واشنگتن روسیه را به تحریم در صورت انعقاد قرارداد تهاتر نفتی با ایران تهدید کرده و این توافق را خلاف توافق ژنو اعلام کرد!
۰
plusresetminus
فروش نفت ایران به روسیه مغایر با توافق ژنو است!/ در صورت عقد قرارداد روسیه را تحریم می کنیم
بلاغ - وزیر خزانه‌داری آمریکا در دیدار با همتای روس خود، مسکو را به اعمال تحریم در صورت انعقاد قرارداد تهاتر نفتی با ایران تهدید کرده است.
  خبرگزاری رویترز گزارش کرد، «جک لو» وزیر خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با همتای روسی خود، مسکو را به اعمال تحریم در صورت انعقاد قرارداد تهاتر نفتی با تهران تهدید کرد.   در بیانیه‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا در مورد دیدار لو و «آنتون سیلوانوف» وزیر دارایی روسیه، آمده است: «وزیر لو بر نگرانی جدی ما در مورد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر احتمال معامله پایاپای ایران و روسیه برای نفت در برابر غذا، تاکید کرد.»   وی افزود: «وی تصریح کرد که چنین قراردادی... می‌تواند موجب اعمال تحریم‌ علیه هر مجموعه یا نهاد دخیل در این مبادلات شود.»   خبرگزاری رویترز چندی قبل از پیشرفت مذاکرات مسکو و تهران برای انعقاد قرارداد تهاتر نفتی به ارزش 20 میلیارد دلار خبر داد. در صورت توافق طرفین، روسیه روزانه 500 هزار بشکه نفت ایران می‌خرد و در ازای آن کالا و خدمات به ایران عرضه می‌کند.   لو در دیدار خود با همتای روس خود چنین قراردادی را بر خلاف توافق هسته‌ای موقتی دانسته است که روز سوم آذر سال گذشته میان ایران و گروه موسوم به 1+5 به دست آمد.   وزیر خزانه‌داری آمریکا در این دیدار در مورد تحولات اوکراین هم با سیلوانوف صحبت کرده و بار دیگر مسکو را به اعمال تحریم‌های بیشتر در صورت ادامه بحران در شرق اوکراین تهدید کرده، اما گفته است که هنوز فرصت برای رسیدن به راهکاری دیپلماتیک برای پایان دادن به این بحران، ادامه دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴