کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کشف مقر زیرزمینی النصره در نزدیکی حلب

1 اسفند 1398 ساعت 16:10

یک مقام نظامی سوری به خبرنگاران اعلام کرد که یک مقر زیرزمینی که توسط تروریست‌ها در روستایی در شمال حلب ساخته شده بود پس از آزادسازی این منطقه توسط ارتش سوریه کشف شد.



به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مقر زیرزمینی گروه تروریستی هیئت تحریر الشام (النصره سابق) در ۲۰ کیلومتری شمال حلب کشف شده است. این مقر زیرزمینی که توسط تروریست‌ها در صخره‌های این منطقه کنده شده دارای در ورودی است که یک کامیون می‌تواند از آن عبور کند. راهروهای این مخفیگاه مطمئنا توسط تجهیزات ویژه حفر شده است و ظاهرا همان تجهیزاتی است که برای ساخت مترو استفاده می‌کنند.
به گفته کلنل سوری رامی مواس احتمالا ساخت این تونل چهار یا پنج سال پیش صورت گرفته است.
وی اظهار کرد که این مقر دارای همه چیز همچون برق، آب و لوله کشی و حتی اینترنت بود. در داخل آن که شبیه شهر زیرزمینی است خیابان، کوچه، پادگان، حمام و حتی توالت قرار داشت. دیوارهای آن با آجر محکم سازی شده و گاهی اوقات نیز با کاشی‌های دیواری پوشیده شده‌اند.
ابومحمد الجولانی، رهبر النصره و هیئت تحریر الشام سخنان خود را در یکی از اتاق‌های این مقر ضبط کرده است. دفتر مرکزی وی نیز در این مکان قرار داشت.
همچنین در این مقر یک انبار مهمات کشف شده است.
در این مکان همچنین مین، پوسته و کارتریج کالیبرهای مختلف ذخیره می‌شدند. با توجه به نوشته‌های روی جعبه‌های این مهمات آنها ساخت خارج هستند.
 


کد مطلب: 414353

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/414353/کشف-مقر-زیرزمینی-النصره-نزدیکی-حلب

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com