کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تهیه سامانه رصد تحقق عدالت جنسیتی در معاونت امور زنان

1 اسفند 1398 ساعت 14:50

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از تهیه سامانه رصد و پایش تحقق عدالت جنسیتی در این معاونت خبر داد.



به گزارش بلاغ، معصومه ابتکار در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش با اشاره به لزوم تحقق عدالت جنسیتی گفت: نگاه ما مبتنی بر نگاه قرآنی در خصوص خلقت زن و مردم است. همچنین معتقدیم بر اساس آموزه‌های قرآن همه انسان‌ها از نسل واحد خلق شده‌اند و بین زنان و مردان تفاوتی در برتری به جز در بحث تقوی و پروا از خداوند وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه شاخص‌های عدالت جنسیتی در 31 سند استانی تدوین شده‌ است، افزود: همچنین سند 22 استان در شورای برنامه ریزی به تصویب رسیده است. همچنین سامانه رصد و پایشی نیز در معاونت و ستاد در حال تهیه است که امیدواریم بتوانیم از این طریق به شکل مستمر هم در سطح ملی و هم در سطح استانی تحقق عدالت جنسیتی را مورد رصد و پایش قرار دهیم.
معاون امور زنان و خانواده با بیان اینکه بر اساس پیش بینی‌های انجام شده برنامه‌های استانی و ملی تا پایان سال 98 باید به نتیجه برسد و سال آینده این برنامه‌ها مورد رصد و پایش قرار بگیرد، تصریح کرد: یکی از موضوعات مهم دیگر شاخص‌های خانواده است و باید مواردی که در سیاست‌های کلی و ماده 102 قانون در خصوص تحکیم و تقویت خانواده وجود دارد دنبال شود. همچنین 12 کتاب آموزشی نیز برای ارتقای 12 مهارت فردی تهیه شده که امیدواریم با همکاری آموزش و پرورش در دسترس خانواده‌ها و دانش آموزان قرار گیرد.
ابتکار با تاکید بر اهمیت ورزش دختران نیز توضیح داد: ورزش اهمیت زیادی در سلامت دختران و سبک زندگی آنان در آینده دارد و موضوع مناسب سازی فضای مدارس و پوشش دختران باید در دستور کار قرار گیرد. به این ترتیب دختران و زنان باید بتوانند در فضای تفریحاتی و ... که مناسب سازی شده‌اند با لباس مناسب حضور پیدا کنند تا نور کافی به آنها برسد.
وی در خصوص دختران بازمانده از تحصیل نیز گفت: با همکاری‌های بین بخشی می‌توانیم کارهای خوبی برای رفع مشکلات این دختران انجام دهیم. همچنین نباید فراموش کرد که در آمارهای جهانی ایران همواره در حوزه آموزش روند افتخارآمیزی داشته که باید بتوانیم با اطلاع رسانی مناسب جایگاه مناسب کشورمان را در شاخص‌های جهانی نشان دهیم.
 


کد مطلب: 414346

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/414346/تهیه-سامانه-رصد-تحقق-عدالت-جنسیتی-معاونت-امور-زنان

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com