تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۱۴۲۹۰
ارتش‌های یونان و آمریکا در پای قله مشهور المپ، رزمایشی را با به کارگیری هلیکوپترها و گلوله‌های جنگی به اجرا در آورده‌اند تا تعمیق روابط نظامی میان دو کشور را به نمایش بگذارند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، یونان در سال‌های اخیر روند همکاری و خریدهای نظامی خود را با همپیمانانش، فرانسه و آمریکا، در ضمن وخامت روابطش با ترکیه بر سر یک سری مناقشات بر سر مرزهای دریایی و هوایی و حق اکتشافات منابع در مدیترانه شرقی تشدید کرد.
رزمایش مشترک یونان و آمریکا امروز چهارشنبه تحت نظارت فرمانده ارتش یونان و سفیر آمریکا در یونان به اجرا درآمد. این رزمایش سه هفته بعد از آن برگزار می‌شود که دو کشور یک توافق همکاری نظامی مهم را بین خود منعقد کردند؛ توافقی که باعث گسترش دسترسی نظامیان آمریکایی به پایگاه‌های نظامی یونان می‌شود.
ارتش یونان بعد از بحران مالی که تقریبا یک دهه این کشور را درگیر کرد، اکنون به دنبال به‌روزرسانی ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ خود و مدرن سازی نیروی دریایی خود بوده و همزمان به دنبال تقویت روابط نظامی خود با همپیمانان سنتی‌اش و همچنین رقبای منطقه‌ای ترکیه شامل مصر و عربستان و حتی رژیم صهیونیستی است.
توافق موسوم به توافق همکاری نظامی دوجانبه میان یونان و آمریکا ماه اکتبر بعد از بازبینی از سوی مایک پامپئو وزیر امور خارجه دولت واشنگتن و در جریان سفر وی به شهر آتن امضا و ماه گذشته میلادی نیز تصویب نهایی شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲