تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
کد مطلب : ۴۱۴۲۴۵
مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه ماهی قرمز وارداتی نیست، گفت: ماهی قرمز سفره هفت سین داخلی و تحت نظارت دامپزشکی تولید می شود.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بعد از نگرانی‌هایی که در ارتباط با ویروس کرونا و اطلاع‌رسانی‌های که در ارتباط با پیشگیری از این ویروس مطرح شده این بار پای ماهی‌های قرمز عید به میان آمده است.
مسائلی مطرح شده از جمله اینکه ماهی‌های قرمز سفره هفت سین که هر ساله یک ماه قبل از عید، از کشور چین وارد ایران می‌شوند، می‌توانند باعث شیوع ویروس کرونای چینی در ایران شوند.
بیشتر بخوانید:

ماهی قرمز شب عید ناقل کرونا نیست


ماهی‌های قرمز سفره هفت سین و ویروس کرونا هشداری است که در کمین سفره‌های هفت سین ایرانیان قرار گرفته است.
زمان ورود این ماهی‌های کوچک قرمز از چین به ایران، حدود یک ماه قبل از عید است و از چند روز دیگر آغاز می‌شود و افراد سودجو بدون توجه به خطراتی که ورود این جانوران آبزی دارند، از راه‌های مختلف چه قانونی و چه قاچاق، مقادیر زیادی از این ماهی‌های قرمز را به ایران وارد می کنند.
باید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در کشور، از خرید ماهی قرمز برای سفره‌های هفت سین، جدا خودداری شود.
مدیرکل دامپزشکی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه ماهی قرمز وارداتی نیست، گفت: ماهی قرمز سفره هفت سین داخلی و تحت نظارت دامپزشکی تولید می شود.
سید حسین رضوانی اظهار کر: ماهی قرمز این جاندار زیبا که آن را ماهی طلائی نیز می‌نامند، از جمله نخستین ماهیانی هستند که ریشه آن از کشور چین بوده و به همین دلیل برخی از آن به نام ماهی چینی نام می‌برند.
وی تصریح کرد: این گونه از ماهیان در داخل کشور تولید شده و ماهی قرمز وارداتی نداریم به همین دلیل این اطمینان خاطر را به مردم می‌دهیم که با رعایت بهداشت فردی و تهیه ماهی قرمز از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی، مشکلی به وجود نمی‌آید.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به نشانه‌های ماهی قرمز سالم خاطرنشان کرد: ماهی قرمز سالم دارای تحرک مناسب بوده و شنای غیرطبیعی ندارد و پولک‌های آن باید سالم و عاری از زخم باشد.
این مسؤول، فاقد بودن برآمدگی در بدن ماهی و یا خوابیده نبودن ماهی به پهلو به همراه شنای ایستاده در حالت دم کشیده را از دیگر علائم سلامت ماهی قرمز عنوان کرد.
رضوانی از شهروندان خواست تا ماهی قرمز را از مراکز معتبر و بهداشتی که مسقف بوده و قابل شستشو و ضدعفونی و با ظرف مناسب هستند، تهیه کنند و برای انتقال ماهی از مراکز فروش به منازل حداکثر دو ساعت از کیسه های پلاستیکی مناسب که دو برابر میزان آب در کیسه، هوا وجود داشته باشد استفاده کنند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به کودکان خود بیاموزیم پس از دست زدن به ماهی قرمز و آب درون ظرف نگهداری، دستان خود را با آب و صابون شستشو کرده و از دست زدن به چشم ، دهان و صورت پرهیز کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲