تاریخ انتشارچهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۱۴۲۳۵
نمایندگان ایران در پایان مسابقات روز نخست رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا به ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز دست یافتند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، مسابقات پنج وزن نخست سی‌امین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی بزرگسالان قهرمانی آسیا دیروز (سه‌شنبه) در شهر دهلی نو هند برگزار شد که در پایان پویا ناصرپور و امین میرزازاده در اوزان ۵۵ و ۱۳۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافتند و پژمان پشتام و میثم دلخانی نیز به ترتیب در اوزان ۷۷ و ۶۳ کیلوگرم صاحب مدال نقره و برنز شدند.
نتایج کشتی‌گیران کشورمان به شرح زیر است:
در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا ناصرپور پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل دونگ هیوک وون از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در یک کشتی نزدیک با نتیجه ۸ بر ۷ آروجان حالاکورکی از هند را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. ناصر پور در دیدار پایانی با نتیجه ۸ بر صفر از سد جسوربک اورتیبکوف از ازبکستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.
در وزن ۶۳ کیلوگرم میثم دلخانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۹ بر صفر یوشیکی یامادا از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل المورات تاسمورادوف دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از ازبکستان با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. دلخانی در این دیدار با نتیجه ۲ بر صفر یرنور فیتداخمتوف از کشور قزاقستان را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.
در وزن ۷۷ کیلوگرم پژمان پشتام در دور نخست با نتیجه ۳ بر یک از سد بهزاد عمراف از ازبکستان گذشت وی در دور بعد با نتیجه ۹ بر صفر مصلح الدین اوروکوف از تاجیکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله در مصاف با رنات الیاز اولو از قرقیزستان با نتیجه ۵ بر صفر پیروز و به دیدار فینال راه یافت. پشتام در دیدار فینال در مصاف با تمرلان شادوکایف دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از قزاقستان با نتیجه ۱۰ بر یک مغلوب شد و به مدال نقره رسید.
در وزن ۸۷ کیلوگرم بهروز هدایت پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۶ بر ۶ از سد رستم آساکولوف دارنده مدال نقره و برنز جهان و قهرمان آسیا از ازبکستان گذشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله در حالی که تا ثانیه‌های پایانی با نتیجه ۷ بر صفر از آزات سالیندینوف از کشور قرقیزستان جلو بود به دلیل مصدومیت از ناحیه پا به کشتی ادامه نداد و مغلوب شد. هدایت با توجه به مصدومیت پیش آمده در دیدار رده بندی نیز حاضر نشد.
در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول در یک دیدار نزدیک با نتیجه ۳ بر ۳ مقابل منصور شادوکایف از قزاقستان به برتری رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۶ بر یک آرتا سونودا از ژاپن را مغلوب کرد و راهی دیدار فینال شد. میرزازاده در دیدار فینال با نتیجه ۹ بر صفر مین سئوک کیم دارنده مدال برنز جهان از کره جنوبی را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.
در پایان مسابقات روز نخست تیم ایران با ۸۵ امتیاز در صدر قرار دارد و تیم های قزاقستان و ازبکستان به ترتیب با ۸۰ و ۷۳ امتیاز دوم و سوم هستند.
اسامی نفرات برتر پنج وزن نخست به شرح زیر است:
۵۵ کیلوگرم: ۱- پویا ناصرپور (ایران) ۲- جسوربک اورتیبکوف (ازبکستان) ۳- آروجان حالاکورکی (هند) و خورلان ژاکانشا (قزاقستان)
۶۳ کیلوگرم ۱- المورات تاسمورادوف (ازبکستان) ۲- جین سئوب سونگ (کره جنوبی) ۳- مبین جان احمداف (تاجیکستان) و میثم دلخانی (ایران)
۷۷ کیلوگرم: ۱- تمرلان شادوکایف (قزاقستان) ۲- پژمان پشتام (ایران) ۳- حسین البیدهان (عراق) و رنات ایلیاز اولو (قرقیزستان)
۸۷ کیلوگرم: ۱- سونیل کومار (هند) ۲- آزات سالیدینوف (قرقیزستان) ۳- عظمت کاستوبایف (قزاقستان) ۴- تاکاهیرو تسورودا (ژاپن)
۱۳۰ کیلوگرم: ۱- امین میرزازاده (ایران) ۲- مین سئوک کیم (کره جنوبی) ۳- رومان کیم (قرقیزستان) و منصور شادوکایف (قزاقستان)

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲