تاریخ انتشارسه شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۰
کد مطلب : ۴۱۴۱۴۴
وزارت امور خارجه ترکیه دیروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: مذاکرات روسیه – ترکیه در مسکو حول محور حل وضعیت ادلب سوریه امروز سه شنبه ادامه خواهد یافت.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دور دوم مذاکرات میان ترکیه و روسیه اوایل دیروز در مسکو در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان آنکارا و دمشق آغاز شد. نیروهای ترکیه  در سوریه هفته گذشته از سوی نیروهای دولت سوریه مورد حمله قرار گرفتند.
آنکارا با حملات تلافی جویانه که ادعا می‌شود جان چندین تن از سربازان سوری را گرفته به این اقدام دولت دمشق پاسخ داد.
وزارت امور خارجه ترکیه در این بیانیه گفت: در جریان مذاکرات در مسکو هیات ترکیه بر لزوم کاهش سریع تنش‌ها در منطقه و جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی تاکید کرد. اقداماتی که می‌توانند برای جلوگیری از نقض آتش بس اتخاذ شوند نیز جز موضوعات مذاکره بودند. همچنین تاکید شد که طرفین باید در چهارچوب توافقنامه ادلب در سوچی عمل کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است: مذاکرات فردا صبح ادامه خواهد یافت.
دور نخست مذاکرات هفته گذشته برگزار شد هنگامیکه هیاتی از روسیه برای مذاکره درباره تشدید اخیر تنش‌ها در ادلب به ترکیه سفر کرد. این هیات شامل الکساندر لاورنتیف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه، سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه و نمایندگانی از وزارت دفاع روسیه بود در حالیکه نمایندگان ترکیه در این مذاکرات سدات اونال، معاون وزیر امور خارجه و ابراهیم کالین، مشاور رئیس جمهور ترکیه بودند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲