تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
کد مطلب : ۴۱۴۱۳۲
نماینده سازمان ملل در عراق اقدامات خشونت‌آمیز علیه تظاهرکنندگان صلح‌جوی این کشور و استفاده از اسلحه در میدان‌های تظاهرات را محکوم کرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از سایت المسلة، جنین هنیس پلاسخارت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای با اشاره به زخمی شدن دستکم ۲۰۰ تن از تظاهرکنندگان در بغداد و کربلاء، بار دیگر حمایت فوری از آنها را خواستار شد.
پلاسخارت اظهار کرد: هیات سازمان ملل برای کمک به عراق اطلاعات موثقی از هدف قرار گرفتن تظاهرکنندگان صلح‌جو با اسلحه‌های شکاری در حدفاصل میدان التحریر و الخلانی بغداد در عصر روزهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ فوریه جاری و زخمی شدن دستکم ۵۰ تن از آنها و نیز تعدادی از نیروهای امنیتی با گلوله‌های سلاح‌های شکاری، سنگ و کوکتل مولوتف را دریافت کرد.
همچنین نماینده دبیرکل سازمان ملل گفت: اطلاعاتی نیز از کربلاء درباره استفاده از سلاح‌های مشابهی علیه معترضان و زخمی شدن بیش از ۱۵۰ تن از آنها تنها در ماه ژانویه دریافت کردیم.
این مسؤول سازمان ملل استفاده از سلاح‌های شکار پرندگان را که بار دیگر موجب زخمی شدن تعداد زیادی در اعتراضات شد، محکوم کرد.

او همچنین از مسؤولان خواست مانع از استفاده از قدرت شده و عاملان این سوء استفاده را محاکمه کنند.
پلاسخارت در ادامه بر لزوم حمایت تظاهرکنندگان صلح‌جو در تمامی زمان‌ها تاکید کرد.
ایاد علاوی، رئیس ائتلاف الوطنیه عراق امروز (دوشنبه) توییت کرد: حمله به تظاهرکنندگان باعث افزایش پافشاری آنها بر ماندن در میدان‌های تحصن می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما