کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران:

راه حل مشکل معیشت مردم رونق تولید داخلی است

28 بهمن 1398 ساعت 13:33

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخل استان کمک فراوانی به رشد و شکوفایی می‌کند، گفت: در این شرایط باید با رونق تولید داخل به حل مشکلات مردم کمک کنیم.


به گزارش بلاغ، کامران اصغری در سیزدهمین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران که به میزبانی صندوق بازنشستگی مازندران برگزار شد، اظهار کرد: مازندران دارای ظرفیت‌ها و فرصت‌های  زیادی است که باید تمام تلاش‌های در این حوزه انجام شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولیدکنندگان داخل استان کمک فراوانی به رشد و شکوفایی می‌کند، تصریح کرد: در این شرایط باید با رونق تولید داخل به حل مشکلات مردم کمک کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران بیان کرد: نهضت ساخت داخل زمینه‌ساز اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم است و مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند: راه حل عبور از رکود و حلال مشکلات اقتصادی کشور، توجه به ساخت داخل و توان داخلی است.

این مسؤول با اعلام اینکه تولیدکنندگان زیادی در استان داریم که با تمام وجود با ارائه محصولات با کیفیت دنبال اشتغال‌زایی هستند، افزود: شهروندان می‌توانند با خرید محصولات بومی و داخلی برای رونق بخشیدن به اقتصاد کمک کنند.

اصغری با اشاره به اینکه نقش شهروندان در استفاده از تولیدات داخلی مسئله‌ای است که نیاز به فرهنگ‌سازی دارد، تصریح کرد: باید تمام توان و انرژی خود را برای حمایت از تولید داخل بگذاریم و آمادگی داریم هر حمایتی که لازم باشد از تولیدکننده داخلی داشته باشیم.

وی افزود: در پی بارش برف سنگین در استان گیلان بعد از دستور وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به تمام دستگاه‌های زیر مجموعه این وزارتخانه برای رسیدگی به مشکلات مردم، از اعضای شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران خواسته شد طی نامه‌ای که از سوی وزارتخانه ارسال شده است کمک‌های نقدی و غیر نقدی خودشان را به آسیب دیدگان برف استان گیلان جمع‌آوری و کمک‌ها با هماهنگی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گیلان توزیع شود.

مدیر صندوق بازنشستگی مازندران نیز در این جلسه  ضمن تشریح پیدایش نظام بازنشستگی و از کار افتادگی کارکنان دولت از ابتدا تاکنون، اظهار کرد: در اجرای سیاست تمرکززدایی و تسهیل در ارائه خدمات، اولین نمایندگی در سطح کشور در استان مازندران با هدف رسیدگی به کلیه امور برقراری حقوق بازنشستگی و وظیفه در سطح استان و هماهنگی با کلیه دستگاه های مشمول در سطح استان در سال 1377 تاسیس شد.

مصطفی شفیعی تعداد بازنشسته در استان را 76 هزار و 19 نفر در 89 دستگاه اجرایی مشمول عنوان کرد و افزود: آموزش و پرورش 46 هزار و995 نفر، دانشگاه علوم پزشکی مازندران 9 هزار و 127 نفر،اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان 190 نفر و سایر دستگاه‌ها 19 هزار و 707 نفر بازنشسته دارد.

وی چالش‌های روبروی صندوق‌های بازنشستگی را عدم تناسب بین ورودی و خروجی صندوق، عدم رعایت سقف حقوق، دریافت حقوق و مستمری‌های طولانی مدت(طلاق های صوری)، عدم تناسب افزایش حقوق با نرخ تورم و پایین بودن سن بازنشستگی برشمرد.

این مسؤول با اشاره به اینکه وام ضروری بازنشستگان در دوره جدید از 5 میلیون تومان به 7 میلیون تومان افزایش یافت، تصریح کرد: وام قرض‌الحسنه صندوق بازنشستگان طی سال گذشته و امسال در استان برای 17 هزار نفر پرداخت شد.

شفیعی گفت: در بخش بیمه تکمیلی درمان، یکی از برنامه‌های مصوب صندوق بازنشستگی در جهت افزایش رفاه بازنشستگان اجرای بیمه اجتماعی است و آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۳۰ درصد حقوق بازنشستگان صرف دارو و درمان می‌شود.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های منحصر به فرد قرارداد بیمه تکمیلی درمان صندوق بازنشستگی انعقاد قرارداد به صورت صندوق است که منجر شده تا امکان حمایت از بیماران خاص اجرای طرح بسته حمایتی ارائه خدمات با سقف تعهدات فعلی میسر شود.

مدیر صندوق بازنشستگی مازندران از ساخت و تجهیز خانه‌های امید در راستای مصوبات سفرهای هیأت دولت در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: تلاش برای ارتقای نشاط و امید در زندگی بازنشستگان، ایجاد تعامل، تفاهم و همبستگی میان بازنشستگان دستگاه های مختلف در هر استان،ارتباط مستمر با بازنشستگان و جلب مشارکت فعالانه آنان به منظور حضور در برنامه های مختلف، برقراری ارتباط با دستگاه های اجرایی برای آشنایی با مسائل دوران بازنشستگی و جلب مشارکت آنها، برگزاری دوره‌های آموزشی، فرهنگی، ورزشی و تفریحی برای بازنشستگان و برقراری ارتباط و دیدار بازنشستگان با یکدیگر به منظور تبادل تجربه ها دربخش‌های مختلف فرهنگی اجتماعی و... از مهم ترین اهداف راه اندازی خانه های امید است.

به گزارش بلاغ، تشکیل کارگروه و کمیته های تخصصی از مصوبات این شورا بوده است که قرار است کمیته رفاهی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور نمایندگان 10 دستگاه تشکیل شود.

تشکیل شورای روابط عمومی هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مازندران از دیگر مصوبات این شورا در جلسه گذشته بود که با حضور مسئولان روابط عمومی دستگاه های عضو این شورا به میزبانی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد.

سیدرضا عمادی مدیر ایران جامه به عنوان تولید کننده و آفرین نمونه کشوری و استانی مهمان این جلسه بود. وی توانست با کمک پدرش مجموعه ایران جامه تولیدکننده انواع البسه اداری، بیمارستانی، مدارس و ... را در ساری راه اندازی کند و  در حال حاضر  60 پرسنل مجرب به صورت مستقیم و 170 پرسنل به صورت غیرمستقیم در این مجموعه مشغول کار هستند.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 414115

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/414115/راه-حل-مشکل-معیشت-مردم-رونق-تولید-داخلی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com