تاریخ انتشارجمعه ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۲
کد مطلب : ۴۱۴۱۰
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: اگر یک گروه تروریستی با کمک دلارهای نفتی ۵ مرزبان ما را اسیر می‌کند به لحاظ نظامی و عملیاتی دارای ارزش نیست، اگر مسئولان نظام به فرزندان سرباز و بسیجی خود اجازه دهند طومار این گروه‌های تروریستی را در هم می‌پیچانند و اقتدار ایران را به رخ جهان می‌کشند.
۰
plusresetminus
بلاغ به نقل از مهر، امیر احمدرضا پوردستان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی پیش از خطبه‌ نماز جمعه تهران ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: بدون تردید ۲۹ فروردین یک روز بزرگ و به یاد ماندنی در تاریخ پرافتخار انقلاب اسلامی است. ۲۹ فروردین روزی است که حضرت امام با تصمیمی شجاعانه به تفکر ناصواب دشمن استکباری و کج‌اندیشی برخی دوستان ناآگاه مبنی بر انحلال ارتش، خط بطلان کشیدند و ارتش را به عنوان سرمایه عظیم ملی را به آغوش ملت بازگرداندند.

وی حضور گسترده و میلیونی مردم و هدایت‌های امام (ره) باعث شد که توطئه‌ دشمنان به نتیجه نرسد و در کنار آن یکی از عوامل تأثیرگذار پیوستن بدنه ارتش به صفوف مردم بود.

پوردستان با اشاره به پیوستن ارتش به مردم و انقلاب افزود: این حرکت بدنه ارتش ریشه در باورهای مردم داشت چون این بدنه با انقلاب و امام ارتباطی مستمر داشتند.

پوردستان با اشاره به خدمات نیروهای متعهد ارتش نظیر سپهبد شهید صیاد شیرازی، شیرودی، منفرد نیاکی و دیگر شهدای ارتش ادامه داد: بدنه سالم ارتش پس از انقلاب در خدمت نظام قرار گرفتند اما برخی شعار انحلال ارتش را می‌دادند و تمام همت و تلاش خود را در این راستا به کار گرفتند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در دوران جنگ سرد کشور ما به دلیل جایگاه ژئوپلتیکی خود مزیت‌های زیادی را برای آمریکا فراهم می‌کرد؛ اولین مزیت قرار داشتن ایران در آبراه خلیج فارس و دریای عمان بود که این امکان را فراهم می‌کرد تا آمریکا در گردنه انرژی جهان قرار گیرد، اهمیت دوم گستردگی مرز‌های ایران با شوروی بود و به آمریکا این امکان را می‌داد که کوچکترین تحول شوروی مورد رصد قرار گیرد؛ سومین مزیت نیز جایگاه ایران به عنوان بازار محصولات آمریکایی بود و تولید‌کننده آمریکایی هر چه تولید می‌کرد در ایران مصرف می‌شد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ناراحتی آمریکا برای از دست دادن ایران را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: آمریکایی‌ها از انقلاب ایران ناراحت بودند چون می‌دانستند شعارهای انقلاب در مرزهای ایران نمی‌ماند.

پوردستان ادامه داد:‌ تمامی حرکت‌های دشمن در مرزها و در خارج از مرزها و در منطقه و در فرامنطقه توسط کارشناسان اطلاعاتی رصد و تحلیل می‌شود و متناسب با تهدیدات ظرفیت‌‌های لازم برای مقابله با آنها در حال ایجاد شدن است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح به طور عمومی و به خصوص ارتش جمهوری اسلامی در این رابطه از قابلیت خوبی برخوردار هستند. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران غافلگیر نمی شوند زیرا تمامی حرکت‌ها رصد می‌شود.

پوردستان حصر اقتصادی، موج وسیع ترور و اقدام نظامی را راهکارهای دشمن برای توقف انقلاب خواند و افزود: آنها دیدند که پس از حمله نظامی در برابر ارتشی قرار دارند که با قدرت مقابل آنها می‌ایستد و بنابراین استراتژی انحلال ارتش برای خلاء سلاح انقلاب بود و امروز می‌بینید که همین سناریو را در سوریه اجرا کردند و همین طرح را می‌خواستند در ایران نیز به اجرا بگذارند.

وی هوشمندی یاران امام و مقام معظم رهبری که در آن زمان نماینده امام در شورای عالی دفاع بودند را یکی از عوامل تأثیرگذار در از بین رفتن توطئه انحلال ارتش دانست و ادامه داد: امام با این اقدام حکومت اسلامی را از نظر نظامی بیمه کرد و مرور وقایع تاریخ نشان می‌دهد که ارتش با شایستگی به اعتماد امام پاسخ داد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش حفظ وحدت و همدلی با سایر قوای نظامی و رصد مداوم تهدیدات را از جمله اقدامات اساسی ارتش خواند و تصریح کرد: تمامی حرکت‌ها در منطقه و فرامنطقه توسط ارتش رصد می‌شود و نیروهای مسلح ایران هیچگاه غافلگیر نخواهند شد.

پوردستان اقدامات گروه‌‌های تروریستی در ربایش مرزبانان ایرانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: اگر یک گروه تروریستی با کمک دلارهای نفتی ۵ مرزبان ما را اسیر می‌کند به لحاظ نظامی و عملیاتی دارای ارزش نیست و اگر مسئولان نظام به فرزندان سرباز و بسیجی خود اجازه دهند طومار این گروه‌های تروریستی را در هم می‌پیچانند و اقتدار ایران را به رخ جهان می‌کشند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات عملیاتی ارتش پیش‌بینی ضربه دوم به دشمن است، گفت: ما اهل تجاوز به هیچ کشوری نیستیم ولی اگر کشوری بخواهد خیال خام تجاوز به ایران را عملی کند ضربه‌ای مهلک‌تر از حمله اولیه خود دریافت می‌کند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش دستاوردهای تسلیحاتی ارتش را دارای کیفیتی بالا برای دفاع از کشور دانست.

پوردستان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امیر سپهبد شهید صیاد شیرازی اخلاص و ولایتمداری را دو ویژگی بارز این شهید بزرگوار عنوان کرد و گفت: او همواره می‌گفت بزرگترین نعمت خدا را ولایت می‌داند و آن چیزی که سبب عاقبت‌ بخیری می‌شود، ولایت است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴