تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰
کد مطلب : ۴۱۴۰۵۸
مراسم افتتاح و بهره‌برداری از اورژانس عفونت‌های تنفسی و بخش تصویربرداری سی‌تی اسکن ۱۶ اسلایس بیمارستان مسیح دانشوری امروز با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، دکتر علی اکبر ولایتی - رئیس بیمارستان مسیح دانشوری - در حاشیه بهره‌برداری از طرح‌های توسعه‌ای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه تنها مرکز ریوی و قفسه صدری منحصر به فرد کشور و حتی منطقه، بیمارستان مسیح دانشوری است، هر مشکل ریوی یا مربوط به قفسه صدری از هر کجای ایران باشد، به اینجا ارجاع می‌شود و لذا لازم است دائم ما درصدد توسعه و تکمیل مراکز اورژانس‌ خود در بیمارستان مسیح دانشوری باشیم.
وی افزود: بعضی از بیماری‌های عفونی، قدرت سرایتشان شدید است، همچنین بیماری‌های ویروسی تنفسی مانند آنفلوانزا یا کرونا قدرت سرایت بالایی دارند البته کرونا خوشبختانه تا به حال در ایران دیده نشده است. بیمارستان مسیح دانشوری، مرکز ویروس‌شناسی مجهزی دارد که هر نمونه‌ای که مشکوک باشد پزشکان بررسی و نوع آن را اعلام می‌کنند و متناسب با همان مورد، درمان و پیگیری‌ دنبال می‌شود.
رئیس بیمارستان مسیح دانشوری در ادامه اظهارکرد: در رابطه با مسئله تصویربرداری، بیمارستان مسیح دانشوری از قبل برای این کار مجهز بوده است ولی با توجه به کثرت رو به افزایش مراجعان ریوی از سراسر ایران به عنوان یک مرکز اجرایی، لازم بود که دستگاه‌های تصویربرداری مجهزتری داشته باشیم. لذا برای اولین بار امروز با حضور دکتر زالی - رئیس دانشگاه شهید بهشتی - این مرکز تصویربرداری افتتاح شد و بخش مهمی از نیازمندی‌های ما از سی‌تی آنژیو تا سی‌تی اسکن را به‌صورت دقیق در بیمارستان مسیح دانشوری انجام می‌دهیم.
ولایتی در پاسخ به این پرسش که امکانات این مرکز در صورت احتمال ورود بیماری‌های مسری، آیا پاسخگوی نیاز کشور است،‌ گفت: در طول سال‌های گذشته هر وقت اپیدمی آنفلوانزا بوده است، بیمارستان مسیح دانشوری یکی از معدود مراکزی بوده که تشخیص، موارد آزمایشگاهی، درمان و ... در آن انجام شده است و خوشبختانه تا به حال نتایج خوبی داشته‌ایم.
وی در پایان اظهارکرد: امیدواریم بتوانیم پاسخگوی همه نیازمندی‌ها باشیم. در حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی حدود ۴۰ درصد نیاز استان تهران را پوشش می‌دهد بنابراین بیشترین توسعه را این دانشگاه در پوشش بیماران و به‌خصوص بیماری‌های عفونی دارد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲