تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۴۱۴۰۵۷
سرهنگ خلبان بهروز نقدی‌بیک، از خلبانان شجاع و پیشکسوت نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس به همرزمان شهیدش پیوست.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سرهنگ خلبان غلامحسین (بهروز) نقدی‌بیک، اسطوره‌ پرواز با هواپیماهای «اف ۴» فانتوم و پدر خوانده میراژ، شامگاه ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ و در بیمارستان بقیة‌الله(عج) تهران، دار فانی را وداع گفت. مراسم تشییع پیکر این خلبان شجاع دفاع مقدس، امروز یکشنبه ساعت ۹:۰۰ در دانشگاه شهید ستاری برگزار شد و همچنین مراسم گرامیداشت آن مرحوم روز چهارشنبه از ساعت ۱۴:۰۰ الی ۱۵:۳۰ در مسجد جامع شهرک غرب برگزار خواهد شد.
اعزام به آمریکا
خلبان نقدی بیک در سال ۱۳۳۷ در تهران متولد و در سال ۱۳۵۵ وارد نیروی هوایی شد. وی مراحل آموزش خلبانی را بر روی هواپیماهای تی ۳۷، تی ۴۱ و تی ۳۸ در ایالات متحده با موفقیت گذراند و کمی پیش از وقوع انقلاب اسلامی به کشورمان بازگشت و جهت طی کردن دوره آموزش خلبانی جنگنده بمب‌افکن اف ۴ فانتوم خود را به گردان ۱۱ پایگاه یکم شکاری مهرآباد معرفی کرد.
انجام ۴۴ مأموریت برون مرزی
بهروز نقدی‌بیک در هشت سال دفاع مقدس ۴۴ مأموریت برون‌مرزی علیه رژیم بعثی را در کارنامه خود ثبت کرد و در این مسیر طلایی علاوه بر انهدام مواضع و پایگاه‌های عراق در عمق این کشور، سابقه درگیری هوایی با جنگنده‌های دشمن را نیز داشته است. شاید بتوان تاریخی‌ترین حضور وی در دوران جنگ تحمیلی را به فعالیت در عملیات غرور آفرین «مرصاد» نسبت داد که طی آن مواضع منافقینی که قصد تصرف سه روزه کرمانشاه و هفت روزه تهران را در مخیله خام خود می‌پروراندند را در هم کوبید.
پدرخوانده میراژ
مرحوم بهروز نقدی‌بیک که با نام «پدرخوانده» میراژ شناخته می‌شود، اولین هواپیمای میراژ را بدون هرگونه کتابچه‌های آموزشی به پرواز در آورد و از رهگذر مأموریت‌ها  و بر حسب تجربیات خود، کتاب آموزش پرواز با این جنگنده را تألیف کرد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲