تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۱۴۰۴۷
صدها معترض هنگ کنگی امروز(یکشنبه) برای دومین روز متوالی با تجمع در این دولتشهر به طرح تبدیل چند ساختمان مسکونی به مراکز قرنطینه مربوط به مظنونان به ابتلا به ویروس کُرونا اعتراض کردند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رویترز، پس از آنکه هنگ کنگ تا همین چند وقت پیش برای چندین ماه متوالی شاهد تظاهرات فعالان حامی دموکراسی علیه تضعیف آزادی‌ها در این دولتشهر بود حالا بحران مربوط به شیوع ویروس کُرونا یک جبهه جدید را برای معترضان گشوده است. این در حالی است که جریان کلی اعتراض ها در هنگ کنگ به دلیل نگرانی بسیاری از مردم از شیوع کُرونا و ماندن آنها در خانه از ترس این ویروس تا حد زیادی فروکش کرده است.
گزارش شد که حدود ۱۰۰ معترض با به چالش کشیدن هوای بارانی در ناحیه "فوتان" واقع در حوزه موسوم به "مناطق جدید" هنگ کنگ، جایی که مقامها قرار است یک مجتمع مسکونی جدید احداث شده با یارانه دولتی را تبدیل به مرکز قرنطینه برای مظنونان به ابتلا به ویروس کُرونا کنند، اقدام به برپایی تظاهرات کردند در حالی که نیروهای پلیس ضد شورش نیز کنار ایستاده و نظاره‌گر آنها بودند.
یکی از این معترضان که یک مادر ۳۸ ساله است گفت، بالغ بر هشت سال برای دریافت خانه‌اش در ملک موسوم به "چون یئونگ" انتظار کشید و انتظار داشت تا پایان ماه جاری میلادی کلیدهای خانه‌اش را دریافت کند.
او خاطر نشان کرد: هیچ مشورتی با ما نشد و ما نمی‌دانیم مقامها تا کی قرار است از ملک چون یئونگ برای برنامه‌هایشان استفاده کنند. به همین خاطر است که ما اینقدر عصبانی هستیم.
یک معترض دیگر به نام کوبی، ۳۶ ساله که پدر دو فرزند است هم از اینکه به او گفته نشده تا کی قرار است از این خانه های مسکونی به عنوان قرنطینه استفاده شود ناراحت است.
او عنوان کرد: من هشت سال صبر کرده‌ام و دو فرزند دارم که به مهد کودک می‌روند و از قبل آنها را به یک مدرسه در ناحیه فوتان منتقل کردم.
معترضان هنگ کنگی در چند ناحیه دیگر این دولتشهر نیز طی امروز تجمع کردند.
در حالی که در هنگ کنگ قیمت مسکن جزء گرانترین قیمتهای مسکن در جهان محسوب می شود، تملک یک خانه در این دولتشهر برای بسیاری تبدیل به یک رویای دوردست شده و نارضایتی از مساله مسکن نیز به اعتراضات در آنجا دامن زده است. همچنین بسیاری از فعالان هنگ کنگی به آنچه که مداخله‌جویی پکن در امور داخلی این دولتشهر می‌دانند معترض هستند و از نحوه مدیریت دولتشان در بحران مربوط به شیوع ویروس کُرونا انتقاد کرده و کری لام، رهبر این دولت را تحت فشار قرار داده‌اند.
روز جمعه دولت هنگ کنگ تلاش داشت خانواده‌های منتقل شده به آپارتمانی در ناحیه "فوتان" را با دادن وعده یک یارانه مخصوص آرام سازد.
سه هفته پیش نیز معترضان هنگ کنگی اقدام به آتش زدن لابی یکی از این ساختمانهای مسکونی جدیدالساخت در ناحیه‌ای دیگر در حوزه "مناطق جدید" کردند در حالی که مقامها قرار بود ازآن ساختمان به عنوان تاسیسات قرنطینه بهره ببرند.
دولت هنگ کنگ با این حال از آن برنامه دست برداشت.
هنگ کنگ تا کنون ۵۷ مورد تایید شده ابتلای به ویروس کُرونا در این دولتشهر و مرگ یک نفر در اثر این ویروس را ثبت کرده است.
برخی از هنگ کنگی ها از دولتشان خواسته‌اند تا مرزشان با چین را به مظور جلوگیری از اشاعه ویروس کُرونا ببندند اما کری لام چنین حرکتی را رد کرده است.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲