تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
کد مطلب : ۴۱۴۰۴۶
رئیس قوه قضائیه گفت: باید گام‌های بلندی در جهت اجرای عدالت در دسترسِ مردم در همه ابعاد برداریم.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز یکشنبه 27 بهمن ماه در جلسه مسئولان عالی قضایی که در استان کرمان برگزار شد، اظهار کرد: تردید ندارم توجه قلب‌ها به شهید سلیمانی عنایت حضرت ولی عصر (عج) بود و یقیناً کسی جز دست خدا و ولی او نمی‌تواند قلب‌ها را متوجه یک فرد کند و این نتیجه اخلاص و مجاهدت و رشادت آن شهید بود که قطعاً آثار و برکات فراوانی دارد.
وی بر همین اساس بر لزوم آغاز عملیات اجرایی راه‌اندازی مجتمع قضایی شهید سلیمانی در کرمان تا پایان سال جاری تاکید کرد.
رئیسی در ادامه با تاکید بر لزوم تعیین دقیق شهرها و مناطق محروم استان کرمان برای پرداخت مزایای خدمت به کارکنان قضایی شاغل در این مناطق، گفت: از مسئولان قضایی استان کرمان در خواست داریم به‌منظور جلوگیری از اطاله دادرسی و بروز مشکل برای مردم این استان، تدبیری بیندیشند تا پرونده‌های قضایی به استان‌های دیگر ارجاع نشود.
وی همچنین از مسئولان قضایی و اجرایی استان خواست با استفاده از همه ظرفیت‌های قانونی و اختیاراتی که برای جذب نیرو، نظارت درون سازمانی و برون سازمانی و رسیدگی به تخلفات کانون وکلا و مرکز مشاوران دارند، در جهت ساماندهی نظام کارشناسی و وکالت گام بردارند و گفت: بر لزوم رعایت اخلاق و بردباری در برخورد با مردم و  رسیدگی به پرونده‌های آنها تاکید داریم. مسئولین در خصوص نیروی انتظامی هم به کلانتری‌ها که در خط مقدم قرار دارند تذکر دادند و دادگستری و خصوصاً دادسراها هم که در خط مقدم دستگاه قضایی هستند، باید این نکته را مورد توجه قرار دهند.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اهمیت و جایگاه شوراهای حل اختلاف در صلح و سازش و کاهش پرونده‌های قضایی تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف در کل کشور منشاء آثار و برکات خوبی بوده‌اند.
رئیسی با تقدیر از عملکرد این شوراهای حل اختلاف در استان کرمان گفت: مصالحه ۷۰ درصدی در امور کیفری و بیش از ۵۰ درصد مصالحه در امور حقوقی و تلاش‌های صورت گرفته برای عفو و گذشت از قصاص، اقدامات پسندیده‌ای است که آنها را ارج می‌نهیم.
وی با بیان این‌که شوراهای حل اختلاف امری ماندگار و قانونی هستند، گفت: فعالیت شوراها نیازمند قانون جدیدی نیست و آنچه در دولت و مجلس در حال بررسی است، بحث ساماندهی نیروی انسانی‌ و تجهیزات و امکانات این شوراهاست که از استاندار محترم می‌خواهیم آنها را در رفع نیازهایشان یاری دهد.
رئیسی همچنین بر سیاست حبس‌زدایی و ساماندهی احکام و قرارها برای کاهش جمعیت زندانیان کشور و لزوم پیگیری جدی این سیاست از سوی قضات تاکید کرد.
وی در ادامه با اشاره به کاهش ناامنی و ناهنجاری در استان کرمان گفت: باید انصافا از اقدامات صورت گرفته در این زمینه تقدیر کرده ضمن آنکه باید یادآور شد که که آمار اندک جرم در استان شهیدپرور کرمان هم زیاد است.
رئیس قوه قضائیه بر همین اساس به مسئولان قضایی و شورای تامین تذکر داد که تدابیر لازم را در خصوص افزایش ضریب امنیت در استان کرمان اتخاذ نمایند و ایجاد راهبردی برای ساماندهی اتباع خارجی را خواستار شد.
وی در پایان با بیان اینکه باید گام‌های بلندی در جهت اجرای عدالت در دسترسِ مردم در همه ابعاد برداریم، بر لزوم پیگیری مسائل سفر استانی مسئولان عالی قضایی به کرمان و حل مشکلات این استان تاکید و خاطرنشان کرد: دستاوردهای سفرهای استانی با اجرای مصوبات برای ارتقاء دستگاه قضایی ملموس خواهد بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲