تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۴۱۴۰۴۵
سازمان هواشناسی کشور با صدور اطلاعیه‌ای از ورود سامانه بارشی جدید از بعد از ظهر روز چهارشنبه (۳۰ بهمن ماه) به کشورخبر داد که بارش برف و باران و وزش باد شدید موقتی را در پی دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور در پی ورود سامانه بارشی، چهارشنبه (۳۰ بهمن ماه) وزش باد و بارش برف و باران در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، کردستان و چهارمحال و بختیاری پیش‌بینی می‌شود.
در ادامه این اطلاعیه آمده است: پنج‌شنبه ( اول اسفند ماه) بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، غرب اصفهان، شمال فارس، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات شمال شرق خوزستان، ارتفاعات ایلام، ارتفاعات کهگیلویه و بویراحمد، ارتفاعات البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان  پیش‌بینی می‌شود.
براساس اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور بارش باران و وزش باد در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های ایلام، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، شمال بوشهر، نیمه غربی اصفهان، غرب یزد، قزوین، البرز، تهران، قم و سمنان رخ می‌دهد.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: جمعه ( ۲ اسفند ماه) بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات البرز در استان سمنان و ارتفاعات شمال شرق تهران، بارش باران و وزش باد در شرق مازندران، گلستان، خراسان جنوبی رخ می‌دهد.
این وضعیت جوی باعث لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف، مه گرفتگی، کاهش دید و اختلال تردد در معابر شهری و جاده‌های مواصلاتی بویژه گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها همچنین سیلابی شدن مسیل‌ها در مناطق گرمسیر ذکر شده در این اطلاعیه می‌شود.
در این شرایط احتیاط در تردد جاده‌ای، اجتناب از سفرهای غیرضروری، رعایت نکات ایمنی و مجهز کردن خودروها به تجهیزات زمستانی توصیه می‌شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲