تاریخ انتشاريکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۴۱۴۰۱۵
یک کارشناس تغذیه گفت: سیرابی سرشار از انواع ویتامین و مواد معدنی است و یک منبع غنی از پروتئین به حساب می‌آید.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، به نقل از باشگاه خبرنگاران فرزانه خدا قلی زاده، کارشناس ارشد تغذیه درباره فواید سیرابی گفت: سیرابی و شیردون جزو اغشاء درونی بدن نشخوارکنندگان و یکی از غذا‌های سنتی ایران است که مصرف آن باعث تقویت معده می‌شود.

او افزود: سیرابی از نظر ویتامین ها، مواد معدنی و چربی‌ها با املاح معدنی سایر گوشت‌ها کمی متفاوت است، اما یک منبع غنی از پروتئین به حساب می‌آید. 
خدا قلی زاده  با اشاره به کالری‌های سیرابی نسبت به گوشت گفت: در ۱۰۰ گرم سیرابی، حدود ۷ گرم پروتئین، ۳ و نیم گرم چربی، ۵ میلی گرم آهن، ۷ ونیم گرم سلنیوم، ۶ ونیم میلی گرم زینک، ۹۰ میلی گرم کلسیم وجود دارد که برای سلامت جسمانی و تقویت استخوان‌ها یک غذای مغذی و مفید به حساب می‌آید. سیرابی نسبت به سایر گوشت‌ها مانند گوشت گاو و مرغ از کالری کمتری برخوردار است.

این کارشناس ارشد تغذیه درباره فواید سلنیوم در سیرابی گفت: سلنیوم یک آنتی اکسیدان قوی است که نقش آن خنثی کردن سموم در بدن و جلوگیری از بروز سرطان است. برای تامین حدود ۷ ونیم گرم سلنیوم در بدن، می‌توان سیرابی رو مصرف کرد.


خداقلی زاده دربار زینک موجود در سیرابی گفت: زینک دارای فواید بسیار زیادی است که مصرف آن به شدت توصیه می‌شود و از آنجایی که در داخل سیرابی مقدار زیادی زینک وجود دارد استفاده از آن باعث افزایش اشتها، افزایش حس چشایی و بویایی، تقویت سیستم ایمنی و بهبود زخم می‌شود.
سیرابی؛ کلسترول خون را افزایش نمی‌دهد

این کارشناس ارشد تغذیه با اشاره به کلسترول موجود در سیرابی گفت: کلسترول موجود در سیرابی از گوشت حیوانات دیگر کمتر است و به هیچ وجه کلسترول خون را افزایش نمی‌دهد، اما عملکرد کله پاچه در مقایسه با سیرابی در این موضوع بسیار کمتر است.

خدا قلی زاده اظهار کرد: سیرابی سرشار از ویتامین‌های گروه B و A است که مصرف آن‌ها باعث تنظیم واکنش‌های شیمیایی بدن و حفظ سلامتی بدن می‌شود.
سیرابی باعث بهبود کدام بیماری‌ها می‌شود؟

خدا قلی زاده در پایان گفت: افراد مبتلا به کم خونی، مبتلایان به زخم معده و روده و افرادی که از ریزش مو و افسردگی رنج می‌برند با قرار دادن سیرابی در برنامه رژیم غذایی خود می‌توانند از فواید این غذای دارویی لذیذ و خوشمزه، بهره مند شوند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲