کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

درگیری‌ کردهای سوری با شورشیان همپیمان ترکیه در نزدیکی "عین عیسی"

26 بهمن 1398 ساعت 15:55

دیده‌بان حقوق بشر سوریه از درگیری‌ نیروهای سوریه دموکراتیک و گروه‌های همپیمان با ترکیه و ورود تجهیزات این گروه‌ها به نزدیکی شهرک عین عیسی در شمال سوریه خبر داد.



به گزارش بلاغ، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، یک کاروان نظامی ترکیه متشکل از ۵۰ دستگاه خودروی نظامی صبح امروز (شنبه) وارد حلب و ادلب شد.
همچنین این دیده‌بان عصر جمعه نیز از ورود یک کاروان نظامی جدید به خاک سوریه متشکل از حدود ۱۰۰ دستگاه کامیون و خودروی نظامی در ساعات اولیه صبح جمعه از گذرگاه کفرلوسین در مرز شمال شهر ادلب خبر داد.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود: نیروهای ترکیه‌ای به همراه خودروهای زرهی و نفربرهای ارتش این کشور در یکی از تپه‌های واقع در شرق شهر معرة مصرین در شمال شرق شهر ادلب مستقر شدند. همچنین نیروهای ترکیه‌ای روز جمعه در شهرک الجینه در حومه غربی حلب مستقر شدند.
در حالی که نیروهای ترکیه‌ای به انتقال کاروان‌های نظامی خود ادامه می‌دهند، دیده‌بان حقوق بشر سوریه از دوم فوریه تا امروز ورود بیش از ۱۹۰۰ دستگاه کامیون و خودروی نظامی ترکیه حامل تانک، نفربر، خودروی زرهی و غرفه نگهبانی قابل جابه‌جایی و ضد گلوله و رادارهای نظامی به خاک سوریه را رصد و ثبت کردند، همچنین تعداد سربازان ترکیه‌ای مستقر در ادلب و حلب در این بازه زمانی به بیش از ۶۵۰۰ تن رسید.
 


کد مطلب: 413975

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/413975/درگیری-کردهای-سوری-شورشیان-همپیمان-ترکیه-نزدیکی-عین-عیسی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com