تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
کد مطلب : ۴۱۳۸۵۲
با توجه به افزایش قیمت انرژی و همچنین سیر صعودی آن در ایران و همچنین نازک شدن دیوارها در ساختمان‌ها، بروز مشکلاتی از جمله هدر رفتن سرما و گرما و همچنین نفوذ صدا بین واحدهای یک مجموعه ساختمانی اجتناب‌ناپذیر شده که تمامی این مشکلات را می‌توان با یک راهکار بسیار ساده از میان برداشت و آن چیزی نیست جز یک عایق‌کاری بسیار ساده.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، بنابر اعلام شرکت پشم سنگ اصفهان، این مجموعه در راستای حمایت از حقوق مصرف‌کننده، تمامی تولیدکنندگان صنعت ساختمان را دعوت به استفاده از محصول عایق پشم سنگ تخته‌ ای خود در جهت یک سرمایه‌گذاری بلندمدت مادی و همچنین یک سرمایه‌گذاری در خصوص سلامت روح و روان در جامعه می‌کند.
سرمایه‌گذاری بلندمدت:
با استفاده از محصولات پشم سنگ به‌راحتی می‌توان هدر رفتن انرژی در ساختمان که به‌صورت گرما و سرما هست را تا ۹۰% کاهش داد.
به‌عنوان‌مثال محصول عایق تخته‌ای ضخامت ۵۰ میلی‌متر با چگالی ۸۰ کیلوگرم بر مترمکعب ضریب انتقال حرارتی معادل ۰/۰۳۷ (w/m°k)k در دمای ۵۰ درجه سانتی‌گراد دارد.( یعنی کمتر از یک درصد)
پس این موضوع بسیار گویاست که از ۲ طریق می‌توان به کاهش هزینه در ساختمان کمک کرد که یکی بلندمدت و دیگری کوتاه‌مدت هست.
- کوتاه‌مدت آن کم شدن هزینه‌های اولیه تأسیسات سرمایش و گرمایش هست.
 به‌عنوان‌مثال: اگر در حالت عادی یک پره رادیاتور برای یک مترمربع ساختمان در نظر گرفته می‌شود، در شرایط عایق‌کاری اصولی هر یک پره رادیاتور برای ۳ مترمربع ساختمان در نظر گرفته می‌شود؛ و این یعنی کاهش هزینه ۶۶ درصدی تأسیسات اولیه گرمایش.
- بلندمدت آن مربوط به قبوض انرژی هست که نیاز به توضیح نیست و پرواضح است که هر چه مصرف کمتری داشته باشید هزینه کمتری باید پرداخت کنید.
عایق صدا در ساختمان:
عایق پشم سنگ به‌صورت ذاتی یک جاذب صوت بسیار قوی هست و کاربرد بسیار زیادی در آکوستیک کردن ساختمان دارد.
به این صورت که معمولاً در حین ساخت ساختمان بین ۲ جداره دیوارهای خارجی و داخلی قرار می‌گیرد و نصب آن در دیوار نیاز به تخصص خاصی ندارد و بسیار راحت قابلیت نصب دارد
ویژگی صوتی پشم سنگ:
معمولاً برای ضد صوت کردن ساختمان‌ها از پشم سنگ تخته‌ای استفاده می‌گردد. این محصول علاوه بر خاصیت ضد حریق و عایق حرارت بودن، عایق صوتی بسیار قوی هست که البته میزان کارایی آن بسیار زیاد وابسته به ضخامت و چگالی آن است.
هر چه ضخامت عایق بیشتر باشد عملکرد بهتری دارد چه در زمینهٔ عایق حرارتی و چه در زمینهٔ عایق صوتی. به‌عنوان‌مثال عایق تخته‌ای با ضخامت ۵۰ میلی‌متر و دانسیته   ۸۰kg/m۳برای ساختمان‌های مسکونی بسیار عملکرد عالی دارد و برای ساختمان‌های اداری همین عایق با چگالی  ۱۰۰kg/m۳توصیه می‌شود.

برای بهتر روشن شدن مطلب:
همه خوانندگان این متن به سالن‌های سینما یا کنفرانس رفته‌اند – چیزی که نظر شمارا جلب می‌کند این است که صدا در داخل سالن سینما بسیار زیاد هست ولی کسی که بیرون از سالن ایستاده تقریباً هیچ صدایی از داخل نمی‌شنود و این دقیقا به خاطر وجود عایق پشم سنگ در بین جداره‌های سالن سینما هست.
برای سالن سینما معمولاً از پشم سنگ تخته‌ای باضخامت ۵۰ میلی‌متر و دانسیته ۱۲۰kg/m۳استفاده می‌شود.
پس پشم سنگ باید با به ارمغان آوردن محیطی آرام و بدون سروصدا ناگزیر تبدیل می‌شود به یک سرمایه‌گذاری بلندمدت درزمینهٔ سلامت روان در ساختمان و خانواده.

در پایان به از تمامی علاقه‌مندان به این مطلب و کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه دعوت می‌کنیم از تنها صفحه رسمی شرکت پشم سنگ اصفهان به نشانی www.stonewoolco.com بازدید به عمل‌ آورند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
سپاه الگویی برای انقلاب‌های آینده جهان
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴