تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۱۳۸۴۹
شهردار منطقه ۱۲ تهران اعلام کرد: این منطقه از شهرداری تهران هیچ مجوزی برای تخریب و نوسازی ملک «مجله توفیق» صادر نکرده و مالکان این بنا مجاز به مرمت و بهسازی است.»
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، با تخلیه تدریجی فضای داخلی نشریه توفیق در خیابان صف در روزهای گذشته و صحبت‌هایی که سرایدار ساختمانِ تاریخی این نشریه با خبرنگار ایسنا داشت، خبر از احتمال تخریب این بنای تاریخی داشت، به حدی که فرسوده بودن و ریزش لحظه‌ای ساختمان را به طور دائم گوشزد می‌کرد. با  انتشار این خبر برخی از اعضای تحریریه نشریه توفیق، نسبت به این خبر نیز واکنش نشان دادند.
عباس توفیق ـ سردبیر و رییس هیأت تحریریه نشریه «توفیق» نیز – به این نکته اشاره کرد که «کشورهای پیشرفته دنیا به تاریخ مطبوعاتشان اهمیت می‌دهند و ساختمان‌های قدیمی را تبدیل به موزه می‌کنند، اما در کشور ما ساختمان چاپخانه قدیمی نشریه‌ مستقلی همانند «توفیق» را می‌خواهند تخریب کنند.»
تا این‌که محمد علی سعادتی - شهردار منطقه ۱۲ تهران – نیز در توییتی تاکید کرد: «مایلم به آگاهی برسانم، از سوی شهرداری منطقه ۱۲ تهران، هیچ‌گونه مجوزی برای تخریب و نوسازی ملک «هفته‌نامه توفیق» واقع در خیابان صف صادر نشده است و مالک آن براساس ارزش‌های تاریخی و اجتماعی بنا مجاز به مرمت و بهسازی آن خواهد بود. در این مسیر ما حامی همه پاسداران واقعی ارزش‌های شهر هستیم.»
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴