معاون هواشناسی مازندران خبر داد

نفوذ سامانه جدید بارشی از روز جمعه در مازندران

تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
کد مطلب : ۴۱۳۸۴۱
معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران از نفوذ سامانه جدید بارشی به استان از روز جمعه 25 بهمن ماه به ویژه از بعدازظهر و شب، خبر داد.
۰
plusresetminus
نفوذ سامانه جدید بارشی از روز جمعه در مازندران
به گزارش بلاغ،احمد اسدی از نفوذ سامانه جدید بارشی به استان از روز جمعه 25 بهمن ماه به ویژه از بعدازظهر و شب، خبر داد.

وی تصریح کرد: با ورود این سامانه دمای هوای استان بین 3 تا 6 درجه کاهش خواهد یافت و شاهد وزش بادهای تند با سرعتی 40 تا 65 کیلومتر بر ساعت در استان خواهیم بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران افزود: با ورود این سامانه بارشی از روز جمعه در استان، مواج شدن و طوفانی شدن دریا، بارش 10 تا 30 میلیمتری باران در مناطق پایین دست، بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی و همچنین مه گرفتگی در سطح راه‌های مواصلاتی قابل پیش بینی است.

این مسئول ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی مازندران، از روز جمعه و همزمان با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور موج از تراز میانی جو، شاهد وزش باد شدید در فرا ساحل و سواحل استان خواهیم بود که در نتیجه آن دریا از سمت غرب مواج و به تدریج طوفانی خواهد شد و این وضعیت تا اواخر روز شنبه 26 بهمن ماه با خروج این سامانه بارشی از استان ادامه خواهد داشت.

اسدی ضمن هشدار نسبت به احتیاط در تردد خودروها در محورهای کوهستانی و ارتفاعات به صیادان و کاربران دریایی توصیه کرد وضعیت دریا طی روزهای جمعه و شنبه برای فعالیت‌های دریایی مناسب نیست.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما