تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲
کد مطلب : ۴۱۳۸۳۰
فرمانده قرارگاه قدس شمال شرق شهید سلیمانی را کلید واژه‌ای برای زنده بودن انقلاب دانست و گفت: شهید سلیمانی کلید واژه‌ای است که باید بررسی شود، رهبری فرمودند شهادت ایشان زنده بودن انقلاب را به رخ دنیا کشاند.
۰
plusresetminus
شهید سردار سلیمانی کلید واژه‌ای برای زنده بودن انقلاب/ امروز جام زهر همان برجام است و تلاش برای برجام۲
به گزارش بلاغ، سردار عباس ییلاقی در مراسم اربعین شهادت سپهبد پاسدار حاج قاسم سلیمانی ضمن تبریک به مناسبت ۴۱ سالگی انقلاب اظهار کرد:سال گذشته استکبار جهانی مدعی بود که انقلاب ایران ۴۰ سالگی خود را نخواهد دید اما به کوری چشم دشمنان امسال ۴۱ سالگی انقلاب را جشن می گیریم.
 
وی با تاکید بر اینکه وظیفه همگان شناساندن انقلاب به نسل امروز است، افزود: دشمن تبلیغات وسیعی علیه انقلاب دارد وظیفه داریم برای نشان دادن انقلاب به نسل جدید تلاش کنیم.
 
فرمانده قرارگاه قدس شمال شرق به اهمیت منطقه غرب آسیا از حیث برخورداری ذخایر عظیم منابع انرژی به تلاش استکبار برای دست یابی به این نقطه اشاره و خاطرنشان کرد: منطقه غرب آسیا که ما در آن قرار داریم اهمیت خاص ژئوپلوتیکی دارد.بیش از ۸۰درصد منابع انرژی دنیا در این منطقه است و از تنگه استراتژیک هرمز عبور می کند، اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در تلاش برای دستیابی به این ذخایر هستند.
 
این مقام نظامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها به بهانه‌های مختلف حاضر به خروج کامل از منطقه نیستند و هدفشان تاراج منابع این کشور است، افزود: دشمن به بهانه ایجاد خاورمیانه جدید وارد عراق شد چراکه بیش از ده درصد منابع انرژی و حدود ۶۰درصد چاه های نفتی قابل بهره برداری و ۱۰۰هزار میلیارد بشکه نفت از چاه های استخراج نشده در عراق وجود دارد.
 
ییلاقی پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را تحولی بزرگ که برای قدرت‌های جهانی غیرقابل پذیرش بود توصیف و تاکید کرد: زمانی که امام راحل انقلاب را ایجاد کرد امپراطوری‌های غربی و کمونیستی دین را افیون ملت‌ها می‌دانستند اما امام توانست حکومت دینی تشکیل دهد و در حوزه سیاسی قلدر منطقه یعنی آمریکا را بیرون کند.
 
وی با تاکید بر اینکه شناساندن انقلاب به نسل امروز مسئولیت سنگینی است خاطرنشان کرد: آمریکا در طول تاریخ جنایت خود 2بار سیلی از دست جمهوری اسلامی ایران خورد، یکبار تصرف لانه جاسوسی و دوم انقلابیون انقلابی امام در جریان مقاومت عراق، باید قدر این انقلاب را بیشتر بدانیم و شناساندن آن به نسل امروز وظیفه سنگینی است.
 
فرمانده قرارگاه قدس شمال شرق با اشاره به فراز و نشیب‌های پس از این اظهار کرد: در تاریخ انقلاب شخصیت‌هایی داشتیم که نقش برجسته‌ای داشتند اما شناخته شده نبودند و بعد شهادت مطرح شدند، پس از پیروزی انقلاب جریان‌های تجزیه طلب، سلطنت طلب، منافقین، کودتا و ترور و فشارهای داخلی را شاهد بودیم که پشت سر گذاشتیم.
 
این مسئول با بیان اینکه شخصیت‌هایی همچون شهید چمران نقش موثری در خنثی کردن توطئه دشمنان داخلی و خارجی پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند، خاطرنشان کرد:از لحاظ شخصیت علمی و سیاسی مگر چه تعداد همچون شهید چمران داشتیم؟ با اینکه اجازه از امام داشتند اما بنی‌صدر دستور داد هیچ واحدی به ایشان کمک نکنند اما او با اتحاد نیروهای مردمی و حداقل امکانات تاثیر زیادی در پیشبرد اهداف جنگ داشتند ازجمله بازپس گیری سوسنگرد از عراق.
 
ییلاقی شهادت شهید چمران را عاملی برای حیات دوباره انقلاب برشمرد و تصریح کرد:در میدان نبرد درس مقاومت دادند و بعد از شهادت باعث رسوایی جریان لیبرال و فرار بنی صدر و مسعود رجوی شدند.
 
وی با اشاره به سخن مقام رهبر معظم انقلاب درمورد شهدا عنوان کرد: حضرت آقا فرمودند:«با این ستاره‌های فروزان و جاوید به نام شهدا می‌توان راه را پیدا کرد»، با توجه به فرمایش ایشان وقتی راه روشن است چرا بیراهه برویم، کسانی که هنوز به بیراهه می‌روند چشمان خود را می‌بندند.
 
فرمانده قرارگاه قدس شمال شرق شهید سلیمانی را کلید واژه‌ای برای زنده بودن انقلاب دانسته و بیان کرد: شهید سلیمانی کلید واژه‌ای است که باید بررسی شود، رهبری  فرمودند شهادت ایشان زنده بودن انقلاب را به رخ دنیا کشاند.
 
این مسئول با بیان اینکه هدف فشارهای استکبار برای لشگرکشی به خاورمیانه به بهانه های مختلف ضربه زدن به ایران بوده و تصرف افغانستان و عراق را بهانه ای برای رسیدن به این هدف دانسته و اظهار کرد: همه این فشارها و لشکرکشی‌ها و وقایعی همچون ۱۱سپتامبر، ایجاد القاعده و طالبان تفکیک منطقه به کردی، عرب شیعی و عرب سنی به منظور ضربه زدن به ایران بوده است.
 
ییلاقی علت تشییع با شکوه شهید سلیمانی در عراق را رفتار و منش ایشان و تلاش هایشان به منظور شکست داعش برشمرد و افزود: شهید سلیمانی داعش را در عراق زمین گیر کرد و به خاطر رفتار و منش ایشان بوده که شاهد چنین مراسم تشییع با شکوهی در عراق بودیم، ایشان با صداقت و ایمان از انقلاب دفاع کردند همانطور که آقا فرمودند:اگر در عراق با داعش نمی‌جنگیدیم اکنون باید در ایران می جنگیدیم.
 
وی با اشاره به تأثیر شهید سلیمانی در پیروزی‌های محور مقاومت گفت:آمریکایی‌ها در عراق و سوریه متوجه شدند با جریان مقاومت روبرو هستند، حاج قاسم ظرفیت بالقوه را به  بالفعل تبدیل کرد و در جنگ لبنان در صحنه حضور داشتند.
 
فرمانده قدس شمال شرق با بیان اینکه شهید سلیمانی مهمترین درس رابه مسئولان دادند، افزود: مهمترین درسی که شهید سلیمانی به مسئولین دادند در خصوص سیاست خارجی بوده است، ما اهل مذاکره با مرد هستیم نه با نامرد، با انگلیسی که سفیرش عهده‌دار اغتشاش بود مذاکره نمی‌کنیم.
 
این مسئول با ورق زدن برگی از تاریخ انقلاب خاطرنشان کرد:شهید سلیمانی درس وفاداری، ایمان و اخلاص داد، برخی با بودجه مملکت پروژه انجام می‌دهند و منت هم سر مردم می‌گذارند، باید به حاج قاسم ایمان داشته باشیم.
 
وی در پایان تصریح کرد: ما یادمان نرفته که به امام نامه نوشتند که جام زهر را بنوش، امروز جام زهر همان برجام است و تلاش برای برجام۲، امام برای نجات مستضعفین انقلاب کرد و باید در صحنه‌ها حضور داشته باشیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰