تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
کد مطلب : ۴۱۳۸۲۵
مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران و جشن چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مقدونیه شمالی برگزار شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، مراسم جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران و چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، در محل هتل «الکساندر پالاس» اسکوپیه با حضور نمایندگان ویژه رییس جمهور و وزیرخارجه مقدونیه، مدیران کل سیاسی منطقه‌ای، فرهنگی و دیپلماسی عمومی، اقتصادی و حقوقی بین المللی وزارت امور خارجه مقدونیه، جمعی از سفرا و دیپلمات های کشورهای خارجی و به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسکوپیه برگزار شد.
فرستادگان رئیس جمهور و وزیر امور خارجه مقدونیه شمالی ضمن حضور در مراسم جشن روز ملی کشورمان، پیام های کتبی تبریک رئیس جمهور و وزیر خارجه کشورشان خطاب به حجت الاسلام والمسلمین حسن  روحانی رئیس جمهور و محمد جواد  ظریف وزیر امور خارجه کشورمان ارائه کردند. در این پیام ها ضمن تبریک روز ملی جمهوری اسلامی ایران و آرزوی موفقیت برای مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران، نسبت به گسترش بیش از پیش روابط بین تهران و اسکوپیه ابراز امیدواری شده است.
در این مراسم همچنین علاوه بر نمایندگانی از برخی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی مقدونیه، جمعی از شخصیت ها و فعالان علمی و فرهنگی شامل استادان و روسای دانشگاه ها، رییس سینماتک اسکوپیه، رییس موزه تاریخ مقاومت، فعالان اقتصادی، رئیس کتابخانه ملی و علاقمندان به ایران و زبان آموزان فارسی و ایرانیان مقیم نیز حضور داشتند.
همچنین همزمان با این مراسم، منتخبی از آثار خوشنویسی با عنوان "الله"، اثر استاد انجمن خوشنویسی ایران «محمدرضا افشاری» که طی روزهای آتی نیز دو نمایشگاه در مقدونیه برگزار خواهندکرد، با حضور هنرمند مذکور در این مراسم افتتاح و معرض دید مهمانان قرار گرفت.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲