تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۴۱۳۸۱۱
همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و فرا رسیدن روز ملی جمهوری اسلامی ایران، مراسمی در این ارتباط در محل سفارت کشورمان در نیجریه برگزار شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، در این مراسم که تعدادی از  سفرا و دیپلمات های مقیم، ایرانیان مقیم و شخصیت های مختلف سیاسی و اجتماعی و فرهنگی حضور داشتند، مرتضی رحیمی سفیر جمهوری اسلامی در نیجریه  با تشکر از حضور سفرا و دیپلمات‌ها، ایرانیان مقیم و سایر شخصیت ها یادآور شد که اسلام آیین صلح، دوستی و امنیت است و ایران اسلامی با یک سابقه تاریخی چند هزار ساله با شعار استقلال، آزادی و پیشرفت و استقرار جمهوری اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) پرچمدار صلح و دوستی است.
وی در ادامه با اشاره به پیشرفت های کشورمان و پایداری و استقامت مردم به رهبری آیت الله خامنه ای در برابر تروریسم اقتصادی، سیاسی و تبلیغاتی  دشمنان تأکید کرد:  که ملت ایران از هر تهدیدی فرصت می سازد.
سفیر کشورمان در ادامه  افزود: آنان که با اقدام تروریستی خود سردار سلیمانی و یارانش را به شهادت رساندند، بدانند که پرچم مبارزه با تروریسم در دست یاران او و شهید ابومهدی المهندس در اهتزاز خواهد ماند و جایی برای اقدامات تروریستی آنها در منطقه نخواهد بود.
وی در بخشی دیگر از سخنان به طرح صلح  هرمز و موافقت کشورهای منطقه با پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین حسن  روحانی رئیس جمهور در مورد این طرح  اشاره کرد.
رحیمی همچنین  به روابط جمهوری اسلامی ایران و نیجریه  اشاره کرد  و  با یادآوری دیدار چندی پیش  معاون اقتصادی رئیس جمهور کشورمان با «بوهاری» رئیس جمهور نیجریه، روابط دو کشور را رو به جلو توصیف کرد و از برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور  در آینده نزدیک خبر داد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴