تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۰
کد مطلب : ۴۱۳۷۸۴
رئیس‌ستاد ارتش عراق طی سخنانی در مراسم اربعین شهدای مقاومت اظهار داشت، ارتش عراق پیرو مرجعیت و سربازان راه شهادت هستند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، سرلشکر ستاد «عثمان الغانمی» در مراسمی که به مناسبت اربعین شهیدان «حاج  قاسم سلیمانی»، «ابومهدی‌المهندس» و هشت تن از همرزمان آنها، برگزار شد، نظامیان عراقی را پیروان و سربازان مرجعیت اعلام کرد.

به گزارش فارس، الغانمی در این مراسم‌، که «فالح الفیاض» رئیس ‌سازمان «حشد‌الشعبی»، «هادی عامری» رئیس ‌ائتلاف «فتح» و شماری از مقامات سیاسی و نظامی حضور داشتند، تاکید کرد: مایه افتخار من است که به نمایندگی از ارتش عراق، در جمع حاضران عزادار این مراسم حضور یابم و به کسانی که از ما در این مراسم حضور دارند و گرانبهاترین دارایی خود را در راه عراق می‌دهند، می‌گوییم که آنها پیشرو هستند و ما پیرو آنهاییم، تا وطن ما سربلند باقی بماند و پرچم عراق برافراشته باشد و مرزها در سایه کلیه تنش‌های کنونی کشور، مصون بماند.

رئیس‌ ستاد ارتش عراق افزود: شهید«ابومهدی‌المهندس» و سایر فرماندهان شهید، نقش بزرگ و موثری در جنگ با داعش و شکست آن داشته‌اند و دست‌های آنها در طول جنگ با داعش، همواره بر روی ماشه بوده است.

وی تصریح کرد: ما تنها می‌توانیم پیرو دستورات مرجعیت عالی باشیم و خوشحالیم که بگوییم، ارتش حامی قانون اساسی و روند سیاسی و دمکراتیک کشور باقی می‌ماند و به دغدغه‌های عراقی‌ها پاسخ خواهد داد و همه ما مانند کسانی که از ما پیشی گرفتند و برایشان بهشت آرزو می‌کنیم، سربازان راه شهادتیم.

اخراج آمریکا شرط سائرون برای رأی اعتماد
«سلام الشمری» عضو پارلمان عراق از ائتلاف «سائرون»، اعلام کرد که اغلب فراکسیون‌های سیاسی بر موضع خود مبنی بر ضرورت اخراج نیروهای خارجی به ویژه آمریکایی‌ها از خاک عراق‌، پایبند هستند.

وی در بیانیه خود، تصریح کرد: تصمیم پارلمان درباره اخراج نظامیان خارجی از کشور، برای نخست‌وزیر مامور تشکیل کابینه الزام‌آور است، او اگر رای اعتماد نمایندگان پارلمان را برای کابینه‌اش می‌خواهد، باید وعده اجرای این قانون را بدهد. پارلمان عراق 15 دی طرح اخراج آمریکایی‌ها از عراق را تصویب و این طرح را به قانون تبدیل کرده است.

وی افزود: گروه‌های مقاومت ملی خواستار حل و فصل سیاسی خروج نیروهای آمریکایی از عراق هستند، اما صبر این‌گروه‌ها در صورتی که احساس کنند که این مسئله به تاخیر افتاده و یا اهمالی درباره آن صورت می‌گیرد، به درازا نخواهید کشید. آمریکا بامداد جمعه 13دی ماه، سرداران مقاومت را به شهادت رسانده است.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴