BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> بلاغ نیوز - اصلاح‌طلبان: امکان رقابت نداریم،اما چندتا چندتا لیست می‌دهیم! - نسخه قابل چاپ

کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اصلاح‌طلبان: امکان رقابت نداریم،اما چندتا چندتا لیست می‌دهیم!

23 بهمن 1398 ساعت 5:37


به گزارش بلاغ، علی‌رغم اعلام قبلی اصلاح‌طلبان مبنی بر اینکه «امکان رقابت» نداریم و «لیست نمی‌دهیم»، اخبار و گزارش‌ها و اعلام احزاب اصلاح‌طلب حاکی از آن است که آنان به‌طور گسترده در تهران و شهرستان‌ها درصدد ارائه لیست‌های متعددی هستند؛ به‌گونه‌ای که از سویی زمزمه تغییر در تصمیم شورای عالی اصلاح‌طلبان و تلاش برای سرلیستی مجید انصاری به گوش می‌رسد و از سوی دیگر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با مشارکت 15 حزب اصلاح‌طلب به‌صورت ائتلاف و احزابی مانند کارگزاران و... به‌صورت مستقل، فهرست کاندیداهای خود را نهایی کرده و قرار است امروز و فردا لیست‌های خود را به اعلام عمومی برسانند. تنها فرقش آن‌طور که محمدرضا عارف گفته، عدم استفاده از برند و لوگوی «شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان» است! آنهم تاکتیکی برای حفظ پرستیژ اعتراضی و توجیه شکست احتمالی اصلاح‌طلبان! و فرار از مسئولیت.
 

مجوز «شورای هماهنگی جبهه اصلاحات»
برای ارائه لیست انتخاباتی

خبرگزاری فارس روز دوشنبه در گزارشی خبر داد که جلسه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به ریاست مصطفی کواکبیان رئیس دوره این شورا در تهران برگزار شد.

در این جلسه درباره لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان برای تهران بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت اما پیگیری‌های خبرنگار فارس حکایت از این دارد که در این شورا نیز احزاب حزب اتحاد ملت ایران و احزاب اقماری آن به‌شدت مخالف ارائه هرگونه لیستی از سوی اصلاح‌طلبان حتی احزاب بودند.
شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در این جلسه به احزاب اصلاح‌طلب مجوز داد تا برای بستن لیست انتخاباتی ائتلاف را صورت دهد.

۱۵ حزب اصلاح‌طلب برای پیوستن به ائتلاف
بر اساس این گزارش، در این جلسه بیش از ۱۵ حزب اصلاح‌طلب برای پیوستن به ائتلاف اعلام آمادگی کردند.

لیست انتخاباتی اصلاح‌طلبان 24 بهمن منتشر می‌شود
همچنین، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری روز گذشته در گفت‌وگویی اعلام کرد: «در حال رایزنی برای بستن لیست انتخاباتی هستیم و در لیست ما نمایندگان فعلی مجلس و دبیران کل احزاب، شخصیت‌های اجرایی اصلاح‌طلب، زنان، جوانان و شخصیت‌های تشکیلاتی مطرح اصلاح‌طلب حضور دارند.»

کواکبیان گفت که لیست احزاب اصلاح‌طلب همزمان با روز آغاز تبلیغات انتخاباتی (24 بهمن) نهایی و اعلام خواهد شد.

حزب کارگزاران: لیست مستقل می‌دهیم
حسین مرعشی در مصاحبه‌ای با‌ اشاره به اینکه حزب کارگزاران برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس، لیست 20 نفره بدون ائتلاف با هیچ حزب دیگری ارائه خواهد کرد، اظهار کرد: البته تا روز 22 بهمن منتظر تایید صلاحیت‌های احتمالی هستیم و در روز چهارشنبه این لیست را منتشر کرده و از مردم واصلاح‌طلبان دعوت می‌کنیم به این لیست رأی بدهند.

وی در ادامه گفت: این لیست لزوماً از اعضای حزب نخواهد بود و ما از بین کسانی که تأیید صلاحیت شده‌اند، در فضای مجازی فراخوان داده و افرادی که علاقمند بودند در لیست حزب قرار بگیرند را شناسایی و با آنها مصاحبه کرده و در نهایت کسانی را در لیست قرار دادیم که حزب می‌تواند سلامت کار آنها را در مجلس یازدهم تضمین کند.

یدالله طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران هم در گفت‌وگو با مهر اعلام کرد: «حزب کارگزاران وارد فهرست‌های ائتلافی نمی‌شود» و «لیست مستقل می‌دهیم».

شایان ذکر است چند روز پیش هم، محسن ‌هاشمی ‌رفسنجانی، از چهره‌های اصلی حزب کارگزاران اعلام کرده بود «احزاب اصلاح‌طلب در انتخابات لیست ائتلافی خواهند داد.»

زمزمه تغییر در تصمیم شورای عالی اصلاح‌طلبان؛
شورای عالی اصلاح‌طلبان ممکن است لیست بدهد

اسماعیل گرامی‌مقدم سخنگوی حزب اعتماد ملی روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت: در راهبرد و تصمیم شورای‌ عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان آمده است که احزاب عضو می‌توانند تنها با نام، عنوان و برند خود اقدام به تبلیغات و تهیه لیست کنند نه اینکه از عنوان و برچسب اصلاح‌طلبان استفاده کنند. مثلاً حزب مردم‌سالاری، اعتماد ملی و دیگر احزاب می‌توانند با هویت مستقل حزبی خود در انتخابات ورود کنند.

گرامی‌مقدم اظهار کرد: اگر تأیید صلاحیت‌ها ادامه پیدا کند، به‌طوری که در تهران امکان بستن لیست را داشته باشیم، ممکن است شورای عالی سیاستگذاری مصوبه خود را عوض کند.

حجت‌الاسلام مازنی: لیست اصلاح‌طلبان در راه است
حجت‌الاسلام مازنی نماینده مردم تهران و عضو حزب اعتماد ملی هم روز گذشته در مصاحبه‌ای گفت: این نکته را هم بهتر است بدانید که بعضی از شخصیت‌هایی که در شورای عالی سیاستگذاری به لیست ندادن رأی دادند امروز تائید صلاحیت شده‌اند و خودشان وارد فضای انتخابات شده‌اند و این ممکن است موجب شود تصمیم شورای عالی سیاستگذاری تغییر کند.

مازنی در پاسخ به این سؤال که با این توصیف لیستی وجود خواهد داشت گفت: «بالاخره که اصلاح‌طلبان لیست خواهند داد اما اینکه تحت چه عنوانی باشد و‌ترکیبش چه باشد هنوز به قطعیت نرسیده است و احزاب و‌ اشخاص اصلاح‌طلب در حال مذاکرات فشرده هستند و به‌زودی به جمع‌بندی خواهند رسید ضمن اینکه انتظار ما از شورای نگهبان این است که از نظارت استصوابی به نفع مردم استفاده کنند و تعداد دیگری از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب را تائید صلاحیت کند چراکه مردم همچنان امیدوارند چهره‌های امتحان پس داده انقلابی و اصلاح‌طلبی به فضای انتخاباتی برگردند و حضور فعالی داشته باشند.»

گفتنی است که برخی رسانه‌ها هم از لیست احتمالی اصلاح‌طلبان با پشتوانه خاتمی ‌و روحانی گزارش داده‌اند.

عارف: لیست بدهید
اما از لوگوی «شعسا» استفاده نکنید!

البته شایان ذکر است که سه روز پیش هم محمدرضا عارف، رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان (شعسا) در مصاحبه‌ای گفته بود: اینکه یک حزب بخواهد کاندیداهای خود را معرفی کند یا با جمعی از احزاب دیگر، به تصمیم خودشان بازمی‌گردد اما نمی‌توانند از لوگو و برند شورای عالی استفاده کنند.

تلاش اصلاح‌طلبان برای سرلیستی «مجید انصاری»
عیسی چمبر، عضو و نماینده حزب ندای ایرانیان در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در مصاحبه‌ای درباره سرلیست ائتلاف اصلاح‌طلبان اظهار داشت: «چهره‌های شاخص در تهران مشخص هستند از جمله آقای مجید انصاری که تلاش‌ها در راستای این است که ایشان به‌عنوان سرلیست انتخاب شود.»

علی تاجرنیا، فعال سیاسی اصلاح‌طلب هم در مصاحبه‌ای در پاسخ به سؤالی در مورد اثرگذاری جایگزینی مجید انصاری با محمدرضا عارف در مجلس یازدهم نیز گفت: «اگر آقای انصاری به مجلس راه پیدا کند، به‌نظر من به لحاظ مدیریت فراکسیون حتماً یک گام رو به جلو خواهیم داشت و اگر شرایط دیگری که ذکر کردم محقق شود بدون شک این فراکسیون می‌تواند یک فراکسیون اثرگذار باشد».

دبیرکل حزب مردمی اصلاحات خبر داد؛
لیست تخصصی مستقلین برای مجلس

حجت‌الاسلام فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات و رئیس ستاد انتخابات جبهه متحد با‌ اشاره به استقلال جبهه متحد مستقلین در انتخابات مجلس یازدهم و ارائه لیست این جبهه گفت: جبهه متحد مستقلین که مؤسسین آن، حزب دفاع از ایثارگران و قانون اساسی، حزب مستقل کار و حزب مردمی اصلاحات هستند لیست خود را برای محدوده سرزمینی کل کشور یعنی مجموعاً ۲۹۰ نفر برای انتخابات مجلس آینده معرفی خواهد کرد.

او افزود: جبهه متحد مستقل در همه حوزه‌های انتخابیه دارای نامزد خواهد بود و در تهران هم لیست کامل ۳۰ نفره را معرفی خواهد کرد.

فومنی تأکید کرد: روز چهارشنبه ۲۳ بهمن‌ماه در نشست خبری جبهه لیست انتخاباتی و مورد حمایت خود را اعلام خواهیم کرد.

کدخدایی: تعداد نمایندگان فعلی مجلس
که رد صلاحیت شده‌اند ۷۵ نفر است

کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در حاشیه حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تأیید صلاحیت بیش از ۷۱۰۰ داوطلب حضور در مجلس که بالای ۵۰ درصد ثبت‌نام‌کنندگان است، همه گروه‌ها و جنناح‌های سیاسی هم به‌نظر ما افرادی را دارند و می‌توانند در انتخابات حضور داشته باشند. بنابراین صحبت از نیامدن و تحریم انتخابات را فقط به دشمنان واگذار می‌کنیم.
کدخدایی همچنین درباره نمایندگان کنونی مجلس نیز گفت: تعداد نمایندگان فعلی مجلس که رد صلاحیت شده‌اند ۷۵ نفر است.

تأیید صلاحیت ۱۲۲ داوطلب تهرانی دیگر
گفتنی است شکرالله حسن‌بیگی رئیس ستاد انتخابات استان تهران روز یکشنبه 20 بهمن‌ماه از تأیید صلاحیت ۱۲۲ داوطلب دیگر انتخابات مجلس در استان تهران خبر داده بود.

فهرست رسمی ‌شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اعلام می‌شود
در اردوگاه اصولگرایان هم بعد از آنکه پایگاه اطلاع‌رسانی شورای ائتلاف نیروی‌های انقلاب عصر دوشنبه اقدام به انتشار لیست ۳۰ نفره نمایندگان منتخب خود کرد، دبیرخانه این شورا بار دیگر اعلام کرد: با توجه به گمانه‌زنی‌های مختلف و انتشار فهرست‌های متفاوت با عنوان لیست شورای ائتلاف در تهران به‌زودی از طریق شورا رسماً به اطلاع عموم خواهد رسید.

لیست جبهه پیشرفت رفاه عدالت با نام «مجلس مردم»
محمدجواد محمدی نوری، قائم‌مقام ستاد انتخابات جبهه پیشرفت رفاه و عدالت تهران اعلام کرد: لیست جبهه پیشرفت با نام «مجلس مردم» همزمان با آغاز مراسم راهپیمایی ۲۲بهمن در تهران اعلام می‌شود.

وی تأکید کرد: شاخص‌های موجود که در پیام رهبری معظم انقلاب در تعیین کاندیداهای انقلابی و کارآمد و قوی مطرح شده بود به دقت مورد شناسایی قرار گرفت و از این حیث توانستیم لیست توانمند و دلسوز و پاکی را برای مجلس یازدهم معرفی کنیم.

محمدی نوری افزود: در این لیست از روحانیون، جوانان و شخصیت‌های با تجربه و زنان کارآمد به تناسب فرصت خدمت و توان آنان انتخاب شده است.

وی اظهار داشت: همه گروه‌های سیاسی ضمن رعایت اخلاق سیاسی با هدف افزایش مشارکت مردمی تلاش کنند و بدانند مجلس آینده سهم جدی در اقتدار نظام اسلامی خواهد داشت.

لیست انتخاباتی مصباحی‌مقدم؛ «ائتلاف اقتصاددان‌ها»
روز گذشته از ائتلاف «اقتصاد و معیشت مردم» با محوریت حجت‌الاسلام مصباحی‌مقدم خبر دادند. کمال اکبری دبیر ائتلاف اقتصاد و مردم روز گذشته 22 بهمن در مصاحبه‌ای گفت: این ائتلاف متشکل از برجسته‌ترین کارشناسان اقتصادی دردآشنا با مردم است و ان‌شاءلله ظرف ۲۴ ساعت آینده لیست خود را معرفی خواهیم کرد.

اعلام موجودیت لیست «ائتلافِ مردم»
با حضور جمعی از مسئولان دولت نهم و دهم

خبرگزاری تسنیم هم روز گذشته در خبری نوشت: جمعی از وزرا، معاونین رئیس‌جمهور و معاونین وزرای دولت‌های نهم و دهم و برخی شخصیت‌های سیاسی و نخبگان جوان در بیانیه‌ای از ارائه لیست انتخاباتی با نام «ائتلاف مردم» خبر دادند.

در بخشی از بیانیه جمعی از مسئولان دولت نهم و دهم آمده است: «با توجه به اینکه گزینش افراد شایسته در دست اقدام و نهایی شدن است، ان‌شاءالله به‌زودی نامزدهای پیشنهادی مجلس شورای اسلامی جهت انتخاب مردم شریف ایران معرفی می‌گردند.»

آقاتهرانی: باید به سمت وحدت واقعی حرکت کنیم
رونمایی و گمانه‌زنی‌ها درخصوص لیست‌های انتخاباتی در حالی است که مرتضی آقاتهرانی دبیرکل جبهه پایداری روز گذشته در راهپیمایی ۲۲ بهمن تهران و در جمع خبرنگاران تصریح کرد: درگیر شدن با یکدیگر در موضوعات مختلف به هیچ وجه جواب نمی‌دهد و باید تلاش کنیم تا به سمت وحدت واقعی حرکت کنیم.

وی با‌ اشاره به انتخابات هفته آینده مجلس و مردم ایران گفت:‌ باید در انتخاب نمایندگان خود دقت کرده و انتخاب صحیحی را داشته باشیم. نباید ما شاهد مجلسی باشیم که بعد از ۴ سال بگویند ۹۰ نفر از نمایندگان رد صلاحیت شده‌اند که خیلی افتضاح است.

۱۶۷۴ نفر در تهران تأیید صلاحیت شدند
باشگاه خبرنگاران در گزارشی از آمار و ارقام یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و نوشت: «انتخابات مجلس در حالی به یازدهمین دوره خود نزدیک می‌شود که طبق آمار، تاکنون در استان تهران ۱۶۷۴ نفر تأیید صلاحیت و ۲۰۹۷ نفر رد صلاحیت شده‌اند. ۱۰۸ نفر هم در استان تهران، از حضور در انتخابات مجلس یازدهم انصراف دادند.»

همچنین تاکنون ۱۲۳ نفر، درخواست تغییر در حوزه انتخابیه خود، از استان تهران به سایر حوزه‌های انتخابیه را داشتند.

این انتخابات که روز دوم اسفندماهِ امسال برگزار می‌شود، مهلت تبلیغات نامزدهایش از ۲۴ بهمن آغاز می‌شود و تا ۳۰ بهمن ادامه خواهد داشت.

مردم می‌توانند در روز ۲ اسفندماه، در ۶ هزار و ۶۵۹ شعبه اخذ رأی، پای صندوق‌های رأی بروند و آرای خود را در ۱۳ هزار و ۳۱۸ صندوق بریزند.


کد مطلب: 413783

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/413783/اصلاح-طلبان-امکان-رقابت-نداریم-اما-چندتا-لیست-می-دهیم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com