تساوی استقلال خسته مقابل الشرطه عراق و شکست شهر خودرو برابر مدافع عنوان قهرمانی

بازگشت پرفروغ سپاهان به آسیا با جشنواره گل مقابل العین بازیکنان پرسپولیس از‌اشتباه تیم ملی درس نگرفتند

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۵۳
کد مطلب : ۴۱۳۷۸۲
مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان آسیادر شرایطی برای نمایندگان ایران آغاز شد که در هفته نخست این تنها تیم سپاهان بود که موفق شد با پیروزی پرگل مقابل العین امارات به پیروزی برسد.
۰
plusresetminus
بازگشت پرفروغ سپاهان به آسیا با جشنواره گل مقابل العین بازیکنان پرسپولیس از‌اشتباه تیم ملی درس نگرفتند
به گزراش بلاغ، در نخستین هفته از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ روز دوشنبه و در گروه A، تیم استقلال ایران میهمان الشرطه عراق بود که این مسابقه با نتیجه تساوی یک- یک به پایان رسید.

در این بازی که از ساعت ۱۸ و در ورزشگاه «فرانسوا حریری» اربیل آغاز شد، حُسام کاظم (۲۴- گل به خودی) برای استقلال و علی فایز (۴۷- پنالتی) برای الشرطه گلزنی کردند.استقلال این بازی را با انجام تغییرات زیادی در ترکیبش نسبت به مسابقات قبل آغاز کرد. سید حسین حسینی، محمد دانشگر، نیکولای بودوروف، شاهین طاهرخانی (۸۳- زکریا مرادی)، میلاد زکی پور، وریا غفوری(کاپیتان)، علی کریمی، مسعود ریگی،آرش رضاوند، مهدی قائدی (۳۵- مرتضی تبریزی) و ارسلان مطهری بازیکنان استقلال در این مسابقه بودند. نفراتی مثل روزبه چشمی، میلیچ و فرشید باقری در این مسابقه نیمکت نشین بودند.

دقایق ابتدایی این مسابقه به دلیل کیفیت پایین زمین چمن، اشتباهات متوالی بازیکنان را در پاسکاری به دنبال داشت. تیم الشرطه در دقیقه ۱۸ این فرصت را داشت که روی اشتباه مدافعان استقلال توسط نبیل صلاح به گل برسد که شوت این بازیکن توسط حسین حسینی دروازه‌بان آبی‌ها دفع شد.تیم استقلال اوایل نیمه نخست توانست به گل برسد. حرکت میلاد زکی پور از سمت چپ تیم استقلال در دقیقه ۲۴ و پاسِ درعرض این بازیکن توسط حُسام کاظم مدافع الشرطه به اشتباه وارد دروازه تیم عراقی شد.اتفاق نگران‌کننده برای فرهاد مجیدی سرمربی استقلال در دقیقه ۳۲ افتاد. مهدی قائدی مهاجم آماده آبی پوشان دچار مصدومیت شد و مجیدی مجبور شد مرتضی تبریزی را در دقیقه ۳۵ به جای قائدی وارد زمین کند.

بازی در نیمه دوم با شوک داور به تیم استقلال آغاز شد. در همان دقیقه نخست از نیمه دوم احمد الفیصل داور اردنی به سود تیم الشرطه اعلام پنالتی کرد. این پنالتی در دقیقه ۴۷ توسط علی فایز به گل تساوی الشرطه تبدیل شد.استقلال که قصد داشت پیروز از زمین خارج شود بعد از دریافت گل تساوی بر شدت حملاتش افزود و موقعیت‌های زیادی برای جبران نتیجه روی دروازه حریف خلق کرد اما این فرصت‌ها به گل تبدیل نشد تا بازی با همان نتیجه تساوی یک- یک تمام شود.

استقلال با این نتیجه، در گروه اول مسابقات یک امتیازی شد. در دیگر بازی این گروه، الوحده امارات و الاهلی عربستان به مصاف هم رفتند که تیم میزبان در دقایق پایانی از شکست مقابل نماینده عربستان‌گریخت. در این دیدار که با تساوی یک بر یک به پایان رسید ریم چانگ وو(91) برای الوحده و عبدالفتاح اسیری (60) برای الاهلی گزنی کردند.

باخت شهرخودرو در نخستین گام
در گروه B‌، تیم شهرخودرو مشهد در نخستین بازی آسیایی خود مقابل الهلال عربستان قهرمان فصل گذشته آسیا تن به شکست داد.

در این دیدار که از ساعت ۱۸:۱۰ روز دوشنبه در شهر دبی امارات برگزار شد تیم شهر خودرو در نخستین بازی آسیایی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان به مصاف الهلال عربستان رفت که این مسابقه با شکست دو بر صفر نماینده ایران همراه بود. کاریو (۴۵) و گومز (۶۹) برای الهلال در این مسابقه گلزنی کردند. الهلال که تیم قدرتمندی بخصوص در خط حمله نشان می‌داد در طول بازی چند بار توسط گومیس و جیوینکو خطرساز شد اما هر بار رحمتی مانع از باز شدن دروازه نماینده ایران شد. شهرخودرو در حالی تن به شکست مقابل الهلال داد که برای اولین بار در این مسابقات شرکت می‌کند و نماینده عربستان نیز موفق شده بود قهرمانی فصل گذشته این رقابت‌ها را از آن خود کند.
در دیگر دیدار این گروه تیم پاختاکور ازبکستان در ورزشگاه خانگی خود موفق شد با نتیجه 2 بر یک تیم شباب الاهلی امارات را شکست دهد.

تیم قلعه‌نویی آبروداری کرد
در ادامه هفته اول از مرحله گروهی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تیم فوتبال سپاهان از ساعت 18:20 دیروز (سه‌شنبه) در گروه D این رقابت‌ها در ورزشگاه هزاع بن زاید شهر العین به مصاف العین رفت که این بازی با برتری 4 بر صفر نماینده کشورمان به پایان رسید تا سپاهان در همین ابتدای مسابقات مقتدرانه در صدر جدول گروهش قرار بگیرد. بازی بی‌نقص سپاهان مقابل نماینده امارات سبب شد تا حملات العینی‌ها راهی به دروازه پیام نیازمند پیدا نکنند تا سپاهان با برد قاطع خود برای حریفان بعدی‌اش نیز خط و نشان بکشد.در این بازی ابتدا محمد محبی (39), کی‌روش استنلی (46), سروش رفیعی (52) محمد طیبی (78) گلزنی کردند. پیروزی سپاهان درحالی رقم خورد که این تیم بعد از مدت‌ها دوری از مسابقات آسیایی گام نخستش را در فصل جاری این مسابقات محکم برداشت. سپاهان از فصل 2016 که در گروهی با حضور الاتحاد عربستان، النصر امارات و لوکوموتیو ازبکستان چهارم شد، در این رقابت‌ها شرکت نکرده بود.

اشتباهات مرگبار پرسپولیس مقابل الدحیل
در آخرین دیدار نمایندگان ایران در هفته اول تیم پرسپولیس مقابل الدحیل تن به شکست داد. تیم الدحیل قطر از ساعت ۱۸:۴۵ دیروز در هفته نخست گروه C لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ آسیا میزبان پرسپولیس بود که با برتری دو بر صفر الدحیل همراه بود.ماریو مانژوکیچ (۴) و ادمیلسون (۱۳) برای میزبان گلزنی کردند .الدحیل که بازی را تهاجمی شروع کرد در همان ابتدای بازی و روی‌اشتباه و تعلل مدافعان پرسپولیس توانست گل زودهنگامی را توسط مهاجم کروات خود وارد دروازه علیرضا بیرانوند کند. معزعلی مهاجم تیم ملی فوتبال قطر توانست روی‌اشتباه خط دفاعی پرسپولیس، توپ را از روی خط عرضی زمین مسابقه صاحب شود و با سانتر کوتاه خود، ماریو مانژوکیچ را در موقعیت گلزنی قرار دهد تا این بازیکن که به تازگی با الدحیل قطر قرارداد بسته است اولین گل خود را در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر برساند.گل اول الدحیل با اعتراض بازیکنان پرسپولیس همراه بود. آنها معتقد بودند معز علی، توپ را خارج از زمین مسابقه تصاحب کرد اما عزیز عظیموف داور بازی، گل الدحیلی‌ها را سالم تشخیص داد تا اعتراض شاگردان یحیی گل محمدی مورد قبول نباشد. این اتفاق مشابه اتفاقی بود که در بازی تیم ملی ایران برابر ژاپن در جام ملت‌های آسیا رخ داد و اعتراض به داوری در یک صحنه باعث گل خوردن تیم ملی ایران در آن بازی شد.

در ادامه بازیکنان پرسپولیس، بازی رو به جلو را در دستور کار قرار‌دادند اما این تیم بار دیگر با‌اشتباه مهدی ترابی‌هافبک خود غافلگیر شد تا «هان کوانگ سونگ» با پاس دقیق خود ادمیلسون را در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب توپ کرده و این بازیکن دومین گل تیمش را در دقیقه ۱۳ به ثمر برساند.پس از این گل شاگردان گل محمدی بازی کاملاً تهاجمی را انجام دادند اما توپ‌های آنها تبدیل به گل نشد تا بازی با نتیجه دو بر صفر در نیمه اول به پایان برسد. مصدومت مهدی ترابی در آخرین ثانیه‌های نیمه اول باعث شد تا کریستین اوساگونا با آغاز ۴۵ دقیقه دوم در ترکیب سرخپوشان قرار بگیرد.

پرسپولیس که در نیمه دوم با ترکیبی تهاجمی وارد زمین شده بود مالکیت توپ و میدان را بطور کامل در اختیار داشت اما نتوانست دروازه میزبان را باز کند. تعویض‌های بعدی گل محمدی نیز چاره کار نبود تا سرخ‌ها اولین شکست خود را در نخستین بازی از گروه C مقابل الدحیل تجربه کنند. در دیگر دیدار این گروه تیم الشارجه امارات در ورزشگاه خانگی خود مقابل تیم التعاون عربستان با یک گل شکست خورد. فیصل درویش در دقیقه 34 تک گل سه امتیازی تیم عربستانی را به ثمر رساند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما