تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۹
کد مطلب : ۴۱۳۷۷۷
۰
plusresetminus
تازه‌های 4 خبر ویژه امروز چهارشنبه 1398/11/23
عضو فراکسیون امید: ادعای مهندسی انتخابات دروغ است
نماینده اصلاح‌طلب و عضو فراکسیون امید، ادعای مهندسی انتخابات و از پیش تعیین‌شدن نتیجه آن را رد کرد.

علیرضا محجوب در گفت‌وگو با ایلنا، ضمن رد «از پیش مشخص بودن نتیجه انتخابات» گفت:
درگذشته رد صلاحیت‌‌ها بیشتر برای یک طرف صورت می‌گرفت و به ندرت برای طرف دیگر بود اما در حال حاضر تقریبا به نسبت جمعیت و علی‌السویه انجام شده و نمی‌توان گفت که حتی اتفاقی مهندسی کرده‌اند. آنچه الان می‌توان گفت این است که نتیجه انتخابات را کسی نمی‌تواند حدس بزند.

وی افزود: این هم احتمالات درستی نیست که چون عده‌ای رد صلاحیت شده‌اند پس نتیجه مشخص است. چرا که ممکن است افرادی تایید شوند بلافاصله رای بیاورند یا افراد دیگر رای نیاورند و یا حتی افرادی هم تایید شوند، رای نیاورند. ولی انتظار ما این است که شورای نگهبان افرادی را که تا امروز در این رقابت نبوده‌اند و برای اولین بار ثبت‌نام کرده‌اند را اگر مشکل مالی ندارند تایید کنند و اجازه بدهند که تنور انتخابات گرم شود.

وی درباره گران کردن ناگهانی قیمت بنزین و فشار بر مردم گفت: با انتخاب افراد عملگرا،‌ با انتخاب افرادی که به اقتصاد منفعتی معتقد نباشند منفعت مردم و منفعت عمومی و اجتماعی را ارجح بر منافع خودشان بدانند،‌مردم و به خصوص اقشار ضعیف‌تر را محترم‌ترین اقشار بدانند و همه کوشش خود را برای آن‌ها انجام دهند،‌ قطعا این تغییر دیدگاه می‌تواند سبب پیشگیری و بلکه خنثی‌کردن اثرات این ضایعه بزرگ و جبران این ضایعه‌ای شود که به پیکره فقیرترین و ضعیف‌ترین بخش جامعه وارد شده، باشد. حاشیه‌نشین‌ها بیشترین ضربه را از این حرکت خورده‌اند. زخم را باید التیام داد و جبران کرد،‌ نباید بر زخم‌نمک پاشید،‌ انتظار داریم کسانی که انتخاب می‌شوند برای التیام بنیادی به این زخم‌ها به میدان بیایند.

نیما زم شبکه نفوذ را لو داد بی‌بی‌سی: رد داده بود(!)
شبکه دولتی انگلیس که با نیما زم هم‌پوشانی عملیاتی کامل داشت و بارها با او گفت‌وگو کرده بود، حالا می‌گوید «زم، رد داده بود»!

نیما زم مهره ناتوی اطلاعاتی جزء طرف‌های دائمی گفت‌وگو در شبکه BBC بود اما اکنون که به دام افتاده و اطلاعات مهمی درباره شبکه جاسوسی وابسته به سرویس‌های اطلاعاتی غربی لو داد، وبسایت بی‌بی‌سی می‌نویسد: روح‌الله زم رد داده بود. موسس کانال آمدنیوز که در فرانسه پناهنده بود، پاییز 98 در سفر به عراق بازداشت و به ایران منتقل شد. او در سال‌های اخیر به چهره‌ای بحث‌برانگیز تبدیل شده بود.

بی‌بی‌سی در ادامه با اشاره به موقعیت پدر زم، سعی می‌کند تحرکات نیما زم را به فرو ریختن موقعیت پدرش نسبت دهد و این جاسوس سرویس‌های غربی را محصول جمهوری اسلامی بخواند.
بی‌بی‌سی می‌نویسد: «نوجوانی و جوانی روح‌الله زم در فضای فرهنگی حوزه هنری گذشته و دوره‌های تئاتر و سینما را همانجا گذرانده است. خودش جایی گفته که یک سال در دبستان فرهنگ، متعلق به غلامعلی حداد عادل درس خوانده و از این مدرسه اخراج شده است.

از روح‌الله زم تصویری در فضای مجازی وجود دارد که او را در یک لوکیشن سینمایی نشان می‌دهد. نام او در تیم کارگردانی فیلم سینمایی «دموکراسی تو روز روشن» به تهیه‌کنندگی پدرش دیده می‌شود. او در سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت با مهدی هاشمی همکاری کرد.

زم در انتخابات سال 1388 به ستاد انتخاباتی مهدی کروبی نزدیک بود و با تحریریه سایت سحام‌نیوز (سایت حزب اعتماد ملی) همکاری می‌کرد. تجربه بازداشت سال 1388 برای روح‌الله زم، همان نقطه‌ای بود که راه خروج این «محصول جمهوری اسلامی» را به سوی خارج از ایران هموار کرد.»
سایت وابسته به سرویس جاسوسی انگلیس (MI6) در پایان نوشت: «کانال آمدنیوز به اتاق جنگ علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده بود. در 8 سالی که از خروج او از ایران گذشته از او مصاحبه‌های صوتی و تصویری بسیار و مطالب متعددی منتشر شده است. شاید به نظر برسد با وجود این همه اطلاعات، نوشتن درباره او آسان است اما همه این صداها، همه این تصویرها و همه این نوشته‌ها بر چهره واقعی او سایه انداخته‌اند. زم اولین نفری نیست که در جمهوری اسلامی علیه خود اعتراف می‌کند. حالا خیلی‌ها می‌پرسند آیا او واقعاً به تله‌ای که نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی برایش گذاشتند افتاد یا خودش یک «تله» بود؟» بی‌بی‌سی مجدداً مدعی شد که زم رد داده بود(!) اما توضیح نداد که چگونه در طول این 8 سال، با یک آدم رد داده هم‌پوشانی و همکاری کامل داشته است؟!

نوبخت: دیگر مذاکره نمی‌کنیم نتیجه مذاکره با آمریکا را دیدیم
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: الآن زمان مذاکره با آمریکا نیست و همه باید در برابر فشارهای دشمن ایستادگی کنیم.

محمدباقر نوبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان گلستان با بیان اینکه «ما در یک برهه از زمان مذاکره با آمریکا را تجربه کردیم»، خاطرنشان کرد: ما فشارهایی را که دشمنان به ما تحمیل می‌کنند تدبیر می‌کنیم و منتظر نخواهیم ماند تا آنان به ما بگویند چه کنیم و یا چه کاری انجام ندهیم.

وی گفت: در یک برهه از زمان نظام تصمیم به مذاکره با آمریکا گرفت و نتیجه‌اش را دیدیم. امروز دیگر هیچ ایرانی وطن‌پرست و فهیمی از ما نمی‌خواهد که با آمریکایی‌ها دوباره مذاکره کنیم.
وی تصریح کرد: دیگر کسی نمی‌تواند از ما انتقاد کند یا بگوید که «آمریکایی‌ها دنبال مذاکره بودند و شما قبول نکردید.» امروز ما برای افکار عمومی پاسخ درست و روشنی داریم.

نوبخت تصریح کرد: الان زمان مذاکره نیست، هر کدام از ما در هر جایگاهی که قرار داریم باید ایستادگی و سعی کنیم ضربه‌گیر شویم و فشارها را با تدبیر حل کنیم.

سفیر آمریکا تحقیر کرد دولت آلمان تن داد
رئیس‌جمهور آلمان تحت فشار سفیر آمریکا گفته: امسال پیام تبریک به دولت ایران برای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نمی‌فرستد.

ریچارد گرمل سفیر آمریکا که ظرف یکی دو سال اخیر در حکم فرماندار سیاسی مطلق‌العنان در آلمان عمل می‌کند و به دولت آلمان درباره مراودات اقتصادی و سیاسی دیکته می‌کند، اخیرا ضمن تهدید دولت آلمان مدعی شد که ایران حقوق‌بشر از جمله همجنس‌گرایان را نقض می‌کند و بنابراین دولت آلمان نباید پیام تبریک برای جشن سالگرد انقلاب ایران بفرستد.

لاف‌زنی سفیر آمریکا که با تمکین حقارت‌آمیز رئیس‌جمهور آلمان مواجه شده در حالی است که هم آلمان و هم‌ آمریکا، از رژیم دیکتاتوری و متجاوز صدام در جریان جنگ تحمیلی علیه ایران حمایت کردند و اکنون هم مراودات اقتصادی و سیاسی گسترده با رژیم‌های مرتجع و سرکوبگری مانند عربستان دارند.

در پی فشار سفیر آمریکا، رئیس‌جمهوری آلمان: امسال به رهبران ایران پیام تبریک نمی‌فرستم.
فرانک والتر اشتاین‌مایر رئیس‌جمهور آلمان اعلام کرد با توقف سنت دیپلماتیک خود، امسال به رهبران جمهوری اسلامی ایران پیام تبریک به مناسبت سالگرد انقلاب نمی‌فرستد.

رسانه‌های آلمانی نوشتند: این تصمیم به‌دنبال انتقاد هفته گذشته سفیر آمریکا در آلمان اتخاذ شده است.

البته ملت ایران نیازی به پیام تبریک دولت آلمان ندارد اما باید از اقدام والتر اشتاین استقبال کرد. او همان کسی است که در مذاکرات کلاهبردارانه آمریکا و اروپا با ایران شرکت داشت.

اقدام مقام آلمانی، ثابت می‌کند که برخلاف تصور 6 سال قبل برخی مقام‌های ایرانی، دولت آلمان کمترین اراده و استقلالی از خود ندارد و صرفا در حد گماشته آمریکا و صهیونیست‌ها عمل می‌کند. این البته میراث شکست تحقیرآمیز هیتلر برای جانشین‌های خود در آلمان است؛ چنان‌که حتی بارها مقامات رژیم صهیونیستی هم به تحقیر دولتمردان آلمانی پرداخته‌اند.

در دولت اوباما نیز ماجرای شنود مرکل از سوی سازمان سیا لو رفت که به تعبیر مشاور مرکل، به افسردگی شدید او منتهی شد اما دولت آلمان نتوانست اعتراض جدی به این خیانت انجام دهد.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما