تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۴۱۳۷۵۹
نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره تخم بلدرچین گفت: هر 6 عدد تخم بلدرچین از نظر تغذیه ای معادل یک عدد تخم مرغ است. او افزود: ویتامین های گروه B2 و آهن در هر واحد تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ بیشتر است که مصرف آن باعث جلوگیری از ریزش مو، افزایش اشتها و تقویت متابولیسم بدن نقش موثری دارد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، نرگس جوزدانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی درباره تخم بلدرچین گفت: هر 6 عدد تخم بلدرچین از نظر تغذیه ای معادل یک عدد تخم مرغ است.
او افزود: ویتامین های گروه B2 و آهن در هر واحد تخم بلدرچین در مقایسه با تخم مرغ بیشتر است که مصرف آن باعث جلوگیری از ریزش مو، افزایش اشتها و تقویت متابولیسم بدن نقش موثری دارد.

فسفیتین موجود در زرده تخم مرغ را جدی بگیرید

جوزدانی تصریح کرد: در زرده تخم مرغ یک پروتئین به اسم فسفیتین وجود دارد که مانع جذب ویتامین هایی مانند آهن، کلسیم و روی می شود. ناگفته نماند که فسفیتین در زرده تخم مرغ بیشتر از تخم های سایر پرندگان است.
این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به کلسترول موجود در تخم بلدرچین اظهار کرد: کلسترول موجود در یک واحد تخم بلدرچین بیشتر از یک واحد تخم مرغ است. اگر چه انجمن قلب آمریکا توصیه می کند که هر فرد سالم بدون محدودیت و بدون توجه به کلسترول موجود در آن می تواند روزانه یک عدد تخم مرغ مصرف کند، اما اگر فردی نگران میزان کلسترول بالای خود است، میزان تخم بلدرچین را در رژیم غذایی خود کمتر کند.

تخم مرغ بهتر است یا تخم بلدرچین؟

جوزدانی درباره امگا 3 موجود در تخم بلدرچین گفت: میزان نسبت امگا 3 و امگا 6 یا همان اسید های چرب مفید در زرده تخم بلدرچین بیش از زرده تخم مرغ است و مصرف آن به شدت توصیه می شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

سینمای دفاع مقدس؛ محبوب و مهجور
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چرا مجازات ارتداد سنگین است؟
چهارشنبه ۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰