تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
کد مطلب : ۴۱۳۷۴۳
مدیر مرکز خدمات استان قم گفت: آیت‌الله طبرسی حامی خاص کشاورزان استان مازندران بود، وی از تریبون نماز جمعه برای صنعتی شدن استان تلاش کرد تا جوانان مازندران شغل عالی داشته باشند، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و دانش آموزان و دانشجویان بخشی از کارهای او است.
۰
plusresetminus
مدیر مرکز خدمات استان قم: آیت‌الله طبرسی حامی اقشار آسیب‌پذیر مازندران بود
به گزارش بلاغ، مراسم وداع با پیکر مرحوم آیت الله نورالله طبرسی همزمان با نماز مغرب و عشا در یوم الله ۲۲ بهمن سال 98، در مصلی ساری برگزار شد.
 
آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه در مازندران متولد سال ۱۳۱۹ بود که در دهم آبان‌ماه سال جاری امسال به‌‌دلیل بیماری از سمت خود استعفا داد، وی از سال ۱۳۵۹ با حکم امام خمینی(ره) به‌عنوان امام جمعه ساری منصوب به و مدت حدود ۴۰ سال در این جایگاه فعالیت داشت.
 
بعد از استعفای او آیت الله محمدباقر لائینی که امام جمعه شهرستان نکا و از شاگردان آیت الله جوادی آملی است به عنوان نماینده ولی فقیه استان مازندران منصوب شد، آیت‌الله طبرسی از مدت‌ها قبل در بیمارستان شهید رجایی تهران بستری بود.
 
حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری مدیر مرکز خدمات استان قم و از بستگان آیت الله طبرسی در این آغاز مراسم، گفت: تا روزگار باقی است علما ماندگار هستند، جسمشان زیر خاک دفن می‌شود ولی خاطراتشان در دل‌ها زنده است.
 
طاهری افزود: مردان بزرگ در تاریخ زنده‌اند و این زندگی ابدی است، خداوند قدرت شفاعت به علما داده است، کسانی که با علما ارتباط دارند بدانند بیش از همه علما شفاعت می‌کنند.
 
وی تصریح کرد: این مرد بزرگ تحصیلش را در محضر آیت الله کوهستانی آغاز کرد و در کلاس درس علمای قم حضور داشت و همچنین قبل و بعد انقلاب در جریان‌های انقلابی حضور داشت.
 
طاهری گفت: وی پس از مسؤولیت‌های مختلف امامت جمعه شهر ساری را پذیرفت که مسؤولیت کمی نیست و چهار دهه این بار امانت را به دوش کشید همچنین با رای مردم در مجلس حبرگان رهبری حضور پیدا کرد.
 
مدیر مرکز خدمات استان قم تاکید کرد: بسیاری از علمایی که حتی یک بار در منزلشان در ساری نیامدند در مراسم تشییع باشکوه در قم در کنار حرم حضرت معصومه(س) از او به عنوان عالمی بزرگ یاد کردند، آیت الله جوادی آملی، نوری همدانی و علوی گرگانی در این مراسم به تکریم مقام آیت‌الله طبرسی پرداختند.
 
طاهری بیان کرد: مصلی با عظمت ساری، یادگاری از اقدامات این عالم بزرگ است، دانشگاه علوم پزشکی از یادگاران ایشان است، با دانشگاهیان ارتباط صمیمانه‌ای داشت، کمک به حوزه‌های علمیه و ترمیم مدرسه بزرگ سلیمان خان ساری از اقدامات او است.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: او حامی خاص کشاورزان استان مازندران بود، وی از تریبون نماز جمعه برای صنعتی شدن استان تلاش کرد تا جوانان مازندران شغل عالی داشته باشند، حمایت از اقشار آسیب پذیر جامعه و دانش آموزان و دانشجویان بخشی از کارهای او است.
 
طاهری با بیان اینکه مازندران علمدار ولایت بود، خاطرنشان کرد: مازندران پناهگاه علما اهل بیت است‌، اگر مبارزات آیت الله شیخ فضل الله نوری نبود شاید از اسلام نام و نشانی نمی‌ماند.

پسر ارشد عالم فرزانه آیت الله نورالله طبرسی نماینده ولی فقیه سابق مازندران به قرائت بخشی از وصیت نامه این عالم بزرگ پرداخت که در زیر می‌خوانید؛

 جنازه‌ام را در مصلی ببرید و یا هر جای دیگر که مصلحت است تشییع کنید البته ذکر سالار شهیدان را برایم فراموش نکنید، هزینه مراسم ختم را ساده بگیرید و تشریفات قائل نشوید از همه حلالیت می‌طلبم، با دست خالی و روی سیاه، عمل تباه به سوی مبعودم می‌روم، جز مغفرت و شفاعت اهل بیت چیزی نمی‌خواهم در گلزار شهدا ملامجدین ساری کنار قبور شهدا دفنم کنید، از ملت شریف و عزیز ملت ساری و جانبازان و آزادگان طلب عفو و بخشش دارم، میراث خون شهدا یعنی انقلاب و رهبری را خوب حفظ کنید، از امت حزب الله و شهروندان ساروی تقاضا دارم اگر حقوقی دارند از خانواده بنده طلب کنند، از تریبون نماز جمعه برایم از مردم رضایت بگیرید، خداوند ائمه را وسیله شفای مسلمین قرار بدهد، از برادران سپاه و اعضای سیاست‌گذاری نماز جمعه ساری طلب رضایت دارم حقیر را از دعای خیر فراموش نکنند، از همه کسانی که با ستاد همکاری داشتند کمال تشکر دارم همه همراه و همگام با انقلاب باشید این انقلاب سرمایه‌اش خون شهیدان و جانبازان و مجروحان است، وصیت آخر من برای همه این است که خدا پیامبر و اهل بیت را فراموش نکنید و در همه امور و مشکلات زندگی به این حبل‌الله متوسل شوید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴