کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آیت‌الله توکل: آیت‌الله طبرسی خود را سرباز ولایت و خادم ملت می‌دانست

21 بهمن 1398 ساعت 22:20

روش و سیره علماء اسلامی همچون امامان معصوم، ساده‌زیستی و تلاش برای کاهش و رفع درد و رنج مردم است که مرحوم آیت‌الله طبرسی در این زمینه بویژه پس از انقلاب اسلامی نمونه زیبایی از بقیه‌السلف بود.


به گزارش بلاغ، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بمناسبت درگذشت نماینده سابق ولی فقیه در مازندران با تسلیت این ضایعه، فقدان این عالم پارسا را ثلمه‌ای به جامعه اسلامی دانست .
متن پیام آیت‌الله توکل بدین شرح است:

بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم
اذا مات المؤمن الفقیه ثلم فی الإسلام ثلمه لایسدّها شئ
خبر ارتحال، عالم جلیل القدر فقید سعید آیت الله حاج نورالله طبرسی موجب تاثر و تاسف عمیق گردید.

آیت‌الله طبرسی از آغاز نهضت امام خمینی(ره) برای تحقق منویات امام در تشکیل حکومت اسلامی کوشید و پس از انقلاب نیز همچون سربازی برای ولایت و خادمی برای مردم، خود را وقف انقلاب کرد.

روحانیت شیعه با ساده‌زیستی و دوری از دنیازدگی، اندیشه‌های انقلابی در مبارزه با ظلم و فساد را دستور زندگی خود قرار داده‌ که مرحوم ایت‌الله طبرسی یکی از پرورش‌یافتگان این مکتب انسان‌ساز است که ارتحال این عالم ربانی برای مردم مازندران ضایعه است.

ولایت‌مداری و اطاعت‌پذیری این فقید سعید در قبال اوامر امام‌المسلمین بسیار برجسته بود و دغدغه دین و ایمان جامعه و سعادتمندی مردم در پرتو دین از نکات برجسته زندگی مبارک آیت‌الله طبرسی بوده است.

اینجانب ضمن تعزیت به مقام معظم رهبری و همه دلدادگان به اسلام و انقلاب بویژه به مردم ولایی و قدرشناس مازندران و بیت آن عالم ربانی، برای آن فقیه عالیقدر علو درجه و حشر با ذوات مقدس معصومین علیهم‌السلام و برای بازماندگان و دوستداران آن عالم ربانی صبر و اجر از خداوند بزرگ مسالت می‌دارم.
15 جمادی‌الثانی 1441 برابر با 21 بهمن 1398
سیدرحیم توکل نماینده مردم شریف مازندران در خبرگان رهبری
 


کد مطلب: 413638

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/413638/آیت-الله-توکل-طبرسی-خود-سرباز-ولایت-خادم-ملت-می-دانست

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com