تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۵
کد مطلب : ۴۱۳۶۱۸
کمالی: اصلاح‌طلبان هم در تهران و هم در شهرستان‌ها کاندیدا دارند
۰
plusresetminus
اصلاح‌طلبان: نامزد داریم اما «تکرار می‌کنم» دیگر جواب نمی‌دهد
به گزارش بلاغ، حسین کمالی، دبیرکل حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با مهر درباره ساز و کار حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس، گفت: هنوز جلسه‌ای که نتیجه مشخصی داشته باشد میان احزاب اصلاح‌طلب برگزار نشده اما قرار است در روزهای آینده گفت‌وگوهایی صورت گیرد و بر اساس آن ائتلاف تشکیل شود.
 
کمالی درباره مخالفت شورای‌عالی سیاستگذاری و برخی احزاب اصلاح‌طلب با تشکیل ائتلاف و اصرار بر عدم حضور در انتخابات گفت: طبیعتاً بخشی از احزاب که تقاضا دارند فهرستی از سوی اصلاح‌طلبان ارائه نشود کسانی هستند که کاندیدا ندارند. برخی از این‌ها هم رسماً اعلام کرده‌اند چون کاندیداهای ما تأیید صلاحیت نشدند لیست نمی‌دهیم.

وی همچنین گفت: با این حال احزابی هستند که کاندیداهایی هم در تهران و هم در شهرستان‌ها دارند، بنابراین در روزهای آینده و در جلسات میان احزاب اصلاح‌طلب درباره اینکه فهرست ائتلاف چگونه و شامل چه کسانی باشد بحث خواهد شد و ساز و کار مشارکت در انتخابات تعیین خواهد شد.

عطریانفر: عدم محبوبیت اصلاح‌طلبان به‌خاطر عملکرد دولت است
محمد عطریانفر تحلیلگر مسائل داخلی و عضو حزب سازندگی در مصاحبه با جام‌جم آنلاین گفت: «عدم محبوبیت اصلاح‌طلبان در جامعه به خاطر عملکرد دولت است و نمی‌توان این را کتمان کرد. دولتی که بر سر کار آمد از قدرت سیاسی اصلاح‌طلبان استفاده کرد.»

«تکرار کردن» دیگر جواب نمی‌دهد؛
ما هیجانات در جامعه را به کار گرفتیم

عطریانفر گفت: «نمایندگانی که به مجلس فرستاده شده‌اند الزاماً با منویات اصلاح‌طلبانه هماهنگ نیستند. ما در انتخابات مجلس دهم شاهد موقعیت مناسبی بودیم و بخشی از نیروهای اصلاح‌طلبان در لیست قرار گرفته و به مجلس راه پیدا کردند ولی خروجی و عملکرد مجلسی که با تکرار به مجلس راه پیدا کردند آنچنان ضعیف بود که نظر اصلاح‌طلبان و مردم حاصل نشد.»

وی در پاسخ به اینکه «آیا تکرار کردن در جامعه امروز جوابگو خواهد بود؟» گفته: «قطعاً نه. وقتی ما هیجاناتی را بر پایه ارادت جامعه به شخصیتی مؤثر به کار گرفتیم بستر رقابت‌ها منطقی نیست و ما از هیجانات جامعه بهره گرفته‌ایم.»

لیست 44 نفره نامزدهای تائید صلاحیت شده اصلاح‌طلبان در تهران
شایان ذکر است که روز گذشته خبرگزاری فارس با انتشار «لیست 44 نفره نامزدهای تائید صلاحیت شده اصلاح‌طلبان در تهران» نوشت: «بررسی‌های خبرنگار فارس حکایت از این دارد که اصلاح‌طلبان نه تنها در تهران دارای نامزدهای شاخص تائید صلاحیت شده هستند بلکه شمار آنان از یک لیست انتخاباتی 30 نفره نیز بیشتر است.»

لیست انتخاباتی جبهه متحد مستقلین
در تهران 23 بهمن نهایی می‌شود

حجت‌الاسلام محمد زارع فومنی رئیس‌ ستاد انتخابات جبهه متحد مستقلین ایران از نهایی شدن لیست تهران این جبهه در ۲۳ بهمن‌ماه خبر داد.
فومنی خاطرنشان کرد: جبهه متحد مستقلین بنا دارد در سراسر کشور ۲۹۰ نامزد را معرفی کند و به هیچ عنوان با جریان یا گروه خاصی نیز ائتلاف نخواهیم کرد و از هیچ جناحی نامزد عاریه قرض نخواهیم گرفت.

لیست نهایی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب
برخی رسانه‌ها شامگاه گذشته با انتشار 18 نفر از کاندیداهای اصولگرا از نهایی شدن لیست شورای ائتلاف نیروهای انقلاب خبر دادند.

بر این اساس، محمد‌باقر قالیباف، جلیل بشارتی، عبدالحسین روح‌الامینی نجف آبادی، کیومرث هاشمی، عزت‌الله اکبری، الیاس نادران، سید مصطفی میرسلیم، سید رضا تقوی، سید محمود نبویان، سید محمد آقامیری، زهره الهیان، فاطمه رهبر، سوده نجفی، عاطفه خادمی، فاطمه قاسم‌پور و سمیه رفیعی نامزدهای نهایی شده ائتلاف تا لحظه مخابره خبر هستند.

جبهه پایداری: وحدت بر اساس‌اشتراک بالای 2 لیست در حال تحقق است
پس از آنکه جبهه پایداری در بیانیه‌ای اعلام کرد «حاضریم بر اساس شاخص‌ها به لیست واحد با اصولگرایان برسیم»
مجید متقی‌فر، سخنگوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مصاحبه با ایرنا با بیان اینکه «وحدت بر اساس ‌اشتراک بالای 2 لیست در حال تحقق است» گفت: «اشتراک دوسوم لیست شورای ائتلاف انقلاب اسلامی با جبهه پایداری می‌تواند زمینه پیروزی جریان انقلاب را رقم بزند»

وی افزود: «فارغ از اسامی و درجه‌بندی نامزدها، باید به اصل وحدت گفتمانی توجه کنیم»
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴