تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۰
کد مطلب : ۴۱۳۵۶۵
تفاهمنامه همکاری بین مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در زمینه چاپ و نشر آثار ترجمه شده امضا شد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، تفاهمنامه همکاری بین مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به امضای محمدرسول الماسیه- رییس مرکز ترجمه و نشر- و مهدی عباس‌زاده- معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی- رسید.
الماسیه-رییس مرکز ترجمه و نشر- در سخنانی، با معرفی فعالیت‌های مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: ارتباط با نخبگان و اندیشمندان همواره از کارآمدترین روش‌های داد و ستد فرهنگی میان کشورها است، از این رو چاپ و نشر کتاب به زبان‌های گوناگون در زمینه‌های فرهنگ ایرانی - اسلامی برای این گروه‌ها جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دارد.
رییس مرکز ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی افزود: این مرکز در تلاش است تا با شناسایی نیازهای مخاطبان در کشورهای مختلف، نسبت به تأمین نیاز آنان از طریق هدایت و راهبری جریان ترجمه آثار برتر اقدام کند.
وی در ادامه به هم‌افزایی این مرکز با نهادهای مختلف کشور در زمینه چاپ و نشر آثار ترجمه شده در قالب تفاهمنامه، اشاره کرد و گفت: ما براساس نیاز مخاطبان در خارج از کشور نسبت به سیاستگذاری، هدایت و حمایت از نشر آثار ترجمه شده در خارج از کشور و تأمین دسترسی مخاطبان به این آثار اقدام می‌کنیم.
ایجاد ادبیات در حوزه تمدن نوین اسلامی
حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور- دستیار ارشد رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی- در سخنان خود در این مراسم، اظهار کرد: رصد و پایش فرهنگی، شناخت ساختار و جریان‌های فرهنگی در جوامع گوناگون و زمینه‌های مشترک فرهنگی ایران با سایر جوامع از طریق انجام مطالعات و تحقیقات از جمله فعالیت‌های مهم این سازمان برشمرده می‌شود.
وی به تعاملات و همکاری‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی اشاره و بر لزوم نیازسنجی مخاطبان و تولیدات فکری و فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌الملل تأکید کرد.
حجت‌الاسلام ایمانی‌پور بیان کرد: بیش از هر چیزی، ایجاد ادبیات در حوزه تمدن نوین اسلامی نیاز امروز ماست، مسئله‌ای که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) به عنوان آرمان بزرگ انقلاب اسلامی از آن یاد می‌کنند.
وی ادامه داد: بنابراین به عنوان مهمترین مسئله در بیانیه گام دوم انقلاب باید بدان توجه ویژه داشته باشیم.
عباس‌زاده، معاون پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در این مراسم، به ارایه گزارشی از روند فعالیت‌های این پژوهشگاه در حوزه چاپ و نشر پرداخت و خواستار توسعه روابط و همکاری‌ها به ویژه بین اعضای هیات علمی این مرکز با رایزنان فرهنگی ایران در خارج از کشور شد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴