تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴
کد مطلب : ۴۱۳۵۴۶
در حال حاضر شاهد بارش سنگین برف در محور کندوان هستیم و آمد و شد خودروها روان است.
۰
plusresetminus
کندوان سفیدپوش شد/ آمادگی راهداران در محورهای برفگیر
به گزارش بلاغ،سه اکیپ راهداری با استقرار در این محور مواصلاتی به صورت مستمر در حال نمک پاشی در مسیر هستند تا تردد ادامه داشته باشد.

یک اکیپ در تونل کندوان بهمراه 1 گریدر، 2 لودر، سه نمک پاش و 6 راهدار و یک اکیپ هم در راهدار خانه ولی آباد با  2 نمک پاش، 1 لودر ،1 گریدر، 1 خودرو سبک و 4 راهدار و یک اکیپ هم در راهدار خانه پل ذغال با 1 گردیر، 1 لودر، 2 برف روب و دو خودرو سبک و 5 راهدار استقرار دارند.

در منطقه گچسر حوزه راهداری البرز متاسفانه شاهد بهمن بودیم اما تردد در حال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مازندران گفت: ​با توجه به كاهش دما و بارش برف در ارتفاعات راهداران در محورهاي برفگير مازندران مستقر هستند.

عباسعلی نجفی با توجه به هشدار سازمان هواشناسی و ورود توده هوای سرد به کشور گفت: راهداران این اداره کل با استقرار در مناطق برفگیر و کوهستانی، آماده اجرای عملیات برفروبی و ایمن سازی جاده‌های کوهستانی هستند.

وی افزود: ۳۳ اکیپ راهداری در قالب ۲۵۰ ماشین و ۳۵۰ راهدار در محور‌های مواصلاتی استان مستقر هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران با توجه به کاهش دما و بارش برف در سطح محور‌های کوهستانی به رانندگانی که قصد تردد از محور‌های کوهستانی را دارند توصیه کرد ضمن رعایت قوانین و مقرارت، تجهیزات و امکانات ایمنی از جمله زنجیر چرخ را همراه داشته باشند.

نجفی طول محور‌های برفگیر مازندران را ۳۷۰۰ کیلومتر اعلام کرد  وافزود :در حال حاضر ۲۲ راهدارخانه در محور‌های مواصلاتی استان تجهیز شده و آماده سرویس دهی به مسافران و در راه ماندگان است.


تاکید بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی

رئیس پلیس راه مازندران نیز گفت: هم اکنون آمد و شد خودرو‌ها در جاده‌های هراز، چالوس، سوادکوه و کیاسر و محدوده درون شهری عادی و روان است.

علیرضا قدمی افزود: هم اکنون ارتفاعات محور‌های غربی استان بخصوص محور‌های کندوان و هراز به صورت مقطعی لغزنده است.

این مسئول گفت: بارش ضعیف برف که از نیمه شب گذشته در این دوجاده استان آغاز شده بود که فعلا متوقف شد.

قدمی افزود: احتمال افزایش بارش برف و بوران و یخبندان در گردنه‌های مازندران براساس پیش بینی هواشناسی متصور است.

رئیس پلیس راه مازندران به هشدار‌های هواشناسی و احتمال بارش برف و بوران در استان اشاره کرد و افزود: از امشب و شب‌های آینده ارتفاعات جاده‌های کوهستانی برفی و لغزنده است.

وی با اشاره به لغزنده بودن سطح برخی راه‌های استان به رانندگان توصیه کرد: تجهیزات فصل زمستان مانند زنجیر چرخ و پوشاک گرم به همراه داشته و از سفر‌های غیرضروری در جاده‌های کوهستانی مازندران خودداری کنند.

رئیس پلیس راه مازندران از رانندگانی که قصد تردد در جاده‌های استان مازندران را دارند، خواست: ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۲۱۸۲۴۴۲۰ و ۲۱۸۲۴۴۳۴ پلیس راه استان با پیش شماره ۰۱۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲