کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

برگی از شیوه‌های نوین تبلیغات زودهنگام انتخاباتی

دعوتنامه عمومی برای نماینده بالفعل شرق مازندران و کاندیدای بالقوه انتخابات/ ادارات دولتی پای کار رأی‌آوری نماینده فعلی

18 بهمن 1398 ساعت 17:10

آغاز زودهنگام تبلیغات انتخاباتی یکی از تخلفات مهم مورد تأکید مراجع نظارتی در برگزاری انتخابات به شمار می‌آید اما آیا شورای نگهبان از کنار این تخلف تبلیغاتی بزرگ از سوی نماینده فعلی شرق مازندران در مجلس با روشی نوین را آن‌ هم با پای کار آوردن دولت به سادگی خواهد گذشت.


به گزارش بلاغ، برگزاری مراسم و برنامه‌های مختلف در سطح شهرستان‌ها ازجمله امور عادی و روزمره برای دستگاه‌ها و مردم به شمار می‌آید که معمولا برگزارکنندگان آن از برخی شخصیت‌ها و مسئولان شهرستان و استان برای شرکت در مراسم خود دعوت می‌کنند.

یکی از مهم‌ترین برنامه‌هایی که بیشتر قشر جوان جامعه را مخاطب خود می‌بیند مسابقات و مراسمات ورزشی است که این امر در شهرستان نکا نیز مانند سایر شهرستان‌های کشور به علت حضور تیم والیبال این شهر در مسابقات لیگ دسته اول مردان کشور نمود بیشتری نیز دارد.
از سوی دیگر همانطور که همه اطلاع دارند به زودی یکی از مهم‌ترین رویدادهای مردم‌محور در سطح کشور در قالب انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفندماه در سراسر کشور ازجمله شهرستان نکا برگزار خواهد شد.

حال همزمانی این دو رویداد، همواره یک تقارن دلچسب برای کاندیداهای انتخابات به خصوص کاندیداهای بالفعل به شمار می‌آید تا بهانه‌ای شود برای بیشتر دیده شدن و سوء استفاده برای جلب آرای عمومی مردم هرچند اگر در طول چهار سال خدمت خود اصلاً مسیر برخی از این مکان‌های ورزشی را بلد نبوده باشند.

عمق فاجعه این است که اگر قرار باشد برای تبلیغ کاندیدایی، که خود در حال حاضر نماینده مجلس و یک عنصر نظارتی در جامعه به شمار می‌رود، زودتر از موعد تبلیغات یک تخلف بزرگ تبلیغاتی در قالب روش نوینی از کار تبلیغاتی شکل گرفته باشد.

ماجرا از این قرار است که در آستانه برگزاری مسابقه لیگ دسته اول والیبال مردان کشور به میزبانی تیم شهروند نکا در سالن سردار شهید طوسی این شهر از ساعت 15 روز جمعه 18 بهمن یک بنر دعوت عمومی بی‌معنی افکار عمومی را ساعتی پیش از برگزاری مسابقه حساس ساخت.

جایی که با بکارگیری متنی مبهم مشخص نیست که واقعاً قصد دعوت از نماینده را دارند یا قصد اطلاع‌رسانی زمان مسابقه؛ چراکه در بنر اطلاع‌رسانی نصب شده در چهار راه مرکزی شهر نکا درحالی حضور نماینده مجلس حامی ورزش نکا گرامی داشته شده که تازه زمان و ساعت اعلام مسابقه در آن ذکر شده و هنوز مسابقه آغاز نشده است.

البته این بنر زیرکانه چند سوال اساسی را برای ذهن مخاطبان باقی می‌گذارد که اولا چگونه از حضور نماینده محترم قبل از برگزاری مسابقه تقدیر شده درحالی که تازه زمان اعلام مسابقه در بنر قید شده است.

سوال دیگر این است که اگر قصد دعوت از نماینده محترم وجود دارد چرا در قالب کارت دعوت یا تماس تلفنی نبوده و در مرکز شهر نکا در معرض دید عمومی قرار گرفته است و اصلاً هدف مردم و علاقه‌مندان بوده‌اند یا این مسئول محترم.

سوال بعدی این است که اگر قصد تقدیر از حضور «هنوز به عمل نیامده» نماینده محترم نیز وجود داشته چرا این بنر در مکان برگزاری مسابقه یا روبرو دفتر وی نصب نشده و در مرکزی‌ترین نقطه شهر نکا برپا شده  است.

البته سوال‌های دیگری نیز مطرح است که در وقت مقتضی به آن پرداخته خواهد شد اما آنچه بیشتر ذهن را درگیر می‌کند اینکه به نظر می‌رسد این نماینده محترم با زیرکی خود قصد داشته از توان یک اداره دولتی به صورت غیرمستقیم با روشی نوین، خود را زودتر از رقبا و بیش از پیش در میان مردم مطرح کند.

برهمین اساس با تأکید بر نقش اساسی همه نهادهای نظارتی به خصوص دادستان محترم  به عنوان مدعی‌العموم و همچنین شورای نگهبان در این زمینه شاید ورود جدی و بدون مماشات بتواند بیش از پیش به عنوان واکسنی موثر بر اجرای سالم و بدون تخلف یک انتخابات مردمی و باشکوه کمک شایانی نماید.

در پایان یک بار دیگر متن بنر تقدیر، دعوت، اطلاع‌رسانی و تبلیغاتی برای نماینده شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی را با هم در عکس زیر مرور می‌کنیم:


کد مطلب: 413419

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/413419/دعوتنامه-عمومی-نماینده-بالفعل-شرق-مازندران-کاندیدای-بالقوه-انتخابات-ادارات-دولتی-پای-کار-رأی-آوری-فعلی

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com