تاریخ انتشارجمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
کد مطلب : ۴۱۳۴۱۷
امام جمعه نکا وحدت، اسلام و رهبری را رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: به خصوص در شرایط بسیار حساس امروز که این همه دشمن در برابر ما قرار گرفته نقش رهبریت و مدیریت نظام، عالی‌ترین نقش در حفظ نظام و آرام شدن کشتی جامعه در التهابات سیاسی است.
۰
plusresetminus
وحدت، اسلام و رهبری؛ رمز پیروزی و بقای انقلاب اسلامی است
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه نکا با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن و سقوط نظام 2500 ساله شاهنشاهی، اظهار کرد: رمز بقای انقلاب همان رمز پیروزی انقلاب یعنی وحدت، اسلامیت و رهبریت بوده است.

وی افزود: به خصوص در شرایط بسیار حساس امروز که این همه دشمن در برابر ما قرار گرفته نقش رهبریت و مدیریت نظام عالی‌ترین نقش در حفظ نظام و آرام شدن کشتی جامعه در التهابات سیاسی است.
امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: یعنی اگر واقعا مدیریت و رهبریت عالی نباشد معلوم نیست این کشتی در این امواج خروشان موجود کجا لنگر بگیرد بلکه حتما از داخل و خارج شکست خواهد خورد.

* برائت و ولایت دو رکن حضور مردم
این مسئول در ادامه راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات مجلس را دو اتفاق مهم پیش روی ملت ایران دانست و اضافه کرد: این اتفاقات هم می‌تواند اعلام برائت و هم اعلام ولایت باشد که مانند نماز شرکت در آن واجب است.

وی گفت: فکر نکنید که دیگران می‌روند و ما اگر نرویم اشکالی ندارد، خیر، دیگران هم اگر ما نماز بخوانیم یا نخوانیم نماز خود را می‌خوانند اما بدانیم که همه چیز ما از نظام و آرامش گرفته تا استقلال و عزت ما با حضور ما تأمین می‌شود و ما باید حضور داشته باشیم چراکه خدا این را می‌خواهد و عقل و منطق نیز این را می‌گوید بنابراین یک فریضه و وظیفه مانند باقی عبادات است که باید به آن عمل کنیم.

محمدی لائینی تصریح کرد: این راهپیمایی نیز مانند نمازجمعه یک عبادت و یک سیاست است که همه خوبی‌ها در آن وجود دارد، کسی بهانه نیاورد که مشکل داشتم و گرفتارم، این‌ها بهانه نمی‌شود این نظام و انقلاب متعلق به همه مردم است و ما مسئول آیندگان نیز هستیم.

* شاخص‌های کاندیدای مطلوب
وی همچنین درمورد کاندیداهای انتخابات افزود: همه کسانی که ثبت نام کرده و به عنوان کاندیدا معرفی شدند با هر سلیقه‌ای برای ما محترم هستند و بنده شخصا نظر خاصی به فرد خاصی ندارم اما فردی که شایسته‌ترین، انقلابی، ولایتمدار، مومن، مردم‌دار و دلسوز باشد را باید برگزید.

خطیب جمعه نکا اذعان کرد: نماینده باید مردم‌دار و در میان مردم باشد و وعده‌های دروغین ندهد، سعی کنند تا اشتباه نکرده و حرف‌های دلخواه مردم هر شهر را بر زبان نیاورند بلکه یک طور حرف بزنند و صادقانه با مردم روبرو شوند.

این مسئول اضافه کرد: بنده شخصا از کسی که از تصویرها و حرف‌ها سو استفاده می‌کند راضی نیستم، خود کاندیداها توجه کنند که طرفدارانشان ممکن است طرفدار خوبی نباشند و در دوستی تخریب کنند که نیاز به دقت دارد، نباید حرفی بزنند که رقیب و طرفداران رقیب تخریب شوند و آبروی آن‌ها رفته و شخصیت آن‌ها زیر سوال برود.

وی گفت: رقابت باید باشد اما رقابت باید سالم باشد چرا دعوا کنیم، اختلافات سلیقه در انتخاب باعث نشود که ما از هم جدا و دشمن هم شویم یا کینه هم را به دل گرفته علیه یکدیگر حرف بزنیم.

* خود را به جهنم نفرستید
محمدی لائینی تأکید کرد: طرفدارانی که می‌خواهند تنور انتخابات را داغ کنند خیلی باید مراقب باشند که خودشان در آن تنور نیفتند که گرفتار می‌شوند چراکه مرده و زنده مومن محترم است.

وی خطاب به کاندیداها افزود: شما می‌خواهد نماینده بشوید و روی صندلی مجلس بنشینید که چه بکنید اولا باید ببینید ظرفیت و عرضه این کار را دارید یا نه، چرا اقدام می‌کنید بعد می‌گویید من را به هر دلیلی رد کردند شاید نتوانستید و کار شما جای دیگر بهتر باشد که اگر می‌خواهید خدمت کنید چرا حتما باید در کرسی ریاست، نمایندگی و کالت باشد.

امام جمعه نکا بیان کرد: خدمت، لباس و صندلی و موقعیت و شهر نمی‌شناسد هرکجایی می‌شود به این مردم محروم، مومن، متدین و انقلابی با هر سلیقه‌ای خدمت کنی، از سوی دیگر طرفدران نیز مراقب باشند که قرار است یک نفر به مجلس برود بنابراین برای فرستادن یک نفر به مجلس خود را به جهنم نفرستید.

* خانواده شهدا، چشم و چراغ امت
در ادامه محمدی لائینی با اشاره به مناسبت‌های هفته پیش رو به تکریم مادران و همسران شهدا پرداخت و اظهار کرد: شهدا نزد خداوند عزیز هستند و هرکس و هرچیزی به شهید منسوب باشد هم در درجه بعد از همان اعتبار نزد خداوند برخوردار است بنابراین خانواده شهدا نزد خداوند محترم هستند.

وی افزود: خانواده شهدا خیلی باید مراقب خود باشند تا به هر کاری که دیگران ممکن است انجام بدهند نپردازند چراکه مردم به عنوان چشم و چراغ امت به آن‌ها احترام می‌گذارند.

امام جمعه نکا حضرت ام‌البنین(س) را نمونه برجسته مادران شهدا خواند و خاطرنشان کرد: حضرت ام‌البنین(س) مادر چهار شهید و شاه بیت فرزندان شهیدش حضرت ابوالفضل(ع) بوده که این زن محبوب خدا، رسول و امیرالمومنین(ع) بوده بنابراین باید به خوبی گرامی داشته شود.

این مسئول روز نیروی هوایی را نیز در اثر شاهکار این نیرو در روزهای منتهی به انقلاب اسلامی در سال 57 برشمرد و اضافه کرد: قبل از اینکه انقلاب پیروز شود این عزیزان در زمانی که خطر جانی وجود داشت برابر امام عرض ادب کردند و با امام پیمان وفاداری بستند که البته برای ما همه نیروها به خصوص نیروی هوایی مورد علاقه هستند.

وی به با اشاره به روز حفاظت اطلاعات سپاه، این نیرو را سربازان خوشنام ولایت توصیف کرد و گفت: بی‌توقع و با خلوص نیت عمل می‌کنند که به دلیل اقدامات جالبشان در علمیات والفجر هشت به این عنوان در تقویم نامگذاری شده که وظیفه آن‌ها پاسداری از بدنه سپاه است چراکه دشمن روی سپاه خیلی توجه دارد و می‌خواهد که این بدنه را خراب و در آن نفوذ کرده و انحرافاتی در آن بوجود بیاورد از این رو نقش حفاظت اطلاعات بسیار مهم و اساسی است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴