BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> انگیزه بالای سرخابی‌ها برای دربی شماره 91 استقلال و پرسپولیس برد می‌خواهند | بلاغ نیوز
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۵:۵۸
کد مطلب : ۴۱۳۲۸۹
به نظر می‌رسد مهاجمین زهردار استقلال و مدافعین تسلیم نشدنی پرسپولیس برگ برنده دو تیم در این فصل هستند و شاید تیم پیروز این دربی را برنده این جدال مشخص کند.
۰
plusresetminus
انگیزه بالای سرخابی‌ها برای دربی شماره 91 استقلال و پرسپولیس برد می‌خواهند
به گزارش بلاغ، نود و یکمین دربی پایتخت در هفته نوزدهم رقابت‌های لیگ برتر بین دو تیم استقلال و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی از ساعت 15:30 برگزار می‌شود. دربی پایتخت قدیمی‌ترین، جذاب‌ترین و حساس‌ترین رقابت باشگاهی در فوتبال ایران محسوب می‌شود. این حساسیت در بسیاری فصول به علت رقابت نزدیک در جدول مضاعف می‌شود.

وضعیت جدول لیگ نوزدهم به گونه‌ای است این بازی به جز حساسیت سنتی، حساسیت جدول رده‌بندی را دارد. پرسپولیس در مسیر کسب چهارمین قهرمانی پیاپی قرار دارد و با 5 امتیاز اختلاف در صدر جدول جای گرفته است این تیم در 3 هفته متوالی با 3 تعقیب‌کننده جدی خود، استقلال‌، سپاهان و شهرخودرو بازی دارد و در صورت لغزش در این بازی‌ها ممکن است صدر جدول را از دست دهد ولی سرخپوشان در صورت تداوم روند بردهای خود در بازی‌های پیش‌رو دست‌نیافتنی‌تر از همیشه خواهند شد.  پرسپولیس با 7 برد پیاپی پا به دربی می‌گذارد. این بهترین فرمی است که در تاریخ لیگ برتر تیمی پا به دربی می‌گذارد. استقلال هم با یک بازی کمتر و 32 امتیاز تا قبل از آغاز رقابت‌های هفته نوزدهم در رتبه چهارم قرار دارد.

نقاط مثبت استقلال و پرسپولیس
به نظر می‌رسد مهاجمین زهردار استقلال و مدافعین تسلیم نشدنی پرسپولیس برگ برنده دو تیم در این فصل هستند و شاید تیم پیروز این دربی را برنده این جدال مشخص کند. استقلال در 16 بازی اخیر خود در تمام رقابتها موفق به گلزنی شده ولی آخرین تیمی که توانست برابر این تیم مقاومت کند پرسپولیس بود که در دربی رفت دروازه خود را بسته نگاه داشت و باید دید استقلال می‌تواند طلسم 316 دقیقه گل نزدن در دربی را بشکند یا خیر.

البته هر 2 تیم یک عنصر کلیدی را در این مسابقه در اختیار ندارند. شجاع خلیل زاده به دلیل محرومیت قطعاً در این بازی غایب خواهد بود و شیخ دیاباته گلزن مهار نشدنی استقلال به خاطر مصدومیت احتمال زیاد در این بازی حضور ندارد. عارف غلامی‌، سیاوش یزدانی و فرشید اسماعیلی دیگر غایبان استقلال در این مسابقه هستند.  استقلال با 35 گل زده بهترین خط حمله لیگ را دارد و پرسپولیس با 7 گل خورده بهترین عملکرد دفاعی را داشته و در 7 بازی اخیر تنها یک گل دریافت کرده است. کارنامه دفاعی استقلال تعریفی نداشته و در 7 مسابقه اخیر تنها یک کلین‌شیت داشته است.

احتمال پرگل شدن دربی
حساسیت سنتی این بازی باعث شده تا دو تیم از پیله احتیاط خارج نشده و اولویت اصلی‌شان نباختن باشد. به طور میانگین هر دربی در طول تاریخ تنها ۸۷/۱ گل در هر بازی داشته است که این آمار به طور محسوسی حتی از کم‌گل‌ترین دوره تاریخ لیگ برتر پایین‌تر است. جدال دو تیم در لیگ برتر 19 بار مساوی شده و هیچ تقابلی در تاریخ این مسابقات به این میزان مساوی نشده است. شواهد فصول اخیر اما نشان می‌دهد که می‌توان به یک دربی جذاب و پر گل امیدوار بود. در 5 فصل اخیر دربی برگشت برنده داشته است. در 4 دوره اخیر‌،بازی برگشت در شرایطی برگزار شده که مثل این فصل، هر 2 تیم از شانس قهرمانی برخوردار بودند. حفظ شانس قهرمانی باعث شد تا طرفین دست به ریسک بزنند و این بازی‌ها به طور متوسط ۲۵/۳ گل در هر بازی داشته باشد.

دو سرمربی در آغاز راه
سرخابیهای پایتخت در تعطیلات نیم فصل با مربیان خارجی خود قطع همکاری کردند و 2 مربی که قبلاً سابقه طولانی بازیگری و تجربه کوتاه مربیگری در این دو تیم را داشتند هدایت این دو تیم را بر عهده گرفتند. یحیی گل‌محمدی برخلاف همتای خود در استقلال یک مربی کاملاً با تجربه محسوب می‌شود و 200 بازی در لیگ برتر مربیگری کرده است.
گل محمدی در تقابل‌های اخیر خود با استقلال توفیق چندانی نداشته و در 7 بازی گذشته تنها یک پیروزی به‌دست آورده است. همان یک برد در فصل گذشته باعث برکناری شفر و روی کار آمدن فرهاد مجیدی به عنوان مربی موقت شد تا این چهره محبوب باشگاه استقلال اولین تجربه خود را در مربیگری کسب کند. فرهاد مجیدی در 2 مقطع در مجموع 8 بازی در تمام رقابتها مربی استقلال بوده و تاکنون شکستی نداشته است.

پیروزی خانگی فولاد مقابل شهرخودرو
تیم فوتبال فولاد در نخستین بازی از هفته نوزدهم لیگ برتر موفق شد شهرخودرو را شکست دهد. در این دیدار عصر دیروز دو تیم شهرخودرو و فولاد از ساعت ۱۶ در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان به میدان رفتند که تیم فولاد با ۲ گل در این بازی به پیروزی رسید. ابتدا فرشاد فرجی مدافع تیم شهرخودرو در دقیقه ۶۵ به اشتباه دروازه خودی را باز کرد و سپس شیمبا در دقیقه ۸۴ برای دومین بار دروازه تیم میهمان را باز کرد.فولاد در نیم فصل نخست هم شهرخودرو را شکست داده بود تا این نتیجه باعث شود نکونام برابر این تیم مشهدی دبل کند.
برنامه کامل هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال به این شرح است:
پنجشنبه 17 بهمن 1398
*پرسپولیس............................................استقلال(ساعت15:30)
*نفت‌ مسجدسلیمان.....................................سپاهان(ساعت16)
جمعه 18 بهمن 1398
*ماشین‌‌سازی‌تبریز...........................................پیکان(ساعت15)
*سایپا.......................................پارس جنوبی جم(ساعت15:30)
*شاهین شهرداری‌بوشهر.............نساجی مازندران (ساعت16)
*ذوب آهن....................................صنعت نفت آبادان(ساعت16)
*گل گهرسیرجان....................................تراکتور(ساعت16:50)
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴