تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
کد مطلب : ۴۱۳۱۵۵
کارگردان "ابر بارانش گرفته" در نشست خبری این فیلم در جشنواره فیلم فجر بیان کرد: من برای اقلیتی‌ اثر تولید می‌کنم و تجربه فیلم‌های قبلی‌ام نشان داد تماشاگر خاموشی که جریان اصلی سینما را دنبال نمی‌کند با این آثار به سینما می‌آیند.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، نشست خبری فیلم سینمایی "ابر بارانش گرفته" ساخته مجید برزگر در سومین روز جشنواره، در حالی برگزار شد که نسبت به مستندات پزشکی این اثر سوالات‌ مختلفی پرسیده شد.
مجید برزگر کارگردان و تهیه‌کننده این اثر درباره مناسبات اکران توضیح داد: نسبت ما با اکران روشن است. سینمای ایران در سالهای اخیر کم تماشاگر بوده است. وقتی در یک‌ معادله حساب میکنی دو میلیون مخاطب نهایت خواهیم داشت این یعنی نسبت تماشاگر با سینما کم شده است.
من برای اقلیتی‌ اثر تولید میکنم و تجربه فیلم‌های قبلی‌ام نشان داد تماشاگر خاموشی که جریان اصلی سینما را دنبال نمیکند با این اثار به سینما می‌آیند و تلاشم هم در این سالها آوردن تماشاگر منفعل بوده است.

او ادامه داد: من در سکانس لیوان، به استاکر(فیلمی روسی از آندری تارکوفسکی) ادای دین کرده‌ام.
برزگر ادامه داد: بعد از فیلم "یک شهروند معمولی" که چهار سال پیش تولید شد و به دلیل مشکلاتی که از طرف نیروی انتظامی به فیلم وارد شد، نتوانستیم آن را اکران کنیم. با این حال فیلمنامه "ابر بارانش‌ گرفته" دو سال پیش نوشته شد. درواقع به دلیل سختی اکران زمان می‌برد که پولهایمان‌ را جمع کنیم که در نهایت هم کسی تهیه فیلم را به عهده نگرفت و خودم آن را انجام دادم.
وی درپاسخ به سوالاتی درباره موضوعات پزشکی این اثر تاکید کرد: این فیلم مشاوران پزشکی داشت.
آرمان خوانساریان‌ نویسنده این اثر توضیح داد: یک ایده درباره اوتانازی(مرگ خود خواسته) از طرف مجید برزگر وجود داشت و روی آن کار کردیم. این اثر یک سینمای شاعرانه و شبیه فیلمهای کوتاه برزگر بود و من سعی کردم آن‌ها را به روزمره نزدیک کنم.
لیلا نقدی پری طراح صحنه و لباس این فیلم در سخنانی بیان کرد: احساس کردم سینمای مستقل تنهاست و سینما دولتی اصلا تنها نیست.
در این نشست مسعود امینی تیرانی (مدیر فیلم برداری)، آرمان خوانساریان (نویسنده)، علی ثانی‌فر ، نازنین احمدی، مزدک میرعابدینی، ارشیا نیک‌بین (بازیگران)، لیلا نقدی‌پری (طراح‌ صحنه و لباس)، الهام صالحی (طراح چهره‌پردازی)، حمیدرضا برزگر (تدوینگر)، حمید جانی‌پور (عکاس)، آرامه اعتمادی (منتقد) با اجرای فرزاد حسنی حضور داشتند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴