تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
کد مطلب : ۴۱۳۰۳۶
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: پنج فیلم قطارآن شب، ۲۳ نفر، کاتی و ستاره، منطقه پرواز ممنوع و تورنادو در روزهای ۱۵ تا ۲۱بهمن ماه ، راس ساعت ۱۰ صبح بصورت رایگان اکران می‌شود.
۰
plusresetminus
سینما سپهر ساری میزبان 13 فیلم جشنواره فجر/5 فیلم رایگان اکران می‌شود
به گزارش بلاغ، عباس زارع طی گفت و گویی با بیان این که امسال نیز مانند سال گذشته ۱۳ فیلم از بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر در مازندران اکران می‌شود، گفت: ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر بسته‌های اکران مربوط به هر استان را از بین ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ این جشنواره انتخاب و به استان‌ها ارائه کرد که این فیلم‌ها از ۱۵ تا ۲۱ بهمن در سینما سپهر ساری روی پرده می‌رود.
 
 وی افزود: در بسته اکران فیلم‌ها برای مازندران نام آثار مطرحی وجود دارد که از نگاه مخاطبان احتمال استقبال عمومی از آن‌ها بالاست و می‌توانند در جشنواره بدرخشند. همچنین یکی از درخواست‌های سینمادوستان مازندرانی در دوره‌ اخیر اکران فیلم‌های «محمدحسینی مهدویان» فیلمساز مازندرانی در استان خودش بود که امسال نیز مانند پارسال این موضوع محقق شده است.
 
این مسئول خاطرنشان کرد: «پوست» به کارگردانی مشترک بهمن ارک و بهرام ارک، «تعارض» ساخته محمدرضا لطفی، «خروج» اثر ابراهیم حاتمی‌کیا، «خون شد» با کارگردانی مسعود کیمیایی، «درخت گردو» اثر محمدحسین مهدویان، «عامه پسند» ساخته «سهیل بیرقی»، «سینما شهر قصه» فیلمی از کیوان علیمحمدی، «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، «مردن در آب مطهر» اثر نوید محمدی، «آبادان یازده ۶۰» از مهرداد خوشبخت، «ابر بارانش گرفته» ساخته مجید برزگر، «بی صدا حلزون» به کارگردانی بهرنگ دزفولی زاده و «پدران» ساخته سالم صلواتی ۱۳ فیلمی هستند که امسال از بخش سودای سیمرغ در سینما سپهر ساری روی  پرده می‌روند.
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از اکران ۵ فیلم‌ بخش سیمرغ‌ و پروانه‌ها در نوبت صبح اشاره کرد و گفت: به روال‌ سال‌های گذشته قرار است صبح‌ روزهای اکران فیلم‌های فجر در مراکز استان‌ها، فیلمی از بخش جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» برای رده سنی نوجوانان اکران شود.
 
زارع خاطرنشان کرد: نخستین اکران بخش «سیمرغ و پروانه‌ها» در سینما سپهر مربوط به فیلم «قطار آن شب» ساخته حمیدرضا قطبی است که سه‌شنبه ۱۵ بهمن روی پرده می‌رود. ۱۶ بهمن فیلم سینمایی «۲۳ نفر» ساخته مهدی جعفری اکران خواهد شد و روز شنبه ۱۹ بهمن پس از ۲ روز توقف اکران فیلم‌ها در نوبت صبح فیلم سینمایی «کاتی و ستاره» ساخته عبدالرضا مجلسی اکران خواهد شد.
 
وی افزود: فیلم سینمایی پرمخاطب «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داساگر یکشنبه ۲۰ بهمن روی پرده می‌رود و دوشنبه ۲۱ بهمن در آخرین روز اکران فیلم‌های فجر در ساری نیز فیلم سینمایی «تورنادو» ساخته سید جواد هاشمی برای نوجوانان روی پرده می‌رود.
 
به گفته زارع فیلم‌های نوبت صبح ساعت ۱۰ صبح روی پرده می‌روند و تماشای این فیلم‌ها برای دانش‌آموزان رایگان است.
 
وی درباره بلیط فیلم‌های بخش سودای سیمرغ گفت: امسال قیمت بلیط‌ها افزایش نیافته و مانند سال گذشته ۱۵ هزار تومان در نظر گرفته شده است که مخاطبان می‌توانند از گیشه سینما سپهر و به صورت اینترنتی از سایت ایران کنسرت www.iranconcert.com تهیه کنند.

رسانه جدید
 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران درباره جدول اکران فیلم‌های بخش سودای سیمرغ در سینما سپهر نیز گفت: در این سینما هر روز ۴ فیلم روی پرده می‌رود که یک اکران مربوط به نوبت صبح و بخش «سیمرغ و پروانه‌ها» و ۳ اکران هم مربوط به بخش سودای سیمرغ و بعدازظهرها انجام می‌شود. اکران نخست عصر ساعت ۱۶، اکران دوم ۱۸:۳۰ و اکران سوم نیز ساعت ۲۱ آغاز خواهد شد.
 
این مسئول درباره جدول اکران فیلم‌های بخش سودای سیمرغ گفت: چینش اکران فیلم‌ها به این شکل است که هر روز یک فیلم در دو نوبت اول و سوم اکران می‌شود. روز نخست جشنواره اکران اول و سوم به فیلم‌ «پوست» اختصاص دارد و «شنای پروانه» فیلم دومین اکران است. روز دوم نیز «تعارض» به همین شکل ۲ نوبت اکران خواهد داشت و «عامه‌پسند» در اکران ساعت ۱۸:۳۰ روی پرده می‌رود. پنجشنبه ۱۷ بهمن فیلم سینمایی «خروج» در نوبت‌های اکران ساعت ۱۶ و ساعت ۲۱ روی پرده سینما سپهر می‌رود و اکران ساعت ۱۸:۳۰ مربوط به فیلم «مردن در آب مطهر» است.
 
زارع افزود: جمعه ۱۸ بهمن در سانس‌های اول و سوم فیلم سینمایی «خون شد» اکران می‌شود و سانس دوم به فیلم «آبادان یازده ۶۰» اختصاص دارد. شنبه ۱۹ بهمن جدیدترین فیلم محمدحسین مهدویان فیلمساز مازندرانی، یعنی «درخت گردو» در اکران‌های ساعت ۱۶ و ساعت ۲۱ اکران می‌شود و اکران دوم متعلق به فیلم «ابرا بارانش گرفته» است.
 
به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در روز یکشنبه ۲۰ بهمن نیز فیلم «عامه پسند» سانس اول و سوم بعدازظهر را به خود اختصاص می‌دهد و فیلم «بی‌صدا حلزون» در دومین سانس روی پرده می‌رود. آخرین روز اکران فیلم‌ها نیز فیلم «سینما شهر قصه» در دو نوبت ۱۶ و ۲۱ روی پرده می‌رود و فیلم سینمایی «پدران» در سانس دوم اکران می‌شود.
 
به گفته زارع پیگیری‌های این اداره کل برای اکران فیلم‌ها در یکی از شهرهای غربی استان نتیجه نداد و مازندران نیز مانند همه استان‌ها فقط در مرکز استان میزبان فجر سی‌وهشتم است.
عباس زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: اکران فیلم‌های طرح «سیمرغ و پروانه‌ها»همزمان با سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در استان رایگان است.
 
وی اظهار داشت: بر اساس طرح یادشده پنج فیلم قطارآن شب،۲۳ نفر، کاتی و ستاره، منطقه پرواز ممنوع و تورنادو در روزهای ۱۵ تا ۲۱بهمن ماه ، راس ساعت ۱۰ صبح بصورت رایگان اکران خواهند شد.
 
وی اضافه کرد: این برنامه در راستای برنامه‌های حمایتی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سینمای کودک و نوجوان است که برای سومین سال پیاپی برگزار می‌شود.
 
 زارع یادآور شد: اکران همزمان فیلم‌های جشنواره فیلم فجر برای پنجمین سال متوالی و مرحله پایانی جام باشگاه‌های کتابخوانی مازندران با حضور کودکان و نوجوانان از مهمترین برنامه های فرهنگی، هنری مازندران در دهه فجر امسال است.
 
وی با بیان اینکه برگزاری تئاترهای خیابانی و صحنه‌ای از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای دهه فجر است، گفت: نمایشگاه هنرهای تجسمی، موسیقی، اکران فیلم، عصری با شعر، نمایشگاه و رونمایی کتاب، از دیگر برنامه‌های تدارک شده برای دهه فجر امسال است.
 
این مسئول فرهنگی هنری استان گفت: جشنواره جهانی فیلم فجر مهم‌ترین اتفاق سینمای ایران است و به نظر می‌رسد سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر یکی از پر هیجان ترین سال‌های خود را سپری کند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آمریکا مضحکه کارشناسان جهان شد
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴