تاریخ انتشاريکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۶
کد مطلب : ۴۱۳۰۱۹
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران درباره وضعیت استان در بخش صادرات، گفت: امسال کاهش 42 درصدی صادرات را داشتیم که ناشی از پایین آمدن اظهار گمرکات بود.
۰
plusresetminus
کاهش 42 درصدی صادرات در مازندران/هیچ کلنگ‌زنی در بخش صنعت نداریم
به گزارش بلاغ، حسینقلی قوانلو در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت ایام‌الله دهه مبارک فجر در محل این سازمان برگزار شد؛ اظهار کرد: بخش صنعت، 15 درصد تولید ناخالص استان را شامل می‌شود و برای اینکه به رشد شاخص 8 درصدی در این بخش برسیم باید در سال نزدیک به 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه طی سال گذشته حجم سرمایه‌گذاری در استان نزدیک به 600 میلیارد تومان بود؛ افزود: طی سال‌جاری تاکنون، 1000 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شده و 1000 میلیارد دیگر نیز شامل پروانه‌های آماده صدور است که در مجموع با رسیدن به سرمایه‌گذاری نزدیک به دو هزار میلیاردی تقریبا به یک رشد 5 درصدی دست خواهیم یافت که حدود 3 برابر میزان سرمایه‌گذاری سال گذشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با این توضیح که از این میزان سرمایه‌گذاری حدود 40 درصد آن ناشی از تورم است؛ خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش رشد صدور جواز تاسیس و همچنین حجم سرمایه‌گذاری، امید به سرمایه‌گذاری در این بخش، امید و دورنمای مطلوبی است.

این مسئول ادامه داد: امسال تعداد پروانه‌های صادر شده 168 پروانه با حدود 1000 میلیارد تومان سرمایه گذاری بوده که برای دو هزار و 300 نفر اشتغال ایجاد کرد.

قوانلو بیان کرد: طی ایام‌الله دهه فجر نزدیک به 15 پروژه با اعتباری بالغ بر 430 میلیارد تومان رونمایی و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت؛ ضمن آن که 3 پروژه بزرگ صنعتی نیز تا پایان امسال و شاید اوایل سال آینده، با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی متذکر شد: امسال هیچ کلنگ زنی در بخش صنعت نداریم و تمرکزمان را بر روی راه‌اندازی واحدهای راکد و نیمه تعطیل و همچنین ارتقای میزان فعالیت واحدهای صنعتی قرار دادیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران طی سال‌جاری، 698 جواز تاسیس با سرمایه‌گذاری 4 هزار و 460 میلیارد تومان صادر شد که برای بیش از 11 هزار نفر ایجاد اشتغال کرد.

این مسئول عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون، 53 واحد کوچک و 23 واحد بزرگ احیا و مجددا راه‌اندازی شد.

قوانلو با بیان اینکه در استان مازندران نزدیک به دو هزار و 700 واحد صنعتی داریم؛ افزود: نزدیک به 300 واحد صنعتی که به نحوی وجود خارجی نداشتند مورد پالایش و از سامانه حذف شدند.

وی با بیان اینکه 18 درصد از مجموع واحدهای صنعتی استان جزو واحدهای تعطیل ما بودند که امکان راه‌اندازی آن‌ها وجود داشت؛ اعلام کرد: از جمله واحدهای بزرگ و شاخص راه‌اندازی شده می‌توان واحدهایی نظیر جویبار لوله، فولاد امیرآباد، پارس کروم میاندرود، نکا چوب، نساجی مازندران و چوب و کاغذ ساری را نام برد که تعدادی از آن‌ها در این ایام به بهره‌برداری خواهند رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پاسخ به خبرنگار ما در خصوص وضعیت استان در بخش صادرات اظهار کرد: امسال کاهش 42 درصدی صادرات را داشتیم که ناشی از پایین آمدن اظهار گمرکات بود.

قوانلو گفت: برای نمونه در بخش لبنیات، حدود 100 میلیون دلار کاهش داشتیم که ناشی از کاهش ارزش ریالی کالاها در کنار افزایش حجمی صادرات نسبت به سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲