تاریخ انتشارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۹
کد مطلب : ۴۱۳۰۰۷
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور اعلام کرد یک عده بازار گوشت قرمز را مدیریت کرده و اجازه کاهش قیمت این محصول را برای مصرف‌کننده نهایی نمی‌دهند.
۰
plusresetminus
مدیرعامل اتحادیه دامداران: سودجویان اجازه نمی‌دهند قیمت گوشت کاهش یابد
به گزارش بلاغ، سعید سلطانی سروستانی با‌ اشاره به قیمت بالای گوشت قرمز در کشور اظهار داشت: اختلاف قیمت میان فروش توسط دامداران و مصرف‌کننده بسیار بالا است و یک عده بازار را مدیریت کرده و اجازه کاهش قیمت این محصول را برای مصرف‌کننده نهایی نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه دام زنده از دامدار به قیمت پایینی خریداری شده و به قیمت بالایی در بازار عرضه می‌شود گفت:  فاصله و حلقه‌های زیادی میان مصرف‌کننده و تولید‌کننده است که این چرخه‌ها به سود 20 تا 30 درصدی نیز راضی نیستند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور ادامه داد: قیمت دام زنده از ابتدای سال جاری 40 درصد کاهش یافته و گوساله زنده از40 هزار تومان به 25 هزار تومان کاهش یافته است که در این شرایط قیمت گوشت قرمز نیز باید 40 درصد کاهش یابد اما متناسب با آن قیمت گوشت در بازار کاهش نیافته است.

در همین زمینه، کرمعلی قندالی، رئیس‌ سازمان امور عشایری در نشست خبری به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: قیمت گوشت قرمز در ابتدای سال جاری به شکل فزاینده‌ای بالا رفته بود به همین منظور تعداد زیادی از افراد به سمت پرواربندی این محصول رفتند.

وی افزود: این امر منجر به کاهش قیمت دام زنده در بازار شد. قیمت هر کیلوگرم دام زنده با احتساب 20 درصد سود، 35 هزار تومان است و قیمت منطقی آن برای فروش به مصرف‌کننده نهایی 70 تا 75 هزار تومان است.

رئیس ‌سازمان امور عشایری ادامه داد: در صورتی که قیمت گوشت گوسفندی به کمتر از 70 هزار تومان کاهش یابد تولید آن برای دامدار نیز صرفه اقتصادی ندارد و باید به نحوی بازار را متعادل کرد تا قیمت آن در همین حدود بماند در غیر این صورت از تولید کاسته می‌شود و در سال آینده دوباره نیازمند به واردات خواهیم بود.

قندالی در پاسخ به این سؤال که آیا سازمان امور عشایر نیز برنامه‌ای برای عرضه مستقیم گوشت عشایر دارد تا با قیمت کمتری به دست مصرف‌کننده نهایی برسد گفت: در سال‌های اخیر یک مرحله از واسطه‌گری در عرضه دام عشایر کاسته شده به طوری که جوامع عشایری دیگر خود دام را به کشتارگاه می‌برند و نقش چوبدار در این زمینه حذف شده است اما هنوز عرضه مستقیم گوشت دام عشایر را نداریم.

وی اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم گوشت دام عشایر را به صورت مستقیم در بازار عرضه کنیم دچار چالش هستیم اما اتحادیه مرکزی دامداران متحرک تفاهمنامه‌ای با انجمن بسته‌بندی گوشت به امضا رسانده تا بتواند دام خود را با حذف واسطه‌ها به بازار عرضه کند.

رئیس ‌سازمان امور عشایری ادامه داد: با موافقت رهبر معظم انقلاب در سال 97، 18 میلیون یورو برای آبرسانی و تأمین آب به مناطق عشایری برای سال 98 اختصاص یافت به همین منظور 220 میلیارد تومان منابع ریالی برای 420 پروژه اختصاص یافت که این امر منجر به افزایش 10 درصدی شاخص دسترسی به آب سالم را بالا می‌برد.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما