تاریخ انتشارشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
کد مطلب : ۴۱۲۹۴۸
دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه «طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق» همزمان با بازار شب عید بی‌دلیل متوقف شده است اظهار کرد: اکنون انبارهای تولیدکنندگان‌ مملو از پوشاک آماده فروش و بی‌مشتری است.
۰
plusresetminus
توقف مبارزه با قاچاق پوشاک همزمان با واردات مسافری از مناطق آزاد!
به گزارش بلاغ، سعید قدیری  درباره دلایل توقف «طرح مبارزه با برندهای محرز پوشاک قاچاق» گفت: اولین گام این طرح، در بهمن‌ماه 97 کلید خورد اما متاسفانه از آبان ماه امسال یعنی همزمان با «بازار شب عید» و «شروع واردات با رویه مسافری از مناطق آزاد»، این طرح متوقف شده است، این در حالی است که قرار بود این طرح به‌طور مستمر و بلندمدت ادامه پیدا کند.

وی با انتقاد از حجم زیاد پوشاک قاچاق در بازار کنونی شب عید عنوان کرد: انبارهای تولیدکنندگان مملو از پوشاک آماده فروش و بدون خریدار است.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک با بیان اینکه گام اول طرح مبارزه با پوشاک قاچاق تا تیرماه 98 مسکوت ماند، افزود: با وجود اینکه طرح از ابتدا با مقاومت‌هایی از سوی برخی اصناف و فرمانداری‌ها به بهانه اخلال در بازار روبه‌رو شد اما خوشبختانه با حمایت‌های مستقیم وزیر کشور، طرح در ابعاد گسترده‌تر و حتی در شهرستان‌ها ادامه پیدا کرد اما در ادامه و از آبان‌ماه سال جاری، طرح به طور کلی و ناگهانی متوقف شده است.

قدیری با بیان اینکه در گام اول این طرح با 110 فروشگاه برندهای خارجی پوشاک برخورد به عمل آمد، توضیح داد: اجرا نکردن دستورالعمل‌های «ثبت و احراز نمایندگی برندهای خارجی» و «کدهای شناسه و رهگیری کالا» دو دلیل عمده تنبیه این فروشگاه‌های متخلف بود که در نهایت منجر به ضبط پوشاک قاچاق یا تعطیلی این واحدهای صنفی شد.

وی درباره حجم قاچاق پوشاک از مناطق آزاد هم عنوان کرد: از تمامی مناطق آزاد گزارش قاچاق داریم اما از مناطق جنوبی خصوصا قشم، اروند، کیش و چابهار گزارشات بیشتری مخابره می‌شود. قدیری افزود: از سوی دیگر در برخی از مناطق آزاد جنوبی، هنوز گمرک مستقر نیست که این واقعیت در عمل، کنترل و نظارت بر واردات کالا را با مشکل مواجه کرده است. لازم به ذکر است در حاشیه معضل مناطق آزاد، با قاچاق ته‌لنجی پوشاک هم به صورت دائمی مواجه هستیم.
 
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
دولت و مجلس زمینه‌ساز رفع موانع تولید شوند
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۹
پایبندی بانوان به اجرای قانون حجاب و عفاف
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۵
سپاه در خدمت‌رسانی به مردم پرچم‌داری می‌کند
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴