با برگزاری شورای اداری فوق‌العاده شهرستان

امام جمعه جدید نکا معارفه شد

تاریخ انتشارجمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۴۱۲۸۷۷
با برگزاری مراسم شورای اداری فوق‌العاده شهرستان، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی به صورت رسمی به عنوان امام جمعه جدید نکا معارفه شد.
۰
plusresetminus
امام جمعه جدید نکا معارفه شد
به گزارش بلاغ، مراسم معارفه امام جمعه جدید شهرستان نکا در قالب جلسه فوق‌العاده شورای اداری این شهرستان در فرمانداری نکا و با حضور مدیر دفتر سیاست‌گذاری ائمه جمعه مازندران، مسئولان ادارات شهرستان و خانواده‌های مکرم شهدا برگزار شد.

در این جلسه ضمن تکریم و تقدیر از زحمات و مقام شامخ آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی امام جمعه سابق شهرستان نکا که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مرکز مازندران برگزیده شد، حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی به عنوان امام جمعه جدید نکا معارفه گردید.

در این جلسه حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی با تقدیر از زحمات و مقام والای پدر خود مرحوم آیت‌الله حسین محمدی لائینی نماینده فقید مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه اسبق شهرستان نکا و همچنین برادر خود آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی، اظهار کرد: بنده افتخار امروز خود را مرهون پدر خود هستم.

وی افزود: در حقیقت اظهار وفاداری امروز مردم به بنده به خاطر فداکاری و زحمات بی‌منت پدر ما بود چراکه ایشان هم قبل از انقلاب و هم بعد از آن در مسائل اجتماعی و سیاسی، مردم‌داری، تربیت طلاب و دیگر عرصه‌های مختلف انقلاب حضور فعال داشته و از سوی دیگر همواره درب خانه‌اش به روی مردم باز بوده و هیچگاه راضی به اذیت مردم نبوده است.
امام جمعه نکا خاطرنشان کرد: اگر فداکاری دیروز آیت‌الله حسین محمدی لائینی نبود امروز مردم اینگونه استقبال نمی‌کردند البته بنده و همه ما مدیون خون شهدا هستیم که اگر نبود چنین اجتماعاتی تشکیل نمی‌شد همچنین درخواست دارم اگر عنوانی به بنده داده می‌شود نام پدرم هم باشد چراکه به برکت زحمات دیروز ایشان امروز بنده به این مقام رسیده‌ام.

* درک سنگینی و ترس مسئولیت داشتن
این مسئول در ادامه تأکید کرد: این مسئولیت‌ها و منصب‌ها بسیار سنگین است چراکه روزی درباره آن می‌پرسند، ترس دارد و دوام هم ندارد بلکه امانتی است دست خدا و نباید بگوییم ما با این مسئولیت بالا رفتیم که بخواهیم با نداشتن آن پایین بیاییم بلکه این مسئولیت‌ها امتحان ما است.

در پایان وی گفت: همه چیز بستگی به این دارد که چقدر خدمت می‌کنیم بنابراین باید این امانت را حفظ و سعی کنیم با خدمت به مردم از عهده این امتحان روسفید خارج شویم.

* جمهوری اسلامی ایران رکن جدید جهانی
همچنین در این جلسه عبدالجواد توحیدی مقدم اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اگر در تصمیمات کلان جهان و منطقه دو یا سه ابر قدرت تصمیم می‌گرفتند و باقی کشورها مجری یا مطیع بودند اما با پیروزی انقلاب اسلامی ایران این معادلات و چینش‌ها به هم خورد و رکن جدیدی به نام جمهوری اسلامی ایران پدید آمد که حرفی برای گفتن داشته و ادعای تاثیرگذاری در جهان را دارد.

وی افزود: حکومت ایران قبل از انقلاب دست نشانده بود اما الآن نظام ایران باوجود همه دسیسه‌ها و مشکلات، نظامی است که سر پای خود مستقل ایستاده است.

فرماندار نکا خاطرنشان کرد: همچنین قانون اساسی ما برگفته از فقه شرعی و قوانین موضوعی کشورهای مختلف و جزو چند قانون اساسی برتر دنیا است که ارکان نظام را بسیار خوب تعریف کرده و در رأس آن ولی فقیه جامع الشرایط قرار دارد که هرکدام وظایفی داشته و اسلامیت آن بر جای خود بسیار محترم و جمهوریت آن نیز با نقش پر رنگ مردم بسیار تاثیر گذار تعریف شده است.

این مسئول اضافه کرد: نظام جمهوری اسلامی در همه این سال‌ها عزت و احترام فراوانی را برای مردم ایران ایجاد کرده و خدمات فراوانی را به مردم ارائه داشته که تنها با مقایسه سیمای همین شهر نکا در قبل و بعد از انقلاب می‌توان به تفاوت‌های مشهود آن پی برد.

وی گفت: چه کسی تصور می‌کرد دو هزار و 500 کیلومتر گاز از عسلویه به این منطقه بیاید البته بعضی تفسیر می‌کنند که دنیا پیشرفت کرده بله قبل از انقلاب هم دنیا 200 سال از ما جلوتر بود اما روند پیشرفت این نظام در ارائه خدمات بسیار مهم است.

* کمک فراجناحی به تقویت جایگاه امامت جمعه
توحیدی مقدم تصریح کرد: یکی از ارکانی که بعد از انقلاب بسیار خوب و زیبا بنا نهاده شد امامت جمعه است که یک فضای معطری است که می‌شود از آن استفاده کرد تا جایی که تریبون عبادی‌سیاسی نمازجمعه می‌تواند روشنگری خوبی برای افکار عمومی داشته باشد.

وی افزود: نمازجمعه فراتر از جریان‌های سیاسی است و همه ما فراتر از همه جریان‌های سیاسی کشور باید برای تقویت آن تلاش و اهتمام داشته باشیم.

فرماندار نکا اذعان کرد: اگر بین ارکان مدیریتی شهرستان که از امام جمعه، فرماندار، دستگاه قضا، نماینده مردم و شورای اداری با هم تعامل وجود داشته باشد حتما بهره‌وری، خروجی و هم‌افزایی قوی در راستای خدمات به مردم می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: خروجی همین هماهنگی‌ها در این شهرستان نیز در چند سال اخیر بهره‌برداری یا کلنگ‌زنی بیش از 300 میلیارد تومان پروژه‌های عادی در این شهرستان و کلنگ‌زنی یک ابر پروژه با بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار در نیروگاه تولید برق نکا بوده است.

وی این اتفاقات خوب را حاصل تعامل مردم و ارکان مدیریت شهرستان برشمرد و گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال نیز بیش از هزار برنامه عمومی و 54 برنامه شاخص درکنار 53 پروژه افتتاحیه و کلنگ‌زنی با 41 میلیارد تومان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما