تاریخ انتشارچهارشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
کد مطلب : ۴۱۲۷۲۵
دولت کره جنوبی اعلام کرد، زلزله‌ کوچکی که روز چهارشنبه در کره شمالی تشخیص داده شد حاصل بی‌ثباتی لرزه‌ای به وجود آمده در منطقه از بابت انجام بزرگترین آزمایش هسته‌ای این کشور در سال 2017 است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، به نقل از خبرگزاری رویترز، روز چهارشنبه یک سازمان در کره جنوبی اعلام کرد، زلزله‌ای به قدرت 2.5 ریشتر در ساعت 0033 به وقت گرینویچ در استان هامگیونگ کره شمالی، محل قرارگیری سایت آزمایش هسته‌ای "پانگی-ری"، به وقوع پیوسته است.
این سازمان در بیانیه‌ای در وبسایتش نوشت: این زلزله یک زلزله طبیعی بود که فرض شده در اثر ششمین آزمایش هسته‌ای کره شمالی اتفاق افتاده است. منطقه وقوع زلزله در فاصله حدود سه کیلومتری جنوب شرق محل این آزمایش هسته‌ای رخ داده است.
اوایل 2018 کره شمالی اعلام کرد، این سایت آزمایش هسته ای خود را با توجه به تکمیل شدن روند ایجاد قوای هسته‌ای خود، تعطیل می کند.
پس از آن کره شمالی در مقابل گروه کوچکی از خبرنگاران رسانه‌های خارجی که به این کشور دعوت شده بودند، ورودی‌های تونلهای این سایت را منفجر کرد اما کره شمالی درخواستها به منظور بازرسی های کارشناسان بین المللی برای بازرسی از تعطیلی این سایت را رد کرد.
کره شمالی با این حالی چندی پیش اعلام کرد، به سبب نارضایتی از عدم ارائه امتیازهای متقابل از سوی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای دیگر ملزم به تعلیق خودخواسته برای آزمایشات هسته‌ای و موشکی خود نخواهد بود هر چند که تا کنون آزمایش هسته‌ای جدیدی انجام نداده است.
کره شمالی در سال 2017 ششمین آزمایش هسته ای خود که به گفته ناظران چندین برابر قدرتمندتر از آزمایشات قبلی‌اش بود را  انجام داد. در هفته‌های بعد از وقوع این آزمایش هسته ای، کارشناسان به وقوع سلسله‌ای از زمین لرزه‌ها و رانش‌های زمین در نزدیکی محل این آزمایش هسته‌ای اشاره کرده و آنها را نشانه‌ای از ایجاد بی‌ثباتی به وجود آمده در اثر این انفجار هسته‌ای در منطقه دانستند.
وو نام چول، یک کارشناس امور زلزله در سازمان هواشناسی کره جنوبی اظهار کرد، زلزله روز چهارشنبه در کره جنوبی تایید می‌کند که آخرین انفجار هسته‌ای در این کشور برای همیشه وضعیت زمین‌شناختی منطقه را تغییر داده است. زمین در این منطقه تا قبل از وقوع این انفجار از استحکام کافی برای آنکه اجازه به وقوع زمین‌لرزه‌های طبیعی ندهد برخوردار بود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما