کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پنج روایت درباره حضرت فاطمه(س)

9 بهمن 1398 ساعت 12:40

حضور فاطمه زهرا (س) در مسائل اجتماعی و سیاسی، حضوری مهم و پررنگ است. ایشان در عصر خودشان نسبت به مسائل پیرامونی در جامعه بی‌تفاوت نبودند بلکه در هر موقعیتی به وظایف خودشان عمل و نقش موثری را در خلافت، سیاست و مدیریت جامعه ایفا می‌کردند.



به گزارش بلاغ، آیت‌الله محسن غرویان در یادداشتی درباره حضرت فاطمه زهرا (س) در روزنامه اعتماد نوشت:
روایت اول: حضرت فاطمه زهرا (س) اهل فکر و تدبر و اهل مطالعه بودند. ایشان مدرس معارف قرآنی بودند و این برای زنان عصر ما می‌تواند الگویی باشد که دنبال تحصیل علم و دانش‌افزایی خودشان باشند چه در دانشگاه و چه در حوزه‌های علمیه. بانوان باید همانند فاطمه زهرا (س) همواره به دنبال کسب علم و دانش باشند.
روایت دوم: حضور فاطمه زهرا (س) در مسائل اجتماعی و سیاسی، حضوری مهم و پررنگ است. ایشان در عصر خودشان نسبت به مسائل پیرامونی در جامعه بی‌تفاوت نبودند بلکه در هر موقعیتی به وظایف خودشان عمل و نقش موثری را در خلافت، سیاست و مدیریت جامعه ایفا می‌کردند.
روایت سوم: حضرت فاطمه (س) مادر بی‌نظیر و بی‌همتا برای فرزندان‌شان بودند. امام حسن(ع) و امام حسین (ع) در دامن ایشان پرورش پیدا کردند و این فرزندان هر کدام نقش بزرگی را در تاریخ بشریت ایفا کردند. این امامان بزرگوار در دامن حضرت فاطمه (س) رشد پیدا کردند و این هم باید برای زنان عصر ما الگو باشد که نقش مادری را برای فرزندان به خوبی ایفا کنند.
روایت چهارم: حضرت فاطمه (س) همسر وفاداری برای امیرالمومنین بودند و در کنار شوهر و همیار و همراه ایشان بودند. حضرت فاطمه (س) یک پشتوانه معنوی برای علی‌ابن‌ابیطالب (ع) در زندگی‌شان بودند.
روایت پنجم: حضرت فاطمه (س) نسبت به جامعه و مردم مهربان بودند. روابط عاطفی ایشان با مردم بسیار صمیمی بود و تلاش می‌کردند مشکلات آنها را حل کنند. این هم نکته دیگری است که باید به آن توجه کنیم و با الگوگیری از فاطمه (س) کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیم.
 


کد مطلب: 412710

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412710/پنج-روایت-درباره-حضرت-فاطمه-س

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com