تاریخ انتشارسه شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
کد مطلب : ۴۱۲۶۴۲
عضو هیات‌رئیسه مجلس ضمن دفاع از عملکرد رئیس مجلس تاکید کرد: علی لاریجانی با درایت و توجه به اقتضائات کشور مجلس را اداره کرده است.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو ، با اشاره به مدیریت رئیس مجلس در مجلس دهم گفت: دکتر لاریجانی، مدیریت با حوصله ای در موضوعات مجلس دارند.  رئیس مجلس ضمن اینکه توجهی کلی به رویکرد کشور دارد با درایت و با نکته سنجی، به دستورات و جزییات توجه دارند، یعنی خروجی کلان مسائل کشور را در نظر می گیرند، جمع بین این دو، باعث شد که دکتر لاریجانی در رسیدگی و توجه به دستورات مجلس دقت بسیاری خرج کنند.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سابقه و تجربه رئیس مجلس در امور اجرایی و سیاسی، بیان داشت: دکتر لاریجانی با سابقه و تجربه ای که دارد، اشراف کلی نسبت به مسائل کشور در ابعاد مختلف اقتصادی، سیاسی، دیپلماتیک، فرهنگی و موضوعات مرتبط با امنیت ملی پیدا کرده اند که این توانایی کمک کرده است ایشان به تمام موضوعات کشور اشراف و احاطه داشته باشد.
وی تاکید کرد: چنین توانایی، تجربه و توجه به جزییات بسیار ذی‌قیمت و برای مجلس بسیار کارآمد است.
نماینده مشهد و کلات در مجلس با اشاره به افزایش هجمه‌ها به رئیس مجلس با وجود اینکه دکتر لاریجانی در انتخابات مجلس یازدهم حضور ندارد، تصریح کرد: البته بنده متوجه هجمه ها به شخص ایشان نشده ام، اما از بیرون از پارلمان، عملکرد مجلس دهم مورد انتقاد بوده است که چندعلت دارد.
این نماینده مجلس در تشریح علت های نقد به مجلس گفت: در دو سال اخیر شرایط اقتصادی و سیاسی کشور با مشکلات عدیده ای رو به رو شد، از سویی مردم و سیاسیون بین قوا فاصله گذاری نمی کنند و در واقع مجلس و دولت را یکپارچه می بینند، اگر دولت درعملکردش ناکارآمدی دارد از مجلس سوال می کنند چرا نظارت دقیق و جدی نسبت به دولت ندارد، اما در این بین توجه نمی کنند که چقدر این نظارت مقدور است، چقدر امکان عملی شدن نظارت وجود دارد و برای نمونه، چقدر استیضاح وزرا کارگشا است.
وی اظهار داشت: در واقع در مجلس مصحلت‌سنجی‌هایی انجام می شود که در افکار عمومی و در بین نیروهای سیاسی جایگاهی ندارد.
عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به مصلحت اندیشی ها در مجلس توضیح داد: با توجه به اقتضائات کشور نسبت به موضوعات تصمیم گیری می شود، این در حالی است که مردم دنبال نتیجه عملکردها هستند و به هر حال وقتی نارضایتی در مردم ایجاد می شود، این گونه نیست که فاصله گذاری شود و بگویند از مجلس نیست، مردم مجلس و دولت را باهم می بینند.
قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه مجلس دهم، ۳ فراکسیونی بود، تصریح کرد: در واقع هیچ جریان سیاسی در داخل پارلمان اکثریتی نداشت و هیچ مدافع و هواخواه بیرونی وجود نداشت؛ به این معنی که یک  جریان رسانه ای ـ سیاسی از مجلس به عنوان مجلس اصلاح طلب یا مجلس اصولگرا دفاع نمی کرد  و برعکس طرفین با نقد مجلس می خواستند مسائل خودشان را بیان کنند.
وی افزود: در چنین شرایطی نه اصلاح طلبان و نه اصولگرایان مجلس را در دست خود نمی دانستند. از این رو می گفتند پاسخگوی مسائل نیستند، از سوی دیگر تلاش می کردند برای فاصله انداختن بین خود و مشکلات موجود کشور، نقد مجلس را پیش بکشند.
این نماینده مجلس عامل دیگر افزایش انتقادات را تضادها و دوگانگی ها در نقد وانتقادات افراد نسبت به یکدیگر خواند و ادامه داد: این شرایط باعث شد که برخی نمایندگان که بعضا به مدیریت مجلس معترض هستند، تذکر بدهند و در نطق های میان دستورشان مطالبی را مطرح کنند یا آن که اختلاف ها در زمان بررسی لوایح مهم و سیاسی مانند  CFT جدی تر می شد و مشکل را تشدید می کرد.
عضو هیئت رییسه مجلس با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات مجلس آتی، اظهار داشت: تمام کسانی که پا به عرصه انتخابات گذاشته اند و می خواهند به مجلس بیایند فرصت انتخاباتی خود را در نقد مجلس تعریف می کنند چون چنین نگاهی دارند، رئیس مجلس را که برخاسته از متن و  آرای نمایندگان و نماد مجلس است، مرکز نقد قرار داده اند.
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با بیان این که افراد زیادی خود را برای حضور در مجلس آینده آماده کرده اند، گفت:  این افراد ،موفقیت خود را در انتخابات در گذر نقد وضع موجود می بینند تا بگویند می خواهند امور را اصلاح و مجلس را اتقا دهند،  به نظر بنده  برخی حرف ها بدون شناخت واقعیت ها و یا با بی انصافی زده می شود. 
عضو هیات رئیسه مجلس تاکید کرد: با این حال برخی نقد ها وارد است، مجلس زیادی با دولت تعامل و همراهی کرد، روند استیضاح ها قابل دفاع نیست و اکنون آثار آن را می بینیم. طبیعتا منتقدین از این خطاها استفاده می کنند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

عملیات وعده صادق، آغازی بر یک پایان
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن و روش‌های تربیتی
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
۱۹۵ هزار فعال صنفی مازندران در خطر محرومیت
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
بهار نارنج، ظرفیتی که فدای نام و نشان شد
سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۲
حجاب نماد سلامت و توازن
شنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴