کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دولت هر شش ماه یک بار در خصوص جنایات آمریکا به مجلس گزارش بدهد

8 بهمن 1398 ساعت 10:00

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس خبر داد که مصوبه این کمیسیون دولت را به ارائه گزارشی هر شش ماه یکبار از اقدامات مستقیم و غیرمستقیم جنایات ضد حقوق بشری دولت آمریکا به مجلس شورای اسلامی مکلف کرد.



به گزارش بلاغ، حسن نوروزی در گفت و گو ، در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون به منظور تامین حقوق کشور و قربانیان جنایات آمریکا کلیات طرح الزام دولت در پیگیری جبران خسارات ناشی از اقدامات ضد حقوق بشری آمریکا علیه اتباع ایرانی با حضور دوستان وزارت امور خارجه و قوه قضایه تصویب شد.
وی افزود: بر اساس این طرح دولت موظف است گزارش اقدامات مستقیم و غیر مستقیم از جنایات ضد حقوق بشری دولت آمریکا را هر شش ماه یک بار به مجلس شورای اسلامی ارائه کند. همچنین مکلف به پیگیری مستمر حقوق یکایک قربانیان و آسیب‌دیدگان جنایات حقوق بشری دولت استکباری آمریکا در ایران در سازمان‌های بین‌المللی ازجمله شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و دیگر محاکم حقوقی و قضایی معتبر جهانی تا استیفای کامل حقوق می‌باشد.
نوروزی گفت: در این خصوص بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون حقوقی‌مجلس دستگاه قضا و قوه مجریه مکلف هستند قانون الزام دولت به پیگیری حقوق قربانیان و آسیب دیدگان جانی، مالی و معنوی جنایات حقوق بشری ایالات متحده آمریکا را اجرا کنند.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: در بخشی دیگر از نشست امروز لایحه تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون شوراهای حل اختلاف به مدت یک سال تمدید شد و همچنین یک ماده به طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول الحاق شد.
وی در پایان اضافه کرد: بر اساس ماده الحاقی بنیاد مسکن و وزارت راه و شهرسازی موظف شدند پس از دو سال از در اختیار قرار دادن اراضی به حادثه‌دیدگان، سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان آنها را به سازمان ثبت و اسناد معرفی کنند تا بتوانند سند خود را دریافت کنند.
 


کد مطلب: 412622

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412622/دولت-شش-ماه-یک-بار-خصوص-جنایات-آمریکا-مجلس-گزارش-بدهد

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com