تاریخ انتشاردوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۴۱۲۶۰۶
یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اظهارات اخیر وزیر امور خارجه کشور در خصوص مذاکره با آمریکا از هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خواست که موضوع استیضاح وی در دستور کار قرار گیرد.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، محمد رضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز مجلس گفت: هنوز به چهلمین روز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نرسیدیم که اظهارنظرهای سخفیف وزیر امور خارجه دل مردم ایران به ویژه مردم کرمان را که در ماتم شهادت سردار سلیمانی هستند بسیار ناراحت کرد.
وی افزود: آقای ظریف شما وزیر امور خارجه ایران هستید یا کشور دیگر؟ ما قرار است آمریکایی‌ها را به خاطر شهادت سردار سلیمانی به میز محاکمه بکشانیم، آن‌گاه شما می‌گویید که ما می‌خواهیم مذاکره کنیم؟ آقای رئیس جمهور این چه وضعیتی در سیاست خارجی هست که شما پیگیری می‌کنید؟
پورابراهیمی در پایان خطاب به رئیس وقت جلسه علنی مجلس شورای اسلامی گفت: موضوع استیضاح وزیر امور خارجه در خصوص اظهاراتی که انجام داده است در دستور کار هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.
به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان در گفت‌وگو با نشریه اشپیگل در پاسخ به این پرسش که «آیا شما بعد از قتل سردار سلیمانی توسط ایالات متحده، امکان مذاکره با ایالات متحده را منتفی می‌دانید؟» گفته بود: خیر. من هرگز این احتمال را منتفی نمی‌دانم که افراد رویکرد خود را تغییر دهند و واقعیات را بپذیرند. برای ما فرقی نمی‌کند که چه کسی در کاخ سفید حضور دارد. آن چه که اهمیت دارد، چگونگی رفتار آنها است. دولت ترامپ می‌تواند گذشته خود را اصلاح کند، تحریم‌ها را بردارد و به میز مذاکره بر گردد. ما هنوز در میز مذاکره باقی مانده‌ایم. آنها طرفی هستند که میز مذاکره را ترک کرده است. ایالات متحده، آسیب بزرگی به مردم ایران وارد کرده است. روزی خواهد رسید که آنها باید این آسیب را جبران کنند. ما شکیبایی زیادی داریم.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما