کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

وزارت خارجه عراق حمله به سفارت آمریکا را محکوم کرد

7 بهمن 1398 ساعت 14:10

وزارت خارجه عراق حمله راکتی شامگاه یکشنبه به سفارت آمریکا در بغداد را محکوم کرد و از آغاز تحقیقات درباره این حمله خبر داد.



به گزارش بلاغ، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای نسبت به حمله راکتی شامگاه یکشنبه به سفارت آمریکا در بغداد واکنش نشان داد.
در این بیانیه آمده است: وزارت خارجه عراق قاطعانه مخالفت خود با حمله راکتی به سفارت آمریکا را اعلام و این تجاوز را محکوم می‌کند.
وزارت خارجه عراق در ادامه تأکید کرد: وزارت خارجه عراق مطابق با توافقنامه "وین" درباره تنظیم روابط دیپلماتیک میان کشورهای جهان و تعهد به روابط دوجانبه و حفظ منافع متقابل همه، به حفظ حرمت تمامی هیئت‌های دیپلماتیک موجود در کشور اهتمام می‌ورزد.
این وزارتخانه در ادامه بیانیه خود آورده است: عراق تأکید می‌کند که چنین اقداماتی هیچگاه در سطح روابط راهبردی درحال توسعه میان بغداد و واشنگتن  تأثیر نخواهد گذاشت.
وزارت خارجه عراق در ادامه از آغاز تحقیقات مقامات امنیتی این کشور درباره حمله به سفارت آمریکا خبر داد و تأکید کرد: مقامات امنیتی کشور اقدامات تحقیقاتی خود را برای افشای هویت جنایتکاران و تحویل آنها به دادگاه آغاز کرده‌اند، تا بدین واسطه چنین نقض‌هایی دیگر تکرار نشود، چراکه این مسأله عراق را به سمتی سوق می‌دهد که میدان نبرد برای طرف‌های خارجی باشد.
این بیانیه پس از آن صادر شد که یک منبع در عراق شامگاه یکشنبه از اصابت پنج خمپاره در منطقه "الخضراء" در مرکز بغداد خبر داد.
در همین حال یک منبع امنیتی دیگر اعلام کرد که یکی از موشک‌ها از نوع کاتیوشا به ساختمان سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است.
هم‌چنین بر اساس برخی گزارش‌ها در این حمله دست کم سه راکت به محوطه سفارت آمریکا در بغداد اصابت کرده است.
 


کد مطلب: 412594

آدرس مطلب :
https://www.bloghnews.com/news/412594/وزارت-خارجه-عراق-حمله-سفارت-آمریکا-محکوم

بلاغ نیوز
  https://www.bloghnews.com