تاریخ انتشاريکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
کد مطلب : ۴۱۲۴۹۳
رئیس سابق مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: خبرگزاری فارس، خبرگزاری است که با رویکرد نزدیک به نظام کار می‌کند و به هر حال خیلی مسائل را واقع بینانه منعکس می‌کند و این برای آمریکا خوشایند نیست.
۰
plusresetminus

به گزارش بلاغ، «مرتضی موسویان» رئیس سابق مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال در گفت‌وگو ، درباره تحریم دامنه دات کام خبرگزاری فارس توسط آمریکا گفت: خبرگزاری فارس، خبرگزاری‌ است که با رویکرد نزدیک به نظام دارد کار می‌کند و به هر حال خیلی مسائل را واقع بینانه منعکس می‌کند و این برای آمریکا خوشایند نیست.
وی در ادامه افزود: این یک بحث جدیدی است که آمدند و دامنه را هم فیلتر می‌کنند. تا حالا فکر می‌کنم سابقه نداشته است و این دفعه اول است که چنین کاری می‌کنند.
عضو مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال ادامه داد: این نشان می دهد که واقعا نمی شود همچنان حاکمیت ریشه ها را در دست شرکت آیکان آمریکایی دانست و باید فعالیتی در سطح بین المللی شروع شود. در سال ۲۰۰۵ در ایالت تونس این فعالیت خیلی داغ شد و قرار بود که در آن نشست به یک توافقی برسند که اینترنت را به سازمان ملل بدهند و آنها خودشان مدیریت کنند.
موسویان در ادامه نیز بیان داشت: اما بحث مربوط به مدیریت اینترنت از جمله مواردی است که آمریکا به هیچ وجه اجازه نداده تا انحصار این ماجرا از دستش خارج شود و خلاف نظر تمامی کشورها چه کشورهای غربی و چه کشورهای نزدیک به روسیه، آمریکا این انحصار را در دست خود نگه داشته است.
وی همچنین در ادامه افزود: اگر دقت کنید می بینید درست یکسال بعد از اولین پرتاب ماهواره توسط شوروی سابق به مدار زمین در سال ۱۹۵۴، آمریکا این را به سازمان ملل کشاند و پروتکل‌هایی را در این سازمان مطرح کرد و به امضا رسید و مدیریت هوا فضا در انحصار شوروی سابق باقی نماند.
موسویان با بیان اینکه آمریکا در مورد اینترنت این اجازه را نداده و آن را انحصاری نگه داشته است، گفت: ۶۸ درصد پهنای باند دنیا در اختیار آمریکا است و یکبار هم کره شمالی را تهدید کرد که اینترنت کشورش را قطع می‌کند و این امکان برایش فراهم است تا دست به چنین کاری بزند. دیگر کشورهای دیگر نمی‌توانند روی این موضوع حساب کنند که اینترنت کشورشان هیچ وقت قطع نشود و برداشتن دامنه باید پیگیری حقوقی شود.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴