رئیس سازمان فرهنگی شهرداری آمل خبر داد

آغاز نصب تابلوی عکس شهید بر سر در 600 خانه شهدای آمل

تاریخ انتشاريکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۴۱۲۴۶۰
رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آمل گفت: در نظر داریم در هر خانه شهید، تابلوی عکس شهید و زیر آن جمله ای از امام راحل نصب کنیم.
۰
plusresetminus
آغاز نصب تابلوی عکس شهید بر سر در 600 خانه شهدای آمل
هاشم جمشید پناه در گفت وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به نصب پلاک افتخار در سر منزل شهید اسماعیلی اظهار کرد: خانه های شهدا حرمت خاصی  دارند، برکت و هویت کوچه و خیابان محسوب می شوند، در گذشته این خانه ها پرچم داشتند؛ اما امروزه در محلات شهید در غربت خاصی است.

وی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ خانه شهید در آمل وجود دارد، عنوان کرد: در نظر داریم این طرح را که در کشور کم نظیر است، اجرا کنیم و در هر خانه شهید، تابلوی عکس شهید و زیر آن جمله ای از امام راحل نصب کنیم.

رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آمل ادامه داد: امروز به مناسبت ۶ بهمن در منزل شهید اسماعیلی اولین نصب را انجام دادیم و در یک پروسه چند ماه تا هفته دفاع مقدس به اتمام می رسانیم.

این مسئول این طرح را برای نسل سوم و چهارم تاثیر گذار خواند و  خاطرنشان کرد: عابران، در روزهای متوالی این  تابلو نظرشان را جلب خواهد کرد و تاثیر گذار آن دوچندان می شود که تاریخ تولد و شهادت را میبینند و  این  قیاس نگاه جدید به آنها می دهد.

 جمشید پناه تصریح کرد: شهدا جانشان را از دست دادند، تا امنیت را برقرار کنند،  امروز آرامش را مدیون خون های پاک آنان هستیم.
وی با بیان اینکه امیدوارم  این طرح مصوبه شهرستان شود، خاطرنشان کرد:  این طرح  مصوبه شهری است که امیدوارم بخشداران و دهیاران علاقه مندی نشان دهند و  این طرح را انجام دهند؛ چراکه رفت ظرفیت بهتری در این خصوص دارند.

 وی شهدای شهرستان آمل را هزار و ۴۷  شهید خواند و افزود: حدود ۶۰۰ شهید در شهر آمل هستند که در حال بررسی و جمع اوری هستیم که با حمایت های  شهردار  پلاک افتخار را تهیه و با حضور یکی از چهرهای مطرح و سر در خانه شهید نصب کنیم.

حجت الاسلام سید جلیل مرتضوی امام جمعه آمل در حاشیه این مراسم در منزل شهید اسماعیلی با اشاره به رونمایی پلاک افتخار گفت: این کار خوب فرهنگی امروز در آمل با همت شهرداری آغاز شد و از این بابت  از شهردارو اعضای شورای شهر تشکر می کنم.

وی تصریح کرد: این پلاک افتخار، یک سند افتخاری است، تا با این حرکت فرهنگی بتوانیم  فرهنگ جهاد و ایثار را در جامعه ترویج دهیم .
امام جمعه آمل با بیان هزار و ۴۸ شهید در آمل خاطرنشان کرد: از این تعداد، 8 شهید بعنوان شهدای مدافع حرم و 41 شهید بعنوان شهدای حادثه ششم بهمن هستند.

این پلاک افتخار که مزین به عکس شهید، پیام رهبری در وصف شهدا، تاریخ و محل شهادت با همکاری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری و اداره بنیاد شهید انقلاب اسلامی با نصب پلاک افتخار بر درب منزل شهید مصطفی اسماعیلی( شهید حماسه ششم بهمن آمل ) با حضور امام جمعه ، معاون فرماندار، شهردار، رئیس اداره بنیاد شهید شهرستان، اعضای شورا و مسئولین  شهری رونمایی شد.

شهید مصطفی اسماعیلی متولد  ۱۳۴۰  است که در حماسه اسلامی ششم بهمن سال 60 در درگیری با منافقین در آمل به شهادت رسید.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

فقـر و غنــا در اسلام
چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
خشم؛ پسندیده یا ناپسند؟
دوشنبه ۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۷
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴